Kada se dizajn sedamdesetih sjedini s naprednom, električnom pogonskom tehnologijom.
Opel se vraća u budućnost, oživljavajući duh kultne Mante u vidu restomod modela, koji u potpunosti odbacuje motor s unutrašnjim sagorevanjem. Pre nego što dođe do opšteg oduševljenja, treba reći da proizvođač iz Riselshajma ne spominje bilo kakvu serijsku proizvodnju. S obzirom da strogu regulativu u oblasti bezbednosti, bilo bi veoma teško i skupo prilagoditi karoseriju iz sedamdesetih tako da ona bude u skladu s aktuelnim bezbednosnim načelima.
Poznat pod imenom Opel Manta GSe ElektroMOD, ovaj restomod u velikoj meri zadržava izgled predaka, ali sada s LED farovima koji ukazuju na novi Vizor dizajnerski jezik prednjeg anfasa. Ovaj stil je već primenjen na Mokki i Crosslandu, s tim što će naredna generacija Astre takođe usvojiti novo korporativno „lice“.
Tehničke specifikacije ostaju obavijene velom tajne, bar za sada, ali Opel nastoji da oda počast prvobitnoj Manti, tako da očekujemo da elektromotor pogoni zadnje točkove. Doduše, ovo neće biti prvi upliv nemačke marke u električne vode kada je o jednom sportskom kupeu reč, jer je Elektro-GT od pre 50 godina označio rani pokušaj kreiranja sportskog automobila bez SUS motora.
Dakle, sufiks „Elektro“ kod Mante je inspirisan prvim Opelovim električnim automobilom, koji je do 100 km/h ubrzavao za više nego solidnih šest sekundi zahvaljujući tandemu elektromotora, od koji je svaki proizvodio 118 ks. Nikl-kadmijumska baterija je nudila autonomiju od 44 kilometra, ali samo pri konstantnoj brzini od 100 km/h. Jedan jedini Elektro-GT koji je proizveden, srušio je ni manje ni više nego šest brzinskih rekorda za električne automobile 1971.
Gledajući unapred, kompanija će elektrifikovati svaki model u portfoliju do 2024. Ova električna ofanziva je već započela s Corsa-e, Combo-e, Zafira-e i Vivaro-e modelima, uz paletu „plug-in“ hibrida. Naravno, nemačka marka je sada pod Stellantisom, a očekuje se Manta GSe ElektroMOD predstavi u narednim nedeljama.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] marka je takođe nedavno skinula veo s baterijske, restaurirane verzije prvobitne Mante A, demonstrirajući kakvom EV tehnologijom raspolaže. Naravno, nova mašina će biti revidirana […]
[…] marka je takođe nedavno skinula veo s baterijske, restaurirane verzije prvobitne Mante A, demonstrirajući kakvom EV tehnologijom raspolaže. Naravno, nova mašina će biti revidirana […]