Da li ste nekada ispratili poljske brdsko-brzinske trkače?
Ukoliko ste gledali neki od dotičnih video klipova, mogli ste da uvidite o kakvim hazarderima se radi. To što oni rade često izgleda kao da su na ivici samoubistva.
Naravno, niko nema za cilj da se povredi na ovakvim događajima ali ti ljudi voze kao da sutra ne postoji. Cilj je samo jedan – biti što brži, bez obzira koliko automobil proklizava, koliko su blizu ivice puta ili kolike su šanse da se vozilo „obmota“ oko drveta.
Brdsko-brzinske deonice zahtevaju nekoliko stvari pored izuzetne vozačke veštine. Naravno, veliki broj konjskih snaga je poželjan, ali treba pronaći najbolje putanje i najefektniju kombinaciju i iskoristiti ih na pravi način, a prevelika snaga čak zna da bude smetnja na tehnički zahtevnim stazama. Naravno, što više „konja“, to je dublje zavlačenje ruke u džep.
Alternativni način da se automobil učini brzim bez „pumpanja“ snage je da se karoserija učini što lakšom. Upravo je to uradio Gabrijel Kubit s Honda Integrom Type-R. Nakon „friziranja“ čuvenog K20 motora, ovaj automobil raspolaže s 300 ks pri 9.000 o/min, uz oko 260 Nm.
Prosečna Honda Integra Type R DC2 ima masu od 1.136 kilograma, što joj je omogućilo da u SAD postavi rekord sa 108 ks po radnoj litri zapremine, što je nekoliko godina kasnije oborila Honda S2000.
Primetićete da se ova Integra Type-R „kliže“ kroz krivine na čudan način, što upravo sugeriše da je reč o ekstremnoj „dijeti“, i to takvoj da pored nje čak i Mazda MX- 5 izgleda kao „teškaš“. Rezultat svega je masa od samo 780 kilograma.
Uživajte (i pojačajte zvuk).
Vrele Gume