AktuelnoIstorija

Pet najskupljih automobila prodatih u 2020. su Bugattiji

3.48KPregleda

Aktuelna pandemija bi mogla da promeni i način na koji se obavljaju aukcije, ali u svakom slučaju nije uticala na žeđ kolekcionara za klasičnim Bugattijevim modelima

 

Možda pomalo iznenađujuće, ali pet najskupljih automobila prodatih na međunarodnim aukcijama prošle godine nose oznaku kultne francuske marke.

 

Ne možemo a da ne konstatujemo da je koronavirus promenio način života na globalnom planu. Na ovaj ili onaj način, prisiljeni smo da vreme provodimo kod kuće u mnogo većoj meri nego ranije, dok su mnogi javni događaji i manifestacije otkazani ili premešteni u virtuelan svet.

 

Aukcije se naravno ubrajaju u javne događaje, koji sada privlače mnogo manje pažnje jer je interakcija „licem u lice“ nepoželjna. Ipak, interesantno je da su događaji organizovani „onlajn“ uspešniji nego što bi iko mogao da pretpostavi.

 

Čuvene aukcijske kuće kao što su Bonhams ili Gooding & Company, oborile su rekorde s remek-delima u vidu pet Bugattija, najskupljih vozila prodatih prošle godine.

 

  1. Bugatti Type 55 Super Sport – 5 miliona dolara

 

„Najjeftiniji“ u kvintetu je prodat u Parizu prošlog ferbruara za ni manje ni više nego 5 miliona dolara, što ga čini najskupljim automobilom prodatim na prošlogodišnjoj Retromobile aukciji.

 

 

Ovaj Bugatti je izuzetno tražen, jer je reč o fabričkom trakaču koji je 1932. vozio tandem koji su činili Luj Širon i grof Gi Burija-Kvantar na 24 časa Le Mana.

 

Konstruisan 1931. s brojem šasije 55221, dolazi s jedinstvenom Figoni karoserijom i 2,3-litarskim osmocilindarskim kompresorskim motorom sa 158 ks.

 

  1. Bugatti Type 35C Grand Prix – 5,23 miliona dolara

 

Našao se na Gooding & Company aukciji u Londonu, gde je prodat za rekordnu sumu za jedan Type 35.

 

Prvobitno kreiran kao fabrički model za Targa Florio trku 1928., s brojem šasije 4871, završio je u rukama Žanin Ženki, bivše francuske zabavljačice, koja je bila pasionirani trkački vozač. Ovaj tandem je pobedio u inauguralnoj Coupe de Bourgogne trci, nadmašivši Luja Širona, koji se slupao šest krugova do kraja.

 

 

Od 1932., ovaj konkretni Type 35C je imao samo četiri vlasnika a karoserija je ostala originalna, netaknuta. Međutim, 2,0-litarski redni osmocilindraš s kompresorom (128 ks) perfektno je restauriran od strane Bugattijevih eksperata iz Ivan Dutton Ltd.

 

  1. Bugatti Type 55 Super Sport Roadster – 7,1 milion dolara

 

Do 1935., Bugatti je proizveo ukupno 38 Type 55 Super Sport šasija. Samo 14 su bili roudsteri, od kojih je 11 preživelo do danas. Primerak o kojem je reč nosi broj šasije 55220, a pogonjen je oslabljenom verzijom 2,3-litarskog rednog osmocilindraša iz Type 51 sa 130 ks.

 

Kao novog ga je kupio dvadeset dvogodišnji student psihologije, Viktor Rotšild, 1932. godine, koji je kasnije postao treći baron zloglasne bankarske porodice.

 

 

Profesor iz Bostona, Din S. Edmonds Jr, priuštio je sebi ovaj Type 55 Super Sport Roadster 1985., za 440.000 funti, što ga je činilo najskupljim automobilom ikada prodatim u Velikoj Britaniji u to vreme. Edmonds je u potpunosti restaurirao vozilo i osvojio prvo mesto u klasi na Pebble Beach izložbi 1993. Prodat je na Bonhamsovoj Amelija Ajlend aukciji marta 2020., za 7,1 milion američkih dolara.

 

  1. Bugatti Type 57S Atalante – 12,54 miliona dolara

 

Ovaj ekstremno redak model, prošao je kroz kapiju fabrike pogonjen 3,3-litarskim osmocilindrašem s kompresorom (173 ks) 5. maja 1937. godine.

 

Iste godine, automobil je kupio britanski trkački vozač i ljubitelj Bugattija, Erl Hau.

 

 

Jedan od samo 17 primeraka koje je Žan Bugati oplemenio predivnom Atalante karoserijom, broja šasije 57502, imao je burnu istoriju, promenivši brojne vlasnike pre nego što je u potpunosti restauriran i stavljena „na doboš“ na događaju u organizaciji Gooding & Company u Londonu, gde je prodat za 12,54 miliona dolara.

 

  1. Bugatti Type 59 Sports – 12,68 miliona dolara

 

Ovaj model, prodat po najvišoj ceni u 2020., otišao je u ruke bogatog automobilskog entuzijaste. Prvobitno je kreiran kao fabrički trkački automobil 1933., s brojem šasije 57248.

 

Ovo elegantno vozilo su vozili neki od najuspešnijih vozača u istoriji francuske kompanije, uključujući Robera Benou, Luja Širona, Renea Drajfusa, Ašila Varzija i Žan-Pjera Vimila.

 

 

 

Nakon uspešne trkačke sezone, koja je uključivala i pobedu na VN Belgije, konvertovan je u za svakodnevni saobraćaj legalan automobil i prodat kralju Leopoldu III od Belgije. Pogonjen je 3,3-litarskim osmocilindrašem s oko 247 ks. Ostao je u originalnoj, nerestauriranoj formi do dan danas.

 

Za eksperte, ove „svemirske“ cene nisu iznenađujuće, jer se klasični Bugattiji smatraju najvrednijim automobilima svog vremena. Nemamo tu šta da demantujemo. Ipak, šteta je što ovakva vozila nisu dostupnija javnosti u muzejima, gde im je i mesto, a ne u garažama „sakupljača“ koji ne znaju na šta da potroše višak novca.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery