Rusi priznali, Suzuki Jimny jedini konkurent Ladi Nivi
Od kraja 2019. godine AvtoVAZ proizvodi obnovljenu Ladu 4×4, svima poznatu po starom imenu Niva. Prve utiske iz vožnje su preneli novinari ruskog mesečnika Za Rulem (Za volanom) koji su isprobali Nivu i pre dolaska kod dilera u 44. godini života.
Neke grandiozne metamorfoze se nikako nisu dogodile, iako je prošlo skoro 30 godina od poslednje značajne modernizacije Nive.
Lada je odlučila da ozbiljno ažurira samo unutrašnjost
Ipak, ove promene su uočljive i izazivaju pozitivne emocije. Glavna novost je potpuno nova armaturna ploča na kojoj se nalazi takođe nova centralna konzola s okruglim komandama klime, grejanja i ventilacije – umesto dosadašnjih „klizača“.
Prednja sedišta su postala puno bolja po obliku, profilu i punjenju. Na zadnjoj klupi je, kao i ranije, malo prostora.
Prema rečima stručnjaka kompanije AvtoVAZ, na vratima su kvalitetnije i modernije zaptivke kako bi sprečili prodiranje vode, što je do sada bio slučaj.
Lada 4×4 nije pretrpela promene spoljašnjeg dizajna ako se izuzme novi prednji branik s integrisanim maglenkama na bolje opremljenoj verziji Urban.
Motor snage 83 KS nikada nije bio dovoljan za automobil, ali ako se vešto koristi menjač i reduktor, onda u većini slučajeva nema problema.
Vozač i dalje ne mora razmišljati o kvalitetu puta dok vozi Ladu 4×4 zahvaljujući standardnoj metalnoj zaštiti povozja.
Svi koji sede za volanom Nive znaju da će potrošnja goriva biti velika. Kada se vozite u automobilu sa 1,7 litarskim motorom pri brzini od 105-110 km/h, treba računati na 10,5 litara na 100 km.
Rezervoar goriva je i dalje skromnog kapaciteta: 42 litre u 3-vratnoj i 65 litara u dugačkoj verziji sa pet vrata.
Jedna od želja vozača Nive je uvek bilo smanjenje nivoa buke i vibracija. Na novoj Ladi Nivi sada je pijačana akustična izolacija ali ona nije bila od prevelikog efekta.
Pri brzini od 60 km/h u petom stepenu prenosa u kabini je takva buka da se ne čuje ni šum vetra ni zvuk gipkih guma. Sve poklopi tutnjava motora i zavijanje kućišta menjača i reduktora.
U osnovnoj konfiguraciji automobil košta 554.000 hiljade rubalja (skoro 8.000 evra), a od standardne opreme dolaze ABS, servo upravljač, električni prozori, audio priprema. Grejanje retrovizora i sedišta, klima uređaj su ostavljeni za više nivoe opreme.
Koliko će još Lada 4×4 trajati na montažnoj liniji? To je nemoguće reći, ali do 2023. godine sigurno. Tada bi trebalo da se pojavi automobil nove generacije, nastao uz pomoć tehnike Renaulta. Ali takav automobil će koštati mnogo više.
Najbliži konkurent po nameni, izdržljivosti, veličini i terenskim karakteristikama Suzuki Jimny je tri puta skuplji!
Takođe je moguće da na tržištu istovremeno budu tri Nive: klasična (4×4), Chevrolet Niva i buduća nova generacija modela. Bez obzira na modernije rođake, oni koji vole tradicionalnu Nivu i dalje će je kupovati.
Prednosti: Terenske sposobnosti, cena, nepretencioznost.
Nedostaci: Nedovoljno snage, neudobnost (posebno za visoke osobe).
Komentar: Sjajan automobil za uloženi novac, model koji uvek ima svoju publiku. Odnos cene i kvaliteta je na vrhu, što opravdava interes kupaca čak i 43 godine nakon rođenja Nive.
Izvor: Za Rulem (Rusija)
3 Komentara
Comments are closed.
Џимни је Ролс Ројс за ову руску конзерву!
Ja mislim da Niva gazi vrijeme 😄
Nivu je vreme pregazilo. Osim relativno niske cene nema da ponudi ama bas nista. Pa Niva se pokvari odmah cim je isteras iz salona…a korozija nagriza vec posle trece godine.
UAZ Patriot ima nesto visu cenu, ali mnogo vise mesta, 5 vrata, bolju opremu, mnogo jaci motor od 2,7l/150ks.