AktuelnoEco GreenVesti

Huawei lansirao svoj prvi automobil

5.11KPregleda

Huawei je i zvanično postao proizvođač automobila, nakon što je kompanijja na šangajskom automobilskom šouu skinula veo sa svog prvog električnog automobila, kreiranog u saradnji s BAIC-om.

 

Arcfox Alpha S je elektromobil čiji su softver i hardver u potpunosti delo Huaweija. Mada nema bližih informacija vezanih za BAIC, za pretpostaviti je da je ova firma bila zadužena za sam proces proizvodnje vozila.

 

Na prvom mestu, Huawei i BAIC će u ponudu staviti dva različita modela, Alpha S i Alpha S HI, gde će oba biti dostupna u osnovnoj i vrhunskoj konfiguraciji, tako da će kupci moći praktično da biraju između četiri modela.

 

 

Suvišno je reći da će Arcfox Alpha S biti vozilo „napakovano“ visokom tehnologijom, čije će „srce“ činiti Huaweijev Kirin 990A čipset. Samim tim ne treba da iznenađuje 5G podrška i prisustvo Harmony OS operativnog sistema, koji je prvobitno zamišljen kao alternativa Androidu, da bi evoluirao u kompletnu platformu za gotovo sve što Huawei proizvodi.

 

Kao što je i očekivano, Huawei je akcenat stavio na sinhronizaciju između automobila i smartfona, tako da Harmony OS obezbeđuje stalnu komunikaciju, uz pomoć masivnog 4K ekrana na armaturnoj tabli, preko kojeg korisnici mogu da kontrolišu sve od info-zabavnog sistema do autonomne vožnje.

 

Naravno, sistem glasovnog prepoznavanja je takođe u ponudi, ali automobil podržava i komande putem pokreta ruku, tako da možete „komunicirati“ s vozilom bez dodira.

 

Što se pogonskog sklopa tiče, baterija od 93,6 kWh bi trebalo da obezbedi domet koji probija 700 kilometara. Sistem brzog punjenja je impresivan u najmanju rku, jer namenski režim omogućava 200 kilometara vožnje za samo 10 minuta.

 

Paket litijum-jonskih baterija dolazi s inteligentnom kontrolom temperature, tako da je, bar u teoriji, sve maksimalno bezbedno, u smislu da ne može doći do preteranog zagrevanja.To je upravo jedan od razlog zašto je punjenje tako brzo. U ponudi je i bežična varijanta, mada nema informacija koliko je potrebno da se baterija napuni bez kabla.

 

Režim autonomne vožnje je potpomognut integrisanim mapama, koje je takođe obezbedio Huawei, mada je za sada podržano tek nekoliko kineskih gradova, uključujući Peking, Šangaj i Šenžen.

 

Huaweijev prvenac će ući u prodaju kasnije ove godine, s početnom cenom od 251.900 juana (oko 32.000 evra), pa sve do 429900 juana (oko 55.000 evra) za vrhunsku HI verziju.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery