AktuelnoOnline plus

BMW će lansirati devet električnih modela do 2025.

2.39KPregleda

BMW se priprema za pravu električnu ofanzivu s novim i5 i i7 limuzinama, predviđenim da predvode flotu od devet modela u okviru ambicioznog desetogodišnjeg plana

 

Bavarski proizvođač će lansirati nove modele kao deo novog „Moć izbora“ (Power of Choice) plana održivosti, u okviru kojeg se posvetio cilju koji podrazumeva prodaju više od sedam miliona „plug-in“ hibrida i čisto električnih vozila do kraja 2030.

 

Novi plan, koji će takođe uključiti dva elektromobila iz Minija, prva je velika inicijativa koju će da nadgleda Oliver Cipse, otkada je promovisan na poziciju glavnog izvršnog službenika kompanije prošlog leta.

 

 

Plan je kreiran s ciljem da BMW postane lider u prodaji električnih automobila u premijum segmentu, protiv rivala kao što su Mercedes-Benz, Audi, Jaguar, Lexus i Tesla. Ujedno, na ovaj način će se značajno olakšati usklađivanje s oštrim ekološkim standardima.

 

Do danas, BMW grupa je prodala više od 500.000 elektrifikovanih modela uključujući i BMW i Mini brendove, ali očekuje da će se ta brojka udvostručiti do kraja 2021., kako budu lansirani novi električni i „plug-in“ modeli.

 

 

Takođe, pojačaće se proizvodnja električnih vozila u okviru zajedničkih poduhvata, kao što su Spotlight Automotive i Great Wall Motors u Kini.

 

BMW očekuje da će prodati 4,6 miliona čisto električnih automobila u narednih deset godina, što znači da godišnji prosek iznosi 460.000, što je velik skok u odnosu 42.249 primeraka prodatih prošle godine (svi su i3). Takođe, očekuje se prodaja od 2,4 miliona „plug-in“ hibrida. S tim u vezi, nedavno je lansiran šestocilindarski benzinsko-električni pogonski slop koji pogoni 545e xDrive, namenjen pre svega flotnoj prodaji i peti je elektrifikovani model serije 5.

 

S obzirom da je već sada posvećen PHEV ponudi u okviru svakog postojećeg modela, BMW planira značajno povećanje čisto električnog portfolija, što će inicijalno da uključi najmanje devet novih modela. Tu se ubraja nedavno lansirani iX3, a nastaviće se sledeće godine s i4 kupeom s četvoro vrata i serijskom verzijom iNEXT SUV-a (koji će verovatno biti nazvan iX5).

 

 

BMW je takođe potvrdio električnu verziju malog X1 krosovera, pod oznakom iX1, koji će indirektno zameniti i3, kao i nove i5 i i7, bazirane na novim generacijama serije 5 i serije 7.

 

Bavarci će takođe lansirati električnu verziju najnovije serije 3, koristeći pogonski hardver dolazećeg i4, sudeći po izvorima bliskim proizvodnim planovima. S obzirom na to da će aktuelni i3 biti ukinut, vrlo je verovatno da će elektromobil baziran na seriji 3 poneti naziv i3.

 

Mada su planovi za Mini manje definisani, možemo potvrditi da britanska marka planira da lansira najmanje dva nova električna automobila, što uključuje SUV modele jedinstvenog stajlinga, baziranih na iX1, odnosno iX3.

 

 

Temelji ambiciozne BMW-ove strategije, postavljeni su s uspostavljanjem „i“ divizije 2011. Međutim, dok je BMW-ov prvobitni plan bio fokusiran na posebnoj električnoj platformi, drugi talas elektromobila je začet na bazi aktuelnih FAAR i CLAR arhitektura.

 

Kampanja „Moć izbora“ podrazumeva četiri različite pogonske varijante: benzinske, dizel, „plug-in“ hibridne i čisto električne, gde će svaka od glavnih modelnih linija biti proizvođena na istoj proizvodnoj traci, počev s X3.

