VW grupa se suočava s penalima EU zbog neispunjavanja ciljeva u vezi s emisijom CO2
Volkswagen grupa se suočava s kažnjavanjem od strane Evropske unije, nakon što je „za dlaku“ propustila da bude u skladu s ciljem vezanim za emisiju CO2
Da bi podstakla proizvođače na prebacivanje na modele s niskom ili nultom emisijom, EU je uvela strožu ekološku regulativu za 2020., bazirano na flotnom proseku od 95 g/km, s tim što je kompanijama dozvoljeno da „objedine“ emisije radi ostvarivanja jedinstvenog cilja.
Volkswagen grupa je dramatično povećala prodaju električnih automobila u 2020., na 315.400 jedinica s prošlogodišnjih 72.600. Na EV i „plug-in“ hibride se odnosi 9,7 odsto prodaje, što je porast s 1,7 odsto iz 2019.
To je VW grupi pomoglo da redukuje prosečnu emisiju ugljen-dioksida u okviru evropske flote putničkih vozila na prosek od 99,8 g/km, što je smanjenje od oko 20 odsto u poređenju s 2019. Međutim, ta brojka znači da je VW grupa deo „pula“ čiji je prosek 99,3 g/km, tako da je „promašila“ cilj za 0,5 g/km.
Finalne brojke i dalje treba da budu potvrđene od strane Evropske komisije, što će odrediti veličinu kazne. Regulativa podrazumeva kaznu od 95 evra za svaki g/km koji se prekorači po prodatom vozilu.
Šef VW grupe, Herbert Dis, rekao je da je postignuti napredak pokazao da kompanija „dobro napreduje na putu ka tome da postane CO2 neutralna“, dodavši: „Za dlaku smo promašili flotni cilj za 2020., osujećeni od strane Kovida-19. Zajedno s Volkswagen putničkim automobilima i Audijem, Cupra i Škoda su na putu da lansiraju još atraktivnije električne modele. To će nam omogućiti da ove godine ostvarimo flotni cilj.“
Po VW grupi, i Volkswagen i Audi su više nego ispunili ciljeve vezane za emisiju ugljen-dioksida, naravno zahvaljujući dobroj prodaji ID.3 i E-trona.
U Volkswagenov „pul“ su uključene sve marke pod krovom koncerna, pa i Bentley i Lamborghini, koji se mere individualno. Poslednjih meseci, kompanija je potpisala ugovore s nekoliko proizvođača koji bi mogli da joj pomognu u ostvarivanju ciljeva, s MG-om, Aiwaysom, Next e.Go i evropskom divizijom SAIC-a, koji se pridružuju „pulu“.
Vrele Gume