Citroen Ami električno vozilo za vozače od 14-84 godine
Citroen se polako ali sigurno vraća svojim slavnim korenima, ne samo nazivima modela već i njihovom osnovnom idejom.
Pre nekoliko danas smo upoznali model DS9 kao duhovnog naslednika slavne Ajkule, da bi uoči „pokojne“ Ženeve, francuski proizvođač predstavio serijsku verziju električnog modela Ami.
Recimo samo, Ami 8 je sa gotovo dva miliona proizvedenih vozila bio najbolje prodavan model u Francuskoj u periodu od 1961-1978. godine.
U skladu sa vremenom u kojem se nalazimo a još više onim pred kojim smo, Citroen je najavio serijsku proizvodnju električnog Ami modela.
Ami je četvorotočkaš koji svojim karakteristikama spada u AM kategoriju vozila kojim se može upravljati od 14 godina starosti.
Dugačak je 2. 41, širok 1.39 a visok 1.52 metra sa punim radijusom okreta od svega 7.2 metra. Dakle osim što je prezgodan za parkiranje, isto tako je i okretan u gradskim gužvama.
Za razliku od Renaulta Izzy, Ami ima dva sedišta, lukavo smešten prtljažnik ubzadnja vrata i sasvim dovoljno komfora za dve osobe. To su postigli jednostavnim trkom, smicanja sedišta…
Ami je 100% električni model kojeg pokreće 5,5 kwh litijum jonska baterija dovoljna za autonomiju od 70 kilometara i maksimalnu brzinu od 45 km/h. Punjenje je preko klasične monofazne kućne utičnice i traje 3 sata za maksimalan kapacitet.
Iako se mora priznati, brzina mu nije jača strana ali u gradskim uslovima, pitanje je da li ona više i ima svoj značaj.
Ami je predviđen i za takozvani dnevni najam koji se plaća po satu ili kilometru, u proseku oko 15 evra na dan.
Cena u francuskoj će biti od 8.000 evra, čime će Ami biti najjeftini četvorotočkaš i velika konkurencija kineskim električnim brendovima koji dolaze.
3 Komentara
Comments are closed.
pazi naslov za pubertetlije… e moji ložači
Ovo je super automobil za gradske uslove i pravi primer kakav električni auto treba da bude, ne kao neki od 3 tone kojima treba 48h punjenja… U gradovima gde je zagađenje prisutno, ali još gore stravična gužva u saobraćaju, uveo bih ih pod obavezno. Dizajn mi se takođe veoma sviđa, iako je u osnovi kocka, retro detalji su fantastični. Bude duh starih bezbrižnih vremena. Jedina stvar koja mi se ne dopada je ime. Ami treba da bude ipak nešto drugo, jeftin auto, ali sa drugačijom namenom. Voleo bih da vidim Ami u svojoj punoj veličini, sa istim ovakvim detaljima.
Ovo i nije automobil već teški kvadracikl. Ali to i jeste ono što treba zagađenim gradovima. Jer zagađenje osim vazduha je i gužva (5 metarski auto s jednim putnikom) i buka, i prašina od guma, kočnica, kvačila, curenja ulja i rashladne tečnosti… To sve ovaj Ami(š) uspješno rješava. A i nije skup