U odvojenim izveštajima za medije, Audi i Volkswagen su najavili dve nove „plug-in“ hibridne varijante svojih najvećih SUV modela, Q8 i Touarega.
Mada ova dva modela izgledaju različito kada je o spoljašnjosti reč, ispod lima se praktično radi o istom automobilu. Kako to znamo? Pa, oba modela nude dva pogonska klopa, jedan s 381 ks i drugi s 462 ks. Takođe, i Audi i VW dolaze sa sinhronim elektromotorom od 100 kW, ugrađenom u osmostepenu transmisiju s dvostrukom spojnicom.
Ispod prtljažnika počiva baterija od 17,8 kWh, koja je kadra da (po WLTP-u) obezbedi autonomiju s nultom emisijom do 45 kilometara, kao i da ubrza vozilo do 130 km/h, što znači da će novi Audi i VW PHEV SUV modeli obezbediti dnevnu vožnju čisto „na struju za potrebe većine vozača.
Nomenklatura je interesantna tema u automobilskom svetu u poslednje vreme, posebno kada je reč o Audiju. Osnovni model je oficijelno poznat kao Q8 55 TFSI e quattro , dok perjanica nosi oznaku Q8 Competition 60 TFSI e quattro. Zamislite da vas prijatelj pita, koji ste to novi automobil kupili… „Pa, „audi ku osam kompetišn šezdeset te ef es i e kvatro“. Cene, na jednom od referentnih evropskih tržišta, britanskom, iznose (nezvanično) 73.860 funti, odnosno 85.760 funti. Što se Volkswagena tiče, njegovi puleni su Touareg eHybrid i Touareg R, što je mnogo jednostavnije za zapamtiti. U Nemačkoj, cene za ovaj model iznose 72.378 evra, odnosno 84.660 evra. Oba automobila poseduju mehanički centralni diferencijal, koji u normalnim okolnostima šalje 40 odsto snage na prednje i 60 odsto na zadnje točkve, ali je sposoban da pošalje do 85 odsto na prednje, odnosno 70 odsto snage na zadnje točkove, ukoliko okolnosti to nalažu.
Takođe, i Audi i VW odlikuje dovoljan kapacitet sistema regenerativnog kočenja da vožnju s jednom papučicom učini mogućom do maksimalne stope usporavanja od 0,3 G. Audi dolazi s čitavim nizom razno-raznih opcija koje su u skladu s njegovim imidžom premijum proizvođača. U ovom slučaju Volkswagen ne zaostaje mnogo, jer ipak se radi o njegovoj perjanici.
Oba automobila poseduju priključak za punjenje od 7,4 kW, uz pomoć kojeg baterija može da se napuni za oko dva i po časa na javnoj punionici. Nema informacija oko eventualnog brzog DC punjenja. Baterija se takođe dopunjuje tokom vožnje, dok vučni kapacitet iznosi 3,5 tona, što je u samom vrhu kada je reč o „plug-in“ hibridnim vozilima. Naravno, prikolica se može vući i čisto na električni pogon, dok ima „struje“.
Vrele Gume