AktuelnoVesti

Nova Škoda Fabia stupa na scenu 2021. i to na novoj platformi

14KPregleda

Škoda će konačno dovesti Fabiju rame uz rame s ostalim „rođacima“ iz VW grupe, i to s potpuno novom verzijom koja na scenu treba da stupi sledeće godine.

 

Planovi da se četvrta generacija Fabije plasira na tržište 2022, revidirani su, da bi se uprostilo aktuelno stanje s novim i starim platformama, koje se proizvode u isto vreme u okviru konglomerata. Samim tim, češki novajlija iz B segmenta će pristići ranije nego što se očekivalo. Predstavljanje bi trebalo da se obavi u prvoj polovini ove godine, dok bi isporuka kupcima započela pre kraja 2021.

 

Da podsetimo, aktuelna arhitektura Fabije počiva na restruktuiranoj verziji platforme koja datira iz 2008., i koja je spremna za penziju, da bi mesto ustupila sada već poznatoj MQB A0. To je ista platforma koju koriste VW Polo, Audi A1 Sportback i Seat Ibiza.

 

 

Ono što je ključno za ovu platformu je da će osigurati čvršće veze češkog „mališana“ s ostatkom „porodice“. Što se stajlinga tiče, izvori sugerišu da će biti napravljen veći iskorak, nego onaj između druge i treće generacije. Inspiracija je, što se stajlinga tiče, u najvećoj meri pronađena u Kamiq krosoveru, dok su neki elementi dizajna preuzeti od Scale i Octavije.

 

Enterijer će verovatno proći kroz najdrastičnije promene, što ne čudi s obzirom na to da da je armaturna tabla Fabije ispod aktuelnih standarda VW grupe. Revidiranu postavku će verovatno karakterisati veći i kvalitetniji displeji, noviji info-zabavni sistem i digitalna konekcija.

 

Uprkos širim planovima grupe, Fabia neće ponudi bilo kakav vid elektrifikacije, bar ne za sada, tako da kupci neće moći da uživaju ni u blagim hibridima. Ipak, to će Fabiju održati u priuštivim okvirima što se finansijskog stanovišta tiče, s cenom pogodnom za ljubitelje automobila iz B segmenta, koji baš i nisu spremni da zavlače preduboko ruku u džep.

 

Ipak, u budućnosti treba očekivati da i češki model usvoji blagu hibridnu, pa možda i neku drugu elektrifikovanu postavku u skladu s ostalim modelima  u VW grupi.

 

To znači da su motori nove Fabije praktično poznati, ali ovoga puta bez dizela. Turbotrocilindraš TSI će biti dostupan u različitim nivoima snage, dok će snažniji, četvorocilindarski motor ( i jeftiniji atmosferski trocilindraš) takođe biti u igri.

 

Neće biti povratka vRS oznake, ali izvori bliski dešavanjima kažu da će popularnost današnje perjanice, modela Monte Carlo, definitivno staviti veći akcenat na sportski aspekt, bilo da je izgled u pitanju ili nešto drugo.

 

Prebacivanje na MQB platformu bi takođe trebalo da donese značajno bolju rafiniranost i komfor. Aktuelna Fabia ostaje jedan od najprostranijih modela u klasi, tako da se dimenzije možda neće ni menjati.

 

Vrele Gume

Naslovni render: Autocar

 

Top Reviews

Video Widget

gallery