Vadi Ad-Davasir – Rijad (ukupna distanca 813 kilometara)
Pod lupom
Donekle suprotno onome što bismo očekivali, etape na Dakar reliju mogu ponekad biti i duge i brze u isto vreme, posebno kada je reč o prelaznim fazama u kojima sekcija veze čini veći deo deonice, ali bez bilo kakvog deficita što se uzbuđenja tiče.
Veliki deo etape se odvijao na utvrđenim putanjama, ne na šljunku, što je bez sumnje veterane podsećalo na krivudave staze Tenerea, ne samo iz razloga što im je naloženo da promene kurs nakon što su stigli do usamljenog drveta, koje je budilo uspomene na neki drugi reli. Ovaj brzi specijal je takmičarima pružio priliku da testiraju maksimalnu brzinu i osete osećaj slobode, koji se može pronaći samo u nekim pustinjskim delovima sveta.
U drugom povezujućem sektoru, trenuci slični poput onih iz snova, u okviru retko naseljenih krajolika, jedan za drugim su ustupali mesto zaseocima, selima i prigradskim naseljima, kako su se takmičari približavali prestonici Rijadu.
Sažetak
Kao što je bilo i očekivano, takmičari koji su prošli loše na jučerašnjoj etapi, dali su sve od sebe da bi se vratili u borbu za visok plasman. Đoan Bareda je specijalista za ovakve scenarije, posebno na brzim deonicama gde njegov neumoljivi tempo dolazi do izražaja, nadoknađujući izgubljeno. Hondin vozač je došao do 26. etapne pobede u karijeri, što ga je katapultiralo na drugo mesto u generalnom plasmanu, samo petnaest sekundi iza Ksavijera de Sultrea.
Kod automobilista je bilo isto tako uzbudljivo. Al Atija je osvojio svoj četvrti specijal od starta u Džedi, ali uz malu razliku (11 sekundi) u odnosu na Stefana Peterhansela, tako da njihova borba ostaje aktuelna kao što je i bila. Sebastjen Lob je takođe profitirao na putu do Rijada s četvrtim mestom, tako da sada drži sedmu poziciju u generalnom plasmanu, dok je Matje Seradori ušao u probleme i završio kao sedmi, s 51 minutom „minusa“. Jazid Al-Radži je takođe značajno pao u poretku.
U kategoriji kvadova, Manuel Anduhar je došao do svoje prve etapne pobede na Dakaru, dok je njegov sunarodnik iz Argentine, Niklas Kaviljiaso, preuzeo vođstvo u generalnom poretku.
Aron Domžala je bio najbolji u klasi lakih vozila, ali ni to mu nije omogućilo da ozbiljnije zapreti Francisku „Čaleko“ Lopezu.
Dmitrij Sotnikov kod „teškaša“ nastavlja da dominira, dok je Čeh, Martin Mačik, profitirao na problemima Sergeja Vjazoviča, tako da je drugi u ukupnom poretku, 26 minuta iza vodećih „kamazovaca“.
Performanse dana
KTM je objavio potpisivanje ugovora s Denijelom Sandersom krajem septembra, neposredno pre nego što je ušao u Reli Andaluzije. Australijanac je dobro započeo 43. Dakar reli s podijumom u „prologu“. Ukoliko premotamo dešavanja par dana unapred, dolazimo do današnje etape, u kojoj ga ni pad u 11. satu, ni mali gubitak vremena u poslednjim kilometrima, nisu sprečili da ostvari treće najbolje vreme u 337 kilometara dugom specijalu. Sanders je demonstrirao sjajne performanse za vozača koji je „zanat ispekao“ u svetu enduro trka, i kojem je ovo tek drugi reli. Vozač KTM-a se nalazi na tek 14 minuta iza Ksavijera de Sultrea u generalnom poretku, kao najbolji novajlija za sada, sve bliži i prvoj etapnoj pobedi. Njegov zemljak, Tobi Prajs, bio je treći na svom prvom Dakaru 2015. Šest godina kasnije, svedoci smo uspona novog australijskog talenta.
