Italijanski proizvođač pneumatika već više od 50 godina unosi inovacije u ovaj industrijski segment, „obuvajući“ naplatke kako performantnih serijskih automobila, tako i legendarnih trkačkih mašina
Prvu generaciju Cinturato P7 guma je Pirelli lansirao 2009. Bio je to respektabilan letnji pneumatik koji je pružao dobre performanse kako na suvom tako i vlažnom asfaltu. Ipak, poput svih konvencionalnih letnjih guma, performanse i prijanjanje bi slabili pri nižim temperaturama.
Nedavno, lansirana je nova generacija Cinturato P7 linije. Fokus je pre svega bio na bezbednosti, pouzdanosti, efikasnosti i unapređenim performansama.
Svemu su u velikoj meri pomogle povratne informacije premijum proizvođača automobila kao što su Audi, Mercedes-Benz, Alfa Romeo ili Jaguar, čiji su modeli iz fabrike izlazili „obuveni“ u ranije generacije P7-ica.
Nove jedinice karakterišu pionirske tehnologije koje su otklonile neke probleme koji su se provlačili decenijama, prouzrokovane niskom temperaturom asfalta i ekstremnim vremenskim uslovima. To se pre svega odnosi na slabije prijanjanje, „akvaplaning“ i duži kočni trag.
Pirellijeva nova, inovativna smeša gaznog sloja je napravljena od materijala koji mogu da menjaju karakteristike u skladu sa spoljnom temperaturom. To podrazumeva konstantno optimalno prijanjanje, precizno upravljanje i pouzdanost, bez obzira na to koliko je niska temperatura napolju.
Nova guma poboljšava inače sjajno prijanjanje prethodne generacije na suvom asfaltu, pružajući u isto vreme daleko bolju upravljivost u vlažnim uslovima, redukujući u isto vreme rizik od „akvaplaninga“. Ovo nove P7 čini značajno bezbednijim na mokrom asfaltu u odnosu na prethodne.
Zahvaljujući ovim inovacijama, nova smeša takođe nudi bolji mehanički otpor i bolje prijanjanje u različitim vozačkim situacijama. Gazna šara i guma, dizajnirane su tako da isporuče optimalan balans na putu i redukuju toplotu koju pneumatici obično generišu.
Sve ovo dovodi do poboljšanja apsorpcije otpora i izdržljivosti, što podrazumeva smanjeno habanje i više pređenih kilometara nego inače. Italijanski proizvođač tvrdi da je životni vek guma povećan za šest odsto u odnosu na ranije generacije.
To nije sve, jer unapređenja takođe rezultiraju manjom masom, što donosi manju potrošnju goriva, tako da je nova Cinturato P7 efikasnija i ekološki podobnija guma. Ovo je prva Pirellijeva „Green Performance“ (ekološke performanse) guma.
Zaustavni trag je takođe smanjen usavršavanjem gazne šare, u saradnji s najvećim svetskim proizvođačima automobila na planu elektronike vozila, što je doprinelo unapređenoj efikasnosti ovih guma. Pirelli procenjuje da redukovanje zaustavnog traga pri brzini od 100 km/h do potpunog zaustavljanja, iznosi između 7 i 10 odsto.
S obzirom da su Pirelli pneumatici prvenstveno namenjeni premijum vozilima, to znači da su karakteristike koje se tiču komfora jednako važne kao i performanse i bezbednost. S tim na umu, italijanski stručnjaci za automobilske gume, takođe su unapredili atribute vezane za udobnost vožnje i akustiku.
Nova P7 guma je tiša i bolje se ponaša na neravnim putevima. Sistem redukovanja buke odlikuje uređaj za apsorbovanje zvuka, implementiran unutar obodnog zida gume, redukujući buku za 50 odsto.
Pored revolucionarnih materijala upotrebljenih u novoj Cinturato P7, ovu gumu odlikuju vrhunske Pirellijeve tehnologije poput „Seal Inside“ sloja za zaštitu od bušenja, koji sprečava gubitak pritiska u pneumatiku u slučaju incidenta. „Run Flat“ konstrukcija je takođe dostupna, što ovu gumu čini gotovo otpornom na metke.
Cinturato P7 dolazi u razmerama od 15 do 20 cola i naravno nije najjeftinija u svojoj klasi, ali s obzirom na tehnologije i vrhunski kvalitet, označava ogroman napredak na planu bezbednosti, upravljivosti, izdržljivosti, komfora i efikasnosti, tako da će sigurno biti glavni izbor čak i za najzahtevnije vozače.
Vrele Gume