Minimalizam naspram komplikacija, oštre i jasne linije naspram dvosmislenih elemenata, trezvenost naspram raskoši, o diskretnoj simbolici da ne govorimo.
Naravno, reč je o teoretisanju vezanom za dizajnerski pristup BMW-a u kreiranju nove serije 4, čiji dizajneri kao da su bili opčinjeni superherojima iz „Avengers“ franšize.
Nema bilo kakve misterije kada je reč o kritikama upućenim Bavarcima povodom pojave nove serije 4. Došlo je do opšte polarizacije gde ljudi smatraju da je ovaj automobil ili ružan ili lep, s tim što je prvonavedenih ruku na srce prilično više. Čisto poređenja radi, da li znate osobu kojoj se ne sviđa izgled Jaguara F-Type? Indikativno je da kada je automobil istinski lep, nema potrebe za objašnjavanjem zašto je to tako.
S druge strane, pogledajmo Fiat Multiplu ili Pontiac Aztec. Ni ovde nema potrebe za bilo kakvim objašnjavanjem zašto su ova dva modela automobila krajnje neprijatna za pogledati. Naravno, svi smo mi uslovljeni podnebljem i kulturom iz koje smo potekli, što dosta utiče na našu percepciju o lepom, ali neke stvari su ipak univerzalne.
Kada jedan dizajner mora da objašnjava javnosti nadugačko i naširoko zašto je njegova kreacija „dopadljiva“, on se već našao u problemu. Nikada ne treba izgubiti iz vida da između spektakularnog i lepog ne stoji znak jednakosti.
Kada utkamo brojne detalje u neku kreaciju, dobićemo često spektakularan rezultat, kao što je recimo odelo Iron Mana. Ljudi su njime impresionirani, tu dileme nema. Ovde dolazimo do tačke paradoksa, gde vlada „zakonitost“ tipa „budi veoma pažljiv u vezi s onim što želiš“. Međutim, BMW-ovi menadžeri očigledno nisu mnogo hajali za opšte mudrosti, već su nastavili s „Iron Man“ filozofijom, pokušavajući da javnost i kupce fasciniraju tehnologijom i mogućnostima njihovih automobila. Međutim, manje kontroverzan dizajn bi im doneo još veći uspeh. Pitajte Porsche.
Naš kolega iz Autoevolution portala je spojio varijaciju na temu prednjeg dela Z8 s karoserijom serije 4 čisto zabave radi, pruživši sopstveni uvid u to kako bi serija 4 trebalo da izgleda, bez velikih otvora i hipertrofiranih „bubrega“, dokazavši u isto istinitost još jedne izreke, a to je da „je manje često više“.
Izvor: Autoevolution
2 Komentara
Comments are closed.
Zadržan je retrogradni stil, u pozitivnom smislu.
Onaj beli me neodoljivo podseća na legendarni BMW M1, a plavi na model M4.
Ispravljam sam sebe, jer nisam pročitao članak.
Nije četvorka, već osmica.