Čini se da se električna vozila na Starom kontinentu prodaju „kao alva“, dok se automobilsko tržište generalno muči zbog posledica pandemije. S više od 90.000 prodatih baterijski pogonjenih vozila, Evropa je na putu da ostvari šestocifrenu brojku u okviru ovog rastućeg segmenta do kraja godine.
U septembru, Tesla se pozicionirao kao prodavac električnih automobila broj 1, naravno prvenstveno zahvaljujući Modelu 3. Kalifornijska marka je isporučila 16.124 primeraka ovog sedana prošlog meseca, od kojih je većina završila u Ujedinjenom Kraljevstvu. Na taj način, Tesla Model 3 je s trona zbacio Renault Zoe s razlikom većom od 5.000 jedinica.
Prodaja Tesla Modela 3 u Evropi bi mogla da poraste još više, jer je američki proizvođač ovog meseca započeo isporuku modela proizvedenih u Kini u 10 evropskih zemalja. Tesla je već poslao 7.000 sedana iz Šangaja prekomorskim putem. S novom „Gigafabrikom“ u Berlinu, koja uskoro treba da bude operativna, Tesla se nada da će povećati svoju dominaciju u segmentu u Evropi u bliskoj budućnosti.
Drugi na listi najprodavanijih elektromobila na Starom kontinentu prošlog meseca je bio Renault Zoe. Uprkos tome što je imao lošiji rezultat u odnosu na Teslu, francuski model je takođe ostvario svoj najbolji prodajni mesec u septembru, s više od 11.000 plasiranih jedinica.
Renault Zoe uživa u sjajnoj 2020. godini. U prvih devet meseci, broj registracija Zoea se udvostručio u odnosu na 15.730 iz istog perioda prošle godine. Ovo ne samo što je najprodavaniji model Renault grupe u Nemačkoj, već takođe ima potencijal da svoju poziciju unapredi kao najprodavaniji električni automobil u ovoj zemlji.
Volkswagen ID.3 se pozicionirao kao treći najprodavaniji EV u Evropi prošlog meseca. Lansiran ove godine, VW-ov model je s isporukama započeo tek nakon šest meseci. Ipak, uspeo je da pronađe više od 8.500 kupaca širom Starog kontinenta, uglavnom u Norveškoj i Nemačkoj. Međutim, ako se njegov broj rezervacija konvertuje u prodaju, VW ID.3 bi mogao ozbiljno da ugrozi Model 3 i Renault Zoe pre kraja godine.
Dakle, ne čudi što je šef Tesle, Ilon Mask, objavio „rat“ Volkswagenu pre par meseci, kada je je posetio jedan od pogona nemačkog konglomerata u Evropi. Čak se i provozao u Volkswagenovom elektromobilu.
Izveštaji medija sugerišu da bi Tesla mogao da radi na razvoju hečbeka baziranog na Modelu 3, koji bi skresao ambicije ID.3 i samim tim ublažio njegov potencijalan izazov. Model 3 je trenutno daleko najpopularniji električni sedan, a ujedno je najpriuštiviji u Teslinoj „ergeli“. Hečbek verzija bazirana na njemu bi mogla ozbiljno da prodrma tržište električnih automobila.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] Na kraju, cene elektrifikovanih modela konstantno padaju, a u nekim slučajevima, kupovina takvog vozila može biti čak atraktivnija u odnosu na ekvivalentnu dizel opciju, zahvaljujući brojim subvencijama. S konkurencijom koja postaje sve oštrija, i razvojem novih tehnologija, pad cena baterijski pogonjenih vozila se podrazumeva, mada bi aktuelna stopa mogla biti nešto usporena u budućnosti, prenosi vrelegume. […]
Nadam se da cu jednom imati prilike da vozim Teslu, ako nista drugo, bar da ga iznajmlm u mms rent a caru, posto cu ga sam tesko kupiti…