Japanska vlada se navodno zalagala za spajanje Nissana i Honde tokom 2019.
Po insajderima koji su govorili za Financial Times preko The Japan Timesa, ova kampanja japanskih vlasti je bila posledica hapšenja Karlosa Gona krajem 2018.
Vladini zvaničnici su navodno bili zabrinuti u vezi sa stanjem odnosa između Renaulta i Nissana, rekavši da bi kolaps alijanse „ostavio japansku kompaniju izloženom i ranjivom“. Savetnici japanskog premijera su između ostalih bile ličnosti koje su se zalagale za spajanje.
Međutim, oba proizvođača su odbacila ovu ideju. Nissan je želeo da nastavi s Renault-Nissan-Mitsubishi alijansom, dok se Hondi nije sviđala Nissanova struktura kapitala s francuskim proizvođačem vozila.
Nakon toga, u maju 2020. Nissan, Renault i Mitsubishi su najavili revidirani poslovni plan, koji je svakoj od kompanija nalagao fokusiranje na određeni region. Nissan je u okviru toga predviđen da bude koncentrisan na Kinu, Severnu Ameriku i Japan.
Kompanija trenutno prolazi kroz četvorogodišnji plan restruktuiranja, koji uključuje redukovanje portfolija na 55 modela u odnosu na trenutnih 69, kao i smanjenje globalne proizvodnje za 20 odsto.
Nove verzije 12 modela, takođe su deo globalnog plana, uključujući električni krosover Ariyu, Armadu, Frontier, Kicks, Navaru, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue, Terru, X-Trail i budući 400Z.
U međuvrenu, Honda radi na 11. generaciji Civica i Civica Type R, koji bi mogao da pristigne u hibridnom izdanju, kao i osveženom HR-V. Japanska kompanija je ove godine takođe objavila planove o zajedničkom radu s General Motorsom na električnim vozilima.
U okviru nove saradnje, Honda će dizajnirati spoljašnjost i enterijer novih modela, tok će GM obezbediti tehnologiju elektrifikovanog pogona, „super cruise“ autonomni sistem i proizvodne linije. Ono što takođe očekujemo su i nove GM-ove Ultium baterije.
Ova dve komapnije takođe sarađuju na planu vozila s vodoničnim gorivnim ćelijama da bi uhvatile korak s Toyotom i Hyundaijem, ali i Audijem koji takođe vredno radi na ovom polju.
Vrele Gume