AktuelnoPredstavljamo

Poklonimo se „njegovom veličanstvu“ – Volkswagen Golf R (2021.)

11.3KPregleda

Reč je verovatno o tehnološki najnaprednijem Golfu do sada

 

Kada je Volkswagen odlučio da ukine standardni Golf na američkom tržištu, mnogi su bili razočarani, naravno s razlogom. Nemački simbol hečbek automobilske supkulture je preko „velike bare“ egzistirao još od 1983. Ovaj potez je verovatno imao smisla s neke komercijalne strane, jer najvažniji primerci su ostali prisutni – GTI i R. Pred nama je željno iščekivani Golf R.

 

 

Reč je o najmoćnijem članu porodice i ujedno najsnažnijem Golfu R do sada. Pogoni ga 2,0-litarski četvotocilindraš s 320 ks i 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što mu osigurava sprint stotke za samo 4,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu elektronski ograničenu na 250 km/h. Kupci će moći da biraju između šestostepenog manuelnog i opcionog sedmostepenog DSG menjača.

 

 

Naravno, novajlija stiže sa standardnim 4Motion pogonom na sve točkove, ali ova postavka je nešto drugačija nego kod prethodnih generacija. VW kaže da je novi zadnji diferencijal, koji distribuira snagu između osovina u varijabilnom maniru, sposoban da pošalje 100 odsto obrtnog momenta na spoljni točak kada je aktiviran „Drift“ režim. On predstavlja jednu od dve nove specijalne postavke, koje se mogu konfigurisati u okviru „Race“ režima, uz standardne opcije kao što su „Sport“, „Comfort“ i „Individual“. Ovaj sistem vektorisanja obrtnog momenta u velikoj meri pomaže agilnijem prolasku krivina.

 

 

U Specijalnom vozačkom profilu, svi parametri sistema vožnje su prilagođeni čuvenoj stani Nirburgring Nordšlajfe, uključujući i pogon na sve točkove. Rezultat svega je da je verzija s DSG menjačem bila do 17 sekundi brža tokom internih testova na Nirburgringu u poređenju s prošlim modelom. U poređenju s „Race“ postavkom, Specijalni profil ima „mekše“ podešavanje amortizera, da bi bilo ostvareno maksimalno prijanjanje s ne baš savršenim asfaltom „Zelenog pakla“. Bočno ponašanje i kontrola pogona na sve točkove su optimizovani da bi se automobil na najbolji način izborio s krivinama Nirburgringa. Pored toga, promene stepena prenosa naniže u automatskom DSG režimu, u zavisnosti od pritiska na kočnice, u skladu su s kočenjem pred ulazak u krivine.

 

 

VW je takođe u potpunosti rekalibrisao prednje i zadnje ogibljenje, približivši karoseriju tlu 20 milimetara više u odnosu na prethodnu verziju. Kruće opruge i nova geometrija čine novi performantni Golf 10 odsto krućim u odnosu na odlazeći model, kako napred tako i pozadi, uz smanjenje negativnog nagiba za jedan odsto i i gubitak od tri kilograma zahvaljujući lakom aluminijumskom podsklopu.

 

 

S vizuelne strane, najnoviji Golf R izgleda u skladu s performansama koje nudi. Moćni „hot heč“ dobija novi prednji odbojnik sa spliterom inspirisanim auto-moto trkama, usisne otvore karakteristične za R model i sjajno crne elemente. Garnitura naplataka od 19 cola je standardna.

 

 

Što se kabinskog prostora tiče, on je u visokotehnološkom stilu, što smo otprilike već mogli da vidimo u modelu GTI, gde dominiraju ekran osetljiv na dodir od 10 inča, VW-ov digitalni kokpit s virtuelnim klasterom instrumentacije i kontrolnim jedinicama u vidu površina osetljivih na dodir na volanu, koje su zamenile tradicionalne analogne dugmiće. Tu je i posebno „R“ dugme na upravljaču za lakši pristup „Race“ režimu vožnje. Plavi elementi trima i „R“ logoi ukrašavaju sedišta, armaturnu tablu i volan, dok je Golf R po prvi put dobio opcioni tapacirung sedišta od napa kože.

 

 

Očekujemo da se cene budu formirane oko brojke od 40.000 evra.

 

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery