Trka u Aragonu je Suzukiju donela pobedu Aleksa Rinsa i prvo mesto u generalnom plasmanu Đoana Mira
Na ovaj način, Rins je postao osmi različiti pobednik u dosadašnjem delu sezone. Španac je pobedu ostvario ispred sjajnog Aleksa Markeza i svog timskog kolege, Mira. S druge strane, Fabio Kvartararo je imao očajan dan, ne uspevši da uđe u poene.
Pred ovu trku, dva proizvođača nisu okusila pobedu tokom 2020. – Suzuki i Honda. Međutim, upravo su oni kontrolisali dešavanja u trci na Motorland Aragonu, s tim što su Rins i Mir u izvesnim trenucima bili na prve dve pozicije.
Međutim, dobili smo novog konkurenta za visoke pozicije, momka koji je prošle nedelje s 18. startnog mesta na vlažnom asfaltu Le Mana došao do podijuma. Ovoga puta je pružio još bolje izdanje, startovavši kao 11., da bi se u finišu trke s Rinsom borio za pobedu.
Ovo je svakako bio značajan dan za Suzuki, koji posle dve decenije ima čoveka koji je vodeći u generalnom plasmanu, četiri trke pre kraja šampionata.
Da li je ovakav epilog mogao da se predvidi? Ducati je značajno pao u formi, ne pokazavši neku posebnu konkurentnost u treninzima i kvalifikacijama, što je bilo prilično čudno s obzirom da ova staza odgovara italijanskom konstruktoru. Međutim, s druge strane, Yamaha je izdominirala u kvalifikacijama, s Kvartararom na pol poziciji, iza kojeg su bili Vinjales i Morbideli, tako da se očekivalo da će i bez Rosija, koji je pozitivan na Kovid-19, voditi glavnu reč u Aragonu.
Morbideli je startovao sjajno, ali je pri ulasku u usku krivinu 1 otišao preširoko, što je omogućilo Vinjalesu da već u krivini 2 dođe do vođstva, ispred tandema SRT Yamahe.
Vinjales je održao obećanje da će biti agresivniji na startu. Poveo je karavan na samom početku i održavao prednost u odnosu na kolege iz satelitskog tima. Međutim, uskoro je postalo jasno da se više radilo o njihovim slabim performansama nego njegovom sopstvenom visokom ritmu, posebno kada je reč bila o Kvartararu. Francuz se mučio s preciznim prolascima temena krivina i držanjem idealne putanje, što je bilo njemu krajnje nesvojstveno.
Nije jasno da li je Kvartararo osećao posledice pada iz subote i zadobijene kontuzije kuka ili je imao muke s prednjom gumom. Bilo kako bilo, njegovo „šepanje“ je uskoro privuklo „predatore“, koji su se pripremali za napad, od kojih nije bio pošteđen ni Morbideli. Najpre ga je „počistio“ Rins, s impresivnom stabilnošću prilikom kočenja na pravcu pri ulasku u krivinu 1. Španac se najpre oslobodio Morbidelija, a zatim je pretekao i Kvartarara zasevši na drugo mesto.
Ubrzo nakon toga, drugi Suzuki s Đoanom Mirom, izveo je fenomenalan manevar, pretekavši obe Yamahe u finalnoj krivini, što je značilo da su dva GSX-RR-a držala drugo i treće mesto iza Vinjalesa.
Mada je vozač Monster Yamahe bio sasvim solidan na čelu, bilo je jasno da neće moći dugo da odoleva Rinsu. Španac ga je pretekao u sedmom krugu, da bi u 11. to isto učinio i Mir. U tim momentima je Suzuki držao dve vodeće pozicije, što se nije desilo od Hokenhajma 1982., kada je japanski tim ostvario dvostruku pobedu. Činilo se da će dotični uspeh biti ponovljen. Međutim, snove „suzukijevaca“ je pokvario razgoropađeni Aleks Markez na Repsol Hondi.
Mladi Španac je nakon sjajnog prošlonedeljnog rezultata, kada je bio drugi u Le Manu, rekao da će mu ipak mnogo značiti ako to bude mogao da ponovi na suvom. Želja mu se ispunila, jer je nedelju dana kasnije u Aragonu nizao rivale jednog za drugim i došao u poziciju da se bori za pobedu.
Kada se našao iza Suzukijevog tandema, Markez je strpljivo čekao svoj momenat. Šest krugova do kraja, elegantnim manevrom je pretekao Mira i upustio se u poteru za Rinsom. U tim trenucima očekivalo se da će se desiti neočekivano, odnosno da će Markez doći do svoje prve MotoGP pobede.
Međutim, Aleks Rins je sačuvao dovoljno života u svojim gumama, demonstriravši sjajnu defanzivnu vožnju, dok je Markez dobio par „opomena“ od svog motocikla da ne treba da preteruje. Na kraju, plavi motocikl je prvi prešao liniju cilja. Ovo je bila treća pobeda Aleksa Rinsa u MotoGP karijeri, što ga čini osmim pobednikom u prvih deset ovosezonskih trka.
Pored Rinsove pobede, Suzuki može da slavi još jednu stvar, a radi se o činjenici da je Đoan Mir sada vodeći u generalnom plasmanu, četiri trke pre kraja, bez obzira na to što još uvek nije okusio ukus pobede u 2020. Kvartararo je na kraju bio tek 18., tako da sada zaostaje za vozačem Suzukija šest poena.
Vinjales je spasao čast Yamahe s četvrtim mestom, dok je peti bio odlični Takaki Nakagami, koji je u poslednjem krugu pretekao Morbidelija. Na ovaj način, Japanac je nastavio svoj sjajan skor našavši se među prvih deset u svakoj trci tokom ove sezone.
Nakon subotnje drame i kontroverze koju je imao s timskim kolegom, Danilom Petrućijem, Andrea Doviciozo je sigurno donekle odahnuo zbog lošeg izdanja Kvartarara. Mada je bio sedmi, Italijan je i dalje u konkurenciji za osvajanje titule. Iza njega se našao Kal Kračlou, koji je s trećeg pao na 11. mesto nakon kontakta u prvoj krivini s vozačom ispred, dok su Džek Miler i Žoan Zarko zaokružili prvih deset.
KTM se nije proslavio u Aragonu. Bred Binder je bio 11., ispred timskog kolege, Pola Espargara, dok se loša sezona za Apriliju nastavlja s 13. pozicijom Aleša Esparagara. Iker Lekuona i Danilo Petrući su kompletirali osvajače poena.
Vrele Gume
Pavle Barta
MotoGP Aragona 2020.
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 167.1 | 41’54.391 |
2 | 20 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 167.1 | +0.263 |
3 | 16 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 167.0 | +2.644 |
4 | 13 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 166.9 | +2.880 |
5 | 11 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 166.8 | +4.570 |
6 | 10 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 166.8 | +4.756 |
7 | 9 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 166.6 | +8.639 |
8 | 8 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 166.5 | +8.913 |
9 | 7 | 43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 166.5 | +9.390 |
10 | 6 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 166.5 | +9.617 |
11 | 5 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 166.3 | +13.200 |
12 | 4 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 166.2 | +13.689 |
13 | 3 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 166.2 | +14.598 |
14 | 2 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 166.1 | +15.291 |
15 | 1 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 166.1 | +15.941 |
16 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 165.9 | +18.284 | |
17 | 6 | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 165.8 | +20.136 | |
18 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 165.7 | +21.498 | |
19 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 165.5 | +25.300 | |
20 | 53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 165.5 | +25.558 | |
Bez plasmana | ||||||||
63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 162.0 | 21 krug |
Vremenski uslovi:
| Staza: suva | Temp. vazduha: 21º| Vlažnost vazduha: 34%| Temp. staze: 31º
Rekordi:
Pol pozicija: | Fabio QUARTARARO | 1’47.076 | 170.6 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 3 | Alex RINS | 1’48.404 | 168.6 Km/h |
Rekordan krug u jednoj trci.: | 2015. | Jorge LORENZO | 1’48.120 | 169.0 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2015. | Marc MARQUEZ | 1’46.635 | 171.4 Km/h |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA |
||
---|---|---|
POZ | VOZAČ | POENI |
1 | Joan Mir | 121 |
2 | Fabio Quartararo | 115 |
3 | Maverick Vinales | 109 |
4 | Andrea Dovizioso | 106 |
5 | Takaaki Nakagami | 92 |
6 | Franco Morbidelli | 87 |
7 | Alex Rins | 85 |
8 | Jack Miller | 82 |
9 | Pol Espargaro | 77 |
10 | Miguel Oliveira | 69 |
11 | Brad Binder | 67 |
12 | Alex Marquez | 67 |
13 | Danilo Petrucci | 65 |
14 | Valentino Rossi | 58 |
15 | Johann Zarco | 53 |
16 | Francesco Bagnaia | 42 |
17 | Aleix Espargaro | 27 |
18 | Cal Crutchlow | 21 |
19 | Iker Lecuona | 20 |
20 | Bradley Smith | 11 |
21 | Stefan Bradl | 8 |
22 | Tito Rabat | 8 |
23 | Michele Pirro | 4 |
GENERALNI POREDAK – KONSTRUKTORI |
||
---|---|---|
POZ | KONSTRUKTOR | POENI |
1 | Yamaha | 183 |
2 | Ducati | 160 |
3 | Suzuki | 143 |
4 | KTM | 130 |
5 | Honda | 112 |
6 | Aprilia | 35 |
GENERALNI POREDAK – TIMOVI |
||
---|---|---|
POZ | TIM | POENI |
1 | Team Suzuki ECSTAR | 206 |
2 | Petronas Yamaha SRT | 202 |
3 | Ducati Team | 171 |
4 | Monster Energy Yamaha MotoGP | 167 |
5 | Red Bull KTM Factory Racing | 144 |
6 | Pramac Racing | 128 |
7 | LCR Honda IDEMITSU | 92 |
8 | Red Bull KTM Tech 3 | 89 |
9 | Repsol Honda Team | 75 |
10 | Hublot Reale Avintia Racing | 54 |
11 | Aprilia Racing Team Gresini | 38 |
12 | LCR Honda Castrol | 21 |
13 | Reale Avintia Racing | 7 |