Luka de Meo, novi šef Renaulta, koji ima zadatak da preporodi francuski konglomerat, kao što je poznato, predstavio je „Renaulution“ poslovni plan
On uključuje četiri glavna elementa, s Dacia-Lada „Tout Simplement“ strategijom koja dolazi odmah iza Renaultove „La Nouvelle Vague“.
O Dacijinim novitetima ne možemo govoriti pre nego što napomenemo da „Renaulution“ plan ima tri faze, gde je prva „uskrsnuće“, koje bi trebalo da traje do 2023. Jasno je da se radi da je ovaj period fokusiran na oporavak.
Zatim dolazi period „renoviranja“, koji bi trebalo da traje do 2025., i u okviru kojeg će većina marki izaći na tržište s revidiranim gamama i potpuno novim proizvodima. Na kraju imamo eru „revolucije“, koja za sada nema zadati rok, jer će trajati od 2025. pa nadalje, u smislu razvoja i korišćenja novih tehnologija i energetskih solucija.
Ono što je najvažnije je da će nova strategija doneti kreiranje samo četiri poslovne jedinice, gde se jedna odnosi na prethodno spomenuti Dacia-Lada ogranak. Po prezentaciji, identitet brendova će ostati orijentisan na dalji napredak, s tim što će Dacia oplemeniti imidž „modernim momentom“, dok će Lada primenjivati recept „grub i otporan“. Obe marke će nastaviti da u ponudi imaju priuštive proizvode, bazirane na dokazanim tehnologijama, ciljajući na inteligentne kupce.
Novi poslovni planovi bi trebalo da doprinesu ostvarenju kapitalnog Renaultovog plana, koji podrazumeva povećanje efikasnosti, redukovanje broja mehaničkih platformi s četiri na samo jednu, kao i ukidanje nekih karoserijskih tipova, koji će se s 18 smanjiti na 11.
Ove „loše vesti“ bi trebalo da budu kompenzovane novim modelima, uključujući i „ponovno rođenje“ ikona (da li treba da očekujemo modernu Nivu u duhu modela kao što je Ford Bronco?) i lansiranje sedam modela do 2025., od kojih su dva iz C segmenta.
Zapravo, već imamo uvid u eventualan novi Dacijin model, koji će „probiti stakleni plafon C segmenta“. Kao deo ukupne strategije Renault grupacije, rumunska marka je takođe predstavila sopstveni petogodišnji poslovni plan. Budući da je deo Dacia-Lada entiteta, kompanija bi trebalo da „pojača efikasnost i konkurentnost, šireći se van svoje teritorije u smislu proizvoda“.
Ovaj potonji deo je i najinteresantniji, jer se Dacia nije samo održala suvoparne govore koristeći izanđale fraze, već je predstavila interesantan prototip – Bigster Concept.
„Dacia će ostati Dacia, uvek nudeći pouzdane, autentične, najbolje automobile u smislu dobijenog i uloženog inteligentnim kupcima. Iskoristićemo u potpunosti CMF-B modularnu platformu, povećati efikasnost i dodatno pojačati konkurentnost naših proizvoda, njihov kvalitet i privlačnost. Imamo sve što nam je potrebeno da naše marke podignemo na više nivoe, s Bigster Conceptom na čelu“, objasnio je Denis Le Vot, šef marki Dacia i Lada, tokom „Renaulution“ događaja.
Ova obećanja predstavljaju napredak ne samo u formi novog koncepta, jer kompanija u pripremi ima i novi logo: prva stvar koju smo primetili u vezi s Bigsterom je odsustvo redovne oznake, s tim što je amblem zamenjen osvetljenim logotipom napred i „DACIA“ potpisom pozadi (kao i na bokovima i prednjem delu).
Da se vratimo na Bigster; njegovo ime zapravo ukazuje na ono što će se desiti sledeće. Model kojem prethodi će biti najveći Dacijin automobil do sada, budući da je prototip dugačak 4,6 metara, jasno pozicioniran u okviru C segmenta. Ukoliko se sve ispostavi tačnim, novajlija bi mogao da dođe u formi „prostranog, robusnog vozila, modernog dizajna i terenski nastrojenog“, sudeći po rečima Alehandra Mesonero-Romanosa, čoveka zaduženog za Dacijin stajling.
Ono što je još bolje, kompanija je odlučna u tome da cene drži „zauzdanim“. Pre nego što dođemo do toga, hajde da proverimo ključne osobine koncepta, koji je 28 centimetara duži od Dustera, koji je uz Sandero najbolje prodavani automobil u svojoj klasi u Evropi.
Novi „Y“ potpis brenda je sada još izraženiji, s osvetljenom maskom i robusnim izgledom, što ga čini atarktivnim predstavnikom u okviru najnovijih dizajnerskih rešenja u SUV segmentu. Avanturistički duh je naglašen kroz obilje zaštitnih plastičnih obloga (napravljenih ekskluzivno od reciklirane sirove plastike) i „šumsko“ zelenu boju karoserije.
Nažalost, Dacia nam nije pružila uvid u enterijer. Ljubitelji rumunske marke znaju vrlo dobro da je ovo „Ahilova peta“ Dacije, jer je spartanski opremljen kabinski prostor jedan od načina da se troškovi drže na niskom nivou, a samim tim i prodajna cena.
Umesto toga, dobili smo informacije o „mogućem dolasku alternativnih izvora energije i hibridnog pogona“, što znači da će marka uvek biti u skladu s ekološkom regulativom i očekivanjima kupaca“.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Uzmes najnoviji Nissan Rogue, prepakujes, ponudis u Evropi po ceni Qashqai-ja…svi srecni.