Veći je i teži od prethodnika
Najavu smo već imali, a sada možemo i u punom sjaju da vidimo Toyotin hibridni trkački hiperautomobil za Le Man – GR010. S FIA WEC šampionatom na vidiku, japanski proizvođač ima za cilj da započne novu eru u trkama izdržljivosti s novim pulenom.
Ono što je još važnije, GR010 hiperautomobil je prethodnica serijske verzije, Toyote GR Super Sport, koja je prvo javno predstavljanje imala prilikom otvaranja 88. edicije Le Mana na Circuit de la Sarthe.
Po Toyoti, GR010 hibridni trkač je razvijen u proteklih 18 meseci u sedištu u Kelnu, u Nemačkoj. Elektro-hibridni pogon, s druge strane, razvijen je u Higaši-Fudžiju, u Japanu.
V6 twin-turbo radne zapremine 3,5 litara sa 680 ks pogoni zadnje točkove, dok je električni pogon s 272 ks zadužen za prednju osovinu.
Treba napomenuti da je GR010 250 milimetara duži, 10 milimetara širi i 100 milimetara viši u odnosu na TS050 LMP1. Takođe je teži, ukupne mase od 1.040 kilograma, što je tek nešto iznad novog minimuma koji je FIA predvidela iza Hypercar kategoriju.
Toyota je potvrdila da će titule u WEC šampionatu, u konkurenciji vozača i konstruktora, kao i krunu u Le Manu, braniti nepromenjenom vozačkom postavom koju čine Kamui Kobajaši, Majk Konvej i Hoze Marija Lopez. Vladajući šampioni će voziti automobil s brojem 7, dok će Sebastjen Buemi, Kazuki Nakadžima i Brendon Hartli voziti #8 GR010.
U međuvremenu, Toyota je prilično nema u vezi s aktuelnom razvojnom fazom serijske verzije GR Super Sport. Po prethodnim izveštajima, trebalo bi da debituje 2023., ali u to ne možemo biti 100 odsto sigurni.
Vrele Gume