Težak udarac
Dakar reli je za Jazida Al-Radžija , u njegovoj rodnoj zemlji, od početka bio prilično promenljiv. Vozač Toyote, koji je bio 44. u utorak, nakon trećeg mesta u „prologu“, doživeo je mehanički kvar na 30. kilometru, tako da je morao da čeka na tim za podršku. Mada je na kraju uspeo da nastavi put prema Rijadu, nakon gotovo tri sata, vozač koji je izdanje iz 2020. završio na četvrtom mestu, završio je dan s gotovo pet sati zaostatka iza Peterhansela u kategoriji automobilista, što je definitivno odložilo ostvarenje njegovih snova, koji podrazumevaju osvajanje titule u Saudijskoj Arabiji.
Statistika dana: 395 metara
Pri prosečnoj brzini od 129,63 km/h, koju je ostvario Naser Al-Atija, pobednik etape koja se završila u Rijadu, napravio je razliku od 11 sekundi, odnosno 395 metara u odnosu na Stefana Peterhansela, i to nakon 337 kilometara trkanja. Ovo govori koliko je današnji specijal bio „tesan“.
Izjava dana
Stefan Peterhansel: „To su neumoljivi napadi, jedan za drugim“.
Mister Dakar, čovek koji vodi u generalnom poretku u kategoriji automobilista, dao je sve od sebe da odbrani poziciju od razgoropađenog Nasera Al-Atije.
„Ne pratimo jedan drugog, to su neumoljivi napadi, jedan za drugim, a na kraju smo završili u isto vreme. Osim male greške u navigaciji blizu cilja, mislim da nisam mogao mnogo više da uradim. Da bismo ostali u konkurenciji, moramo da damo sve od sebe. Za sada je dobro, jer ne pravimo previše grešaka. U stara vremena, 50 odsto takmičara bi bilo izbačeno iz trke zbog vozačkih grešaka ili tehničkih problema, ali to se sada ređe dešava, tako da morate da izdržite.“
Vrele Gume
Pavle Barta
Generalni poredak u konkurenciji motociklista (prvih 10)
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 12 |
(FRA) XAVIER DE SOULTRAIT
|
HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING | 15H 00′ 25“ |
2 | 88 |
(ESP) JOAN BARREDA BORT
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 | 15H 00′ 40“ |
3 | 18 |
(BWA) ROSS BRANCH
|
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 15H 05′ 49“ |
4 | 47 |
(ARG) KEVIN BENAVIDES
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 | 15H 05′ 49“ |
5 | 9 |
(USA) SKYLER HOWES
|
BAS DAKAR KTM RACING TEAM | 15H 05′ 51“ |
6 | 77 |
(ARG) LUCIANO BENAVIDES
|
ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 15H 05′ 56“ |
7 | 5 |
(GBR) SAM SUNDERLAND
|
RED BULL KTM FACTORY TEAM | 15H 07′ 38“ |
8 | 3 |
(AUS) TOBY PRICE
|
RED BULL KTM FACTORY TEAM | 15H 08′ 12“ |
9 | 4 |
(CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 | 15H 08′ 31“ |
10 | 2 |
(CHL) PABLO QUINTANILLA
|
ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 15H 09′ 56“ |
78 | 89 |
(SRB) GABOR SAGHMEISTER
|
SAGHMEISTER TEAM | 24H 42′ 46“ |
Generalni poredak u konkurenciji automobilista (prvih 10)
POS. | N° | POSADA | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 302 |
(FRA) STÉPHANE PETERHANSEL
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 13H 16′ 12“ |
2 | 301 |
(QAT) NASSER AL-ATTIYAH
|
TOYOTA GAZOO RACING | 13H 20′ 10“ |
3 | 300 |
(ESP) CARLOS SAINZ
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 13H 51′ 31“ |
4 | 332 |
(ZAF) HENK LATEGAN
|
TOYOTA GAZOO RACING | 14H 03′ 56“ |
5 | 307 |
(POL) JAKUB PRZYGONSKI
|
ORLEN TEAM/OVERDRIVE | 14H 04′ 28“ |
6 | 308 |
(FRA) MATHIEU SERRADORI
|
SRT RACING | 14H 08′ 10“ |
7 | 305 |
(FRA) SEBASTIEN LOEB
|
BAHRAIN RAID XTREME | 14H 08′ 26“ |
8 | 310 |
(ARE) SHEIKH KHALID AL QASSIMI
|
ABU DHABI RACING | 14H 19′ 31“ |
9 | 312 |
(CZE) MARTIN PROKOP
|
BENZINA ORLEN TEAM | 14H 24′ 03“ |
10 | 311 |
(ESP) NANI ROMA
|
BAHRAIN RAID XTREME | 14H 33′ 02“ |
Generalni poredak u konkurenciji kvadova (prvih 10)
POS. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 150 |
(ARG) NICOLAS CAVIGLIASSO
|
DRAG’ON RALLY TEAM | 18H 13′ 48“ |
2 | 152 |
(FRA) ALEXANDRE GIROUD
|
TEAM GIROUD | 18H 13′ 57“ |
3 | 159 |
(CHL) GIOVANNI ENRICO
|
ENRICO RACING TEAM | 18H 21′ 21“ |
4 | 154 |
(ARG) MANUEL ANDUJAR
|
7240 TEAM | 18H 35′ 55“ |
5 | 163 |
(USA) PABLO COPETTI
|
MX DEVESA BY BERTA | 18H 56′ 50“ |
6 | 168 |
(CHL) ITALO PEDEMONTE
|
ENRICO RACING TEAM | 19H 00′ 26“ |
7 | 153 |
(CZE) TOMÁŠ KUBIENA
|
STORY RACING S.R.O. | 19H 41′ 01“ |
8 | 157 |
(FRA) ROMAIN DUTU
|
SMX RACING | 20H 20′ 55“ |
9 | 155 |
(POL) KAMIL WISNIEWSKI
|
ORLEN TEAM | 20H 33′ 12“ |
10 | 174 |
(ESP) TONI VINGUT
|
VISIT SANT ANTONI – IBIZA | 21H 07′ 36“ |
Generalni poredak u konkurenciji kamiona (prvih 10)
POZ. | N° | POSADA | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 507 |
(RUS) DMITRY SOTNIKOV
|
KAMAZ – MASTER | 14H 45′ 58“ |
2 | 503 |
(CZE) MARTIN MACIK
|
BIG SHOCK RACING | 15H 12′ 20“ |
3 | 501 |
(RUS) ANTON SHIBALOV
|
KAMAZ – MASTER | 15H 12′ 55“ |
4 | 509 |
(RUS) AIRAT MARDEEV
|
KAMAZ – MASTER | 15H 35′ 19“ |
5 | 504 |
(CZE) ALES LOPRAIS
|
INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 15H 37′ 38“ |
6 | 517 |
(CHL) IGNACIO CASALE
|
TATRA BUGGYRA RACING | 15H 42′ 54“ |
7 | 506 |
(NLD) MARTIN VAN DEN BRINK
|
MAMMOET RALLYSPORT | 16H 00′ 55“ |
8 | 514 |
(CZE) MARTIN SOLTYS
|
TATRA BUGGYRA RACING | 16H 08′ 52“ |
9 | 505 |
(BLR) ALIAKSEI VISHNEUSKI
|
MAZ-SPORTAUTO | 16H 16′ 16“ |
10 | 500 |
(RUS) ANDREY KARGINOV
|
KAMAZ – MASTER | 16H 48′ 15“ |