 

BMW kaže da će nastaviti da u ponudi ima i benzinske i dizel motore u okviru svih glavnih modelnih linija u doglednoj budućnosti.

 

U prethodno objavljenoj strategiji koja je pokrenuta nedavnim projektima u Kini, BMW je takođe potvrdio da će započeti priču s električnim pogonom uz pomoć vodoničnih gorivnih ćelija unutar produženih lizing programa za izvesne modele i tržišta, počev s X5 sledeće godine.

 

Buduća BMW-ova električna porodica

 

Jedini BMW-ov čisto električni (serijski) model do sada je bio i3. Međutim, s obzirom na to da se radi o posebnom modelu, koji nije u „srodstvu“ s bilo čim drugim u ponudi bavarske marke, kompanija se posvetila kreiranju ponude koja podrazumeva električne verzije postojećih modela u godinama koje dolaze, počev od iX3 2021. Evo liste budućih elektromobila bavarske marke, od kojih su neki potvrđeni i zvanično a neki za sada ne:

 

BMW i1

Električni „produžetak“ serije 1. Poput sestrinskog iX1 krosovera, biće baziran na FAAR platformi. Glavni konkurent mu je Volkswagen ID.3.

 

 

BMW iX1

Baziran na trećoj generaciji X1 malog krosovera, na scenu bi trebalo a stupi 2022. Od strane BMW-ovih insajdera je opisan kao indirektna zamena za originalni i3, s povišenom pozicijom sedenja i relativno kompaktnim dimenzijama.

 

 

BMW i3

Novi i3, mada još uvek nije zvanično potvrđen, biće baziran na i4 „fastbeku“, ali će smernice stajlinga preuzeti od serije 3. Insajderi ne odbacuju mogućnost lansiranja i verzije bazirane na karavanskoj Touring verziji.

 

BMW iX3

Ovaj SUV s pogonom na zadnje točkove, s prodajom bi trebalo da započne 2021. Baziran je naravno na aktuelnom X3. Prvi je model koji koristi petu generaciju BMW-ovog električnog pogonskog sistema i novu tehnologiju baterija, koje će uskoro usvojiti i drugi BMW-ovi elektromobili.

 

 

BMW i4

i4 je baziran na novoj, drugoj generaciji serije 4 Gran Coupe i „na nišanu“ direktno drži Tesla Model 3. Kupci će moći da biraju različite verzije po pitanju snage, s tim što će perjanice isporučivati 530 konja.

 

 

BMW i5

Osma generacija serije 5, koja će na puteve pristići 2023., iznedriće električni model. I5 će inicijalno biti plasiran u limuzinskoj varijanti, ali bi karavanska mogla da bude u ponudi na nekim tržištima. Što se konkurencije tiče, tu su buduća serijska verzija Volkswagen ID Vizziona i Mercedes-Benza EQS, uz Teslin Model S.

 

 

BMW iX5

Već sada u pilot proizvodnji u BMW-ovoj fabrici u Dingolfingu, na scenu treba da stupi 2021. Ovaj SUV, koji je začet kao iNEXT koncept, nudi osnovnu autonomiju od 550 kilometara, pa sve do 740 kilometara s opcionom baterijom od 110 kWh. Takođe je u planu podrška nivou 3 autonomne vožnje.

 

 

BMW i7

BMW-ova buduća električna perjanica je bazirana na narednoj generaciji serije 7, koja će pristići 2022. Insajderi sugerišu da će deliti veći deo mehanike s i5 i iX5, s autonomijom do 740 kilometara.

 

 

BMW iX7

Tek treba da bude odobren, ali izvori sugerišu su predlozi, što se dizajna novajlije tiče, već razvijeni. Ukoliko dobije „zeleno svetlo“, bliski sedmosed rođak iX5 će na tržište pristići negde 2025.

 

 

Vrele Gume

Priredio: Pavle Barta

 

Top Reviews

Video Widget

gallery