Izvršni direktor kompanije Škoda radnicima rekao da ne brinu oko potencijalne reorganizacije u VW grupaciji!
Iako to podrazumeva “degradiranje” češkog brenda…
Prošlog meseca sui z Nemačke stigli izveštaji po kojima VW grupacija planira da smanji “preklapanje” između svojih brendova. Tu se posebno misli na brendove VW, Seat i Škoda.
Preciznije, izvršni direktor VW grupacije, Herbert Dajs, namerava da pojača uticaj VW brenda smanjenjem interne konkurencije između tog brenda i Seata i Škode. To se može postići tako što bi španski brend otišao lestvicu više na tržištu, učvršćivanjem pozicije VW-a i “degradacijom” češkog proizvođača. Po tom planu, Škoda bi se bavila proizvodnjom uvodnih automobila čija bi cena bila između 10 i 20 hiljada evra.
Naravno, te vesti nisu dobro primljene u Češkoj Republici. Povratna rekacija je navela izvršnog direktora kompanije Škoda, Bernarda Majera, da pošalje internu poruku svim radnicima. U tom dokumentu, u koji je uvid imao i magazin Autonews Europe, Majer je napisao da brend Škoda cceni prostor, funkcionalnost i napredni dizajn. On je dodao da se to “ni u budućnosti neće menjati”.
Naime, sa namerom da smanji zabrinutost oko velike promene tog brenda, Majer je naveo da je reorganizacija “najnormalnija stvar za jednu multinacionalnu kompaniju”. On je dodao i da plan VW grupacije da se sagradi nova fabrika u kojoj će se proizvoditi modeli Škoda Superb i VW Passat pokazuje koliko nemački koncern ima poverenja u češki brend.
Naravno, Škoda beleži neverovatan uspeh u poslednjih nekoliko godina. Ona konstantno ostvaruje sve veći profit, veći čak i od profita koji ostvaruje VW. To je možda i posledica toga što su troškovi Škode znatno niži jer koristi tehnologiju VW-a. To nije naišlo na odobravanje u VW grupaciji.
Ipak, na kraju krajeva, Škoda i dalje puca ka novim rekordima i visinama. Tome najviše doprinosi velika potražnja za tri SUV modela tog brenda (Kodiaq, Kamiq i Karoq).
Ovaj brend je prodao 559.900 vozila širom sveta, tokom prve polovine ove godine. To je za 9,6% više nego prošle godine… Šta vi mislite o ovom planu VW grupacije?