Deveti brzinski ispit 41.DAKAR RELIJA bio je veoma nesrećan za 13 puta ŠAMPIONA DAKARA, 53. godišnjeg Francuza STEFANA PETERHANSELA, sa „minijem“.
Samo 26 km. od starta devetog brzinskog ispita posada PETERHANSEL-KASTERA je imala nezgodu ( po svemu sudeći prevrtanje ) . Čuveni MISTER DAKAR je čini se mogao nastaviti put, jer prevrtanje u savršeno opremljenom „miniju“ sa jakim zaštitnim kavezom ( rol barom ), često ne predstavlja razlog za kraj takmičenja, pogotovo kada do lupunga dodje na pesku ( pretpostavljamo ).
PETERHANSEL je odustao prvenstveno zbog svog vernog suvozača DAVIDA KASTERE, koji se požalio na jake bolove u ledjima. Iskusnom Francuzu će to biti PRVO odustajanje u Južnoj Americi, od 2009. kada je DAKAR RELI „prebačen“ iz AFRIKE.
Posle 8. etape PETERHANSEL je bio na 4. mestu u generalnom poretku, sa + 53.30 minuta zaostatka za vodećim.
Al Atija prvi u generalnom
Devetu etapu je dobio vodeći u generalnom, automobilista KATARA, 48. godišnji NASER AL ATIJA koji je tokom skoro celog 41.DAKAR RELIJA bio na čelu klase automobila i sasvim je sigurno da je zaslužio SVOJ TREĆI DAKAR TROFEJ, ovoga puta prvi sa „tojotom“.
SEBASTIJEN LOEB je vozio odlično na ovom brzinskom ispitu i držao prvo mesto, medjutim, na samo 50 km. pred ciljem je morao da stane i da rešava tehničke probleme na svom „pežou“, stajao je čak oko 20 minuta i u konačlnom poretku ispita bio oko 14. mesta.
Braća Koronel
U minulim etapama klase AUTOMOBILA vrlo hrabro, više razumom nego srcem, rukovodila su se BRAĆA BLIZANCI, već celom svetu poznati 46. godišnji Holandjani TIM I TOM KORONEL ( kažu, ako se ne varamo da je TIM stariji puna 3 minuta ). Oni su očigledno razumeli da je prvenstveni cilj svakog relija DA SE DODJE DO CILJA.
TIM je već 11 puta bio na DAKAR MARATONU a 9 puta je stigao do cilja. Njihov crni BAGI sa brojem 347 i natpisom MAXXIS mnoge je podsetio na nezaboravni igrani film POBESNELI MAKS, iz čak 1979. godine, u kojem je glumac MEL GIBSON, kao policajac MAKS ROKATANSKI, ratovao sa bandom razbojnika, vozeći i tada a i danas sjajni FORD XB FALCON HARDTOP sa V-8 motorom. Usput valja naglasiti da je film POBESNELI MAKS koštao 650.000 dolara a DA JE ZARADIO FAMOZNIH 100.000.000 DOLARA…( nismo pogrešili sa nulama ).
Braća KORONEL su totalni zavisnici od ADRENALINA. Već godinama su za volanom baš velikog broja sportskih vozila. TOM je uspešniji, višestruki je šampion Holandije u mnogim serijama, 1999. je bio šampion JAPANSKE FORMULE, učestvovao je čak na 282 kružne auto trke SVETSKOG ŠAMPIONATA TURING AUTOMOBILA i u toj uglednoj seriji ima 6 pobeda. Upoznao je i sprijateljio se i sa našim šampionom DUŠANOM BORKOVIĆEM.
Brat blizanac ,TIM KORONEL, je poslednjih godina posvećen reli maratonu, najbolji plasman mu je 36.mesto na DAKARUa kao mladić se ogledao i na kružnim trkama u Holandiji, gde je bio trostruki nacionalni prvak sa „sitroenom“, „alfom“ i „poršeom“.
U klasi AUTOMOBILA se vrlo dobro drži posada iz Hrvatske, u jednom bagiju, DANIJEL ŠAŠKIN i suvozač SAŠA BITERMAN. Imali su niz peripetija, izgubili puno vremena, ali, polako i sigurno napreduju ka SVOM PRVOM DAKAR CILJU.
Motociklisti
Bez dvoumljena NAJTEŽA I NAJKONKURENTNIJA kategorija 41.DAKAR RELIJA je MOTOCIKLISTIČKA KLASA. Vodeći se smenjuju skoro u svakoj etapi a tako se dogodilo i u devetoj. Sada je „štafetnu palicu“ preuzeo Australijanac PRAJS, sa „ktm“.
Prate ga Čileanac KUINTANILA sa „huskvarnom“ ( + 1.02 min. ) i Austrijanac VALKNER sa „ktm“ ( 6.35 min. )…PRAJS i VALKNER imaju POBEDU NA DAKARU, a KUINTANILA je očekuje. Na cilju je rekao:
„Danas je bio masovni start, tako da nije bilo šanse da se napravi razlika. Bilo je nezgodno sa navigacijom ali, uspeo sam. Bilo je teško boriti se sa PRAJSOM, srećan sam zbog svog rezultata i sutra ću dati STO POSTO OD SEBE“.
Kvadovi
Deveta etapa 41.DAKAR RELIJA donela je u klasi kvadova samo potvrdu dobro poznatog. Tri Argentinca, KAVILJASO, FERIOLI, i GALEGO sigurno grabe ka cilju i ka podijumu velikog maratona. To je zaista sjajan rezultat za zemlju u kojoj je rodjen HUAN MANUEL FANDJO.
SxS
U klasi „SxS“ ( tu su takodje lagana i jaka bagi vozila ), Čileanac KONTARDO je prvi, ispred GUELA i VARELE.
Kamiondžije
Kamiondžije možda najviše čekaju kraj. Sasvim je izvesno da će KAMAZ opet pobediti – 16. put na DAKARU…samo je pitanje da li će trijumf pripasti SOTNIKOVU ili NIKOLAEVU. Njih dvojica su vršnjaci, NIKOLAEV ima 34 godine, godinu je stariji od SOTNIKOVA, ali, EDUARD NIKOLAEV sa kamionom broj 500 je već ČETIRI PUTA POBEDJIVAO NA DAKAR RELIJU a SOTNIKOV nikad.
Današnji brzinski ispit je dobio NIKOLAEV i opet je prvi u generalnom……Da li će u timu čuvenog KAMAZA odlučivati naredjenja šefova ili će se duel rešiti u četvrtak na poslednjem brzinskom ispitu od 112 km. To verovatno zna legendarni VLADIMIR ČAGIN. Najzad, najvažnije je da ne dodje do ZASTOJA, kao u minuloj 8. etapi, kada je malo falilo da NIKOLAEV odustane, zarobljen u pesku ( slika sve govori ).
Generalni poredak posle 9. brzinskih ispita i etapa:
Automobili :
1. ALA ATIJA
2. ROMA + 51.27 min.
3. LOEB + 02.02.37
Motocikli :
1. PRAJS
2. KUINTANILA + 1.02 min.
3. VALKNER + 6.35 min.
Kvadovi .
1. KAVILJASO
2. FERIOLI + 1.40.19
3. GALEGO + 02.04.31
SxS :
1. KONTARDO
2. GUEL + 59.46
3. VARELA + 01.11.29
Kamioni :
1. NIKOLAEV
2. SOTNIKOV 28.35
3. DE ROJ + 01.35.10
Izvor: Đordje Đenić – Moj svet brzine