Popunio bi ponudu u okviru koje je potvrđena i „plug-in“ hibridna verzija RS4.
Do sada smo videli ukupno „nula“ špijunskih fotografija novog Audija A4, ali uprkos tome, internetom kruži par interesantnih izveštaja o B10 generaciji. Za početak, veruje se da je kompanija „četiri prstena“ bila u iskušenju da „ražaluje“ A4 na MQB platformu, što bi bio potez koji bi obradovao finansijski sektor, jer bi se prebacivanjem s MLB arhitekture uštedelo oko milijardu dolara. Međutim, to se neće desiti.
S druge strane, ono što će se sigurno desiti je tranzicija ka „plug-in“ hibridnom pogonu, kada jo RS4 Avantu reč. Audi Sport je potvrdio planove da elektrifikuje krunski dragulj A4 porodice. Performantni karavan će zadržati 2,9-litarski twin-turbo V6, kojem će sada asistirati elektromotor. Naravno, novajlija će biti snažniji u odnosu na aktuelni model koji raspolaže s 450 ks i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Ono što je interesantno su informacije koje kažu da je čisto električna RS verzija novog A4 takođe u igri. Model s nultom emisijom će počivati na namenskoj PPE platformi (A6 e-tron, Q6 e-tron, sledeća generacija Porsche Macana), a ne na MLB arhitekturi prilagođenoj za električni pogon. Ovaj potez će u potpunosti izdvojiti električni u odnosu na konvencionalno pogonjen A4.
Zdrav razum nam govori da će RS4 zadržati karavansku karoserijsku konfiguraciju, dok će A4 RS e-tron (čiji naziv još uvek nije zvanično potvrđen) pristići u nešto drugačijoj formi, gravitirajući više ka „liftbek“ stilu, slično A6 e-tronu i A5 Sportbacku. Očekuje se da sportska verzija koristi postavku s dva motora i quattro pogonom, koji će isporučivati 475 ks i 800 Nm.
Tradicionalni A4 će biti otprilike istih dimenzija kao aktuelni model, ali s drugačijom zadnjom strukturom, koja će ugostiti paket litijum-jonskih baterija, iskoristivog kapaciteta 14,4 kWh, koji će obezbediti prelazak distance do 100 kilometara čisto na električni pogon. Blagi hibrid je takođe u pripremi, uz čistije benzinske i dizel motore, usklađene s Euro 7 regulativom.
Takođe se smatra da će A4 B10 posedovati sistem upravljanja na sve točkove i sofisticiraniju tehnologiju autonomne vožnje, dok će vazdušno ogibljenje biti rezervisano za e-tron model. Manuelna transmisija, trenutno dostupna u nekim regionima, biće ukinuta, ostavljajući prostor za sedmostepenu jedinicu s dvostrukom spojnicom ili osmostepeni automatik s konverterom obrtnog momenta.
Novi A4 bi trebalo da krene s prodajom 2023., što znači da bi oficijelna premijera mogla da bude obavljena do kraja sledeće godine. Ovo će ujedno biti poslednja generacija A4 s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, budući da je Markus Disman izjavio da A4 i A6 od 2030. postaju čisto električni.
Vrele Gume