Ovih dana svedočimo tektonskim promenama u automobilskoj industriji. Naime, neki proizvođači traže nove partnere, dok drugi hoće da se reše brendova koji im ne donose nikakav profit. Na primer, predstavnici Daimler AG, su danas i zvanično potvrdili da su prodali 50% akcija brenda Smart kineskoj Geely grupaciji.
Ove dve kompanije su tako postale vlasnici po polovine brenda Smart. Budući cilj im je da „poseduju i razvijaju pametna, mala, urbana vozila, te da postanu lider u segmenru premijum elektrifikovanih vozila“.
Zanimljivo je da je brend Smart zapravo i nastao kao plod dve kompanije 1994. godine. Njega su tada osnovali Daimler i švajcarski proizvođač satova, kompanija Swatch.
Pod novim, podeljenim rukovodstvom, Smart će razvijati novu generaciju elekttičnih modela. Ti modeli će se proizvoditi u Kini. Detalji ugovora nisu poznati, ali je navedeno da se novi, električni Smart modeli očekuju 2022. godine.
„Zajedno ćemo dizajnirati i razvijati sledeću generaciju Smart električnih vozila. Ona će predstavljati kombinaciju visokog kvaliteta i bezbednosnih standarda. Prodavaće se u Kini, ali i na drugim tržištima širom sveta“, naveo je izvršni direktor Damiler-a, Diter Zeče.
„Kao jednaki partneri, posvećeni smo promociji brenda Smart širom sveta“, dodao je predsednik Geely grupacije, Li Šifu.
Kao deo dogovora, nova Smart vozila će dizajnirati Mercedes-Benz, dok će se inženjeri Geely grupacije posvetiti njihovom razvoju.
Dok nova generacija Smart modela ne bude završena, Daimler će nastaviti da konstruiše trenutnu generaciju u Hamblah postrojenju u Francuskoj (EQ Fortwo) i u fabrici u Novom Mestu u Sloveniji (EQ Forfour).
1 Komentar
Comments are closed.
Pita jedan moj prijatelj mog poslovnog saradnika, nakon što je ovaj na nekoliko pitanja odgovorio da uvozi komponente iz Kine: Ajde sad uzmi makaze i izreži Kinu sa karte, zamisli da Kina ne postoji!!! I šta sad?
Dakle bez Kine se više ne može, sve će preuzeti. Svaka im čast!!!