Online plus

Škoda Superb

Posvećenost imenu
1.29KPregleda

Češka perjanica broj 3

Ime modela, „Superb“, nije slučajno odabrano. Ova Škoda ima misiju da prva stupa na novu teritoriju kada su u pitanju kreativnost i tehnologija


Mora se priznati, bar sudeći po fotografijama, da dobijamo Superb ubedljiviji nego ikada. Usudićemo se da kažemo da po prvi put ovaj model ide na kartu emocija, što je dobro, da bi se jasno izdvojio od matičnog VW brenda. Doduše, daleko se od Volkswagena ne može, jer Superb koristi inovativnu MQB platformu koja donosi izdašne dimenzije, inovativne sisteme vezane za bezbednost, komfor i ekologiju, kao i moćne Evro 6 agregate. Samim tim, Superb se pomera ka više kada je reč o kategorizaciji modela.

Očigledno je da pred dizajnere Škoda nikada ranije nije iznela tako visoke zahteve. Pored dobrog izgleda, trebalo je novu tehnologiju inkorporirati u automobil na pravi način, a tu ulogu je preuzeo Škodin „Simply Clever“ (jednostavno pametno) koncept, putem kojeg su inženjeri obezbedili optimalan kabinski prostor za vozača, putnike i prtljag. Čitav niz novih sistema asistencije, karakterističnih za više segmente automobila je sada dostupan u Superbu. Treća generacija Škodinog predstavnika u D segmentu je takođe moćnija nego ikada ranije, a čak do 30 odsto ekonomičnija zahvaljući novoj paleti motora.

Visoka očekivanja
„Škoda demonstrira nove standarde marke u srednjem segmentu automobila sa novim Superbom, njegovim dizajnom, tehničkim kvalitetima i nenadmašnim korisnim prostorom“, rekao je šef Škode prof. dr Vinfrid Valand. „Škodino iskustvo i strast iz gotovo 120 godina proizvodnje automobila, inkorporirani su u razvoj treće generacije Superba. Novi model je impresivan dokaz inženjeringa marke i konkurentnog dizajna. Kao važan stub naše strategije rasta, nova Škoda Superb ukazuje na budućnost i zadatak joj je da privuče nove kupce, kako što se tiče privatnih tako i poslovnih korisnika. Škoda ulazi u novu eru sa ovim automobilom“, rekao je prof. dr Valand.

Perjanica
Škoda Superb je na perjanica Škodine game od 2001. godine. Do danas, češki proizvođač automobila je isporučio više od 700.000 jedinica prve i druge generacije novopečenim kupcima, što je ovaj model učinilo jednim od najpopularnijih u D segmentu u Evropi.

Ono što su kupci Superba oduvek cenili je celokupni paket ovog vozila. Prvenstveno, tu je izdašan prostor, sjedinjen sa elegantnim dizajnom prilično otpornim na „zub vremena“, moderna, proverena tehnologija, visok stepen komfora i bezbednosti, kao i optimalna funkcionalnost, i sve to za razumnu sumu novca.

U Škodi od treće generacije očekuju da ispiše novo poglavlje u uspešnoj Superbovoj priči. „Sa novom Škodom Superb, razvili smo automobil koji će oduševiti naše kupce“, rekao je dr Frenk Velš, član Škodinog Odbora za tehničkih razvoj. „Sa izražajnim dizajnom koji budi emocije, više prostora i komfora i inovativnom tehnologijom novi Superb podiže Škodine kvalitete na viši nivo“, rekao je on.

Dizajnerska revolucija
Novi dizajn Škodinog predstavnika u D segmentu krasi „karta“ koja ide na emocije. Škoda je uvek „pucala“ na funkcionalnost, pouzdanost i dobar odnos „uloženo-dobijeno“, tako da je dizajn nekako bio u drugom planu. Sa novim Superbom to nije slučaj. Svi tradicionalni kvaliteti su tu, s tim što je novi model atraktivniji od bilo čega što je Škoda iznedrila do sada. Dizajnerski jezik demonstriran sa Škoda VisionC konceptom je oživeo u formi novog Superba.

„Potpuno novorazvijena treća generacija Škode Superb dolazi u formi uzbudljive limuzine pune duha, visoke klase i strasti. Pojava novog modela je moćna i puna emocija. Međuosovinsko rastojanje je 80 mm duže, a u isto vreme je prednji prepust 61 mm kraći nego ranije. Ova nova arhitektura vozilu daruje eleganciju i dinamizam“, kaže šef Škodinog sektora zaduženog za dizajn, Jozef Kaban. „Od prednjeg do zadnjeg dela, od velikih točkova do uglađene, padajuće linije krova, novi model impresionira jasnom geometrijom, izraženim konturama, skulpturalnim oblicima, puritanskom preciznošću i elegantnim linijama“, elaborirao je Kaban.

Potpuno novi enterijer nastavlja sa dizajnerskom egzibicijom prisutnom kada je reč o spoljašnjosti vozila. To uključuje naglasak na horizontalne linije, koje vizuelno i inače izdašan kabinski prostor čine još prostorno bogatijim a ambijent prozračnijim. Završna obrada je na „nemačkom“ nivou, a novi premijum materijali doprinose osećaju prestiža.

Unapređenja vezana za komfor i prostor
Prostranost kabinskog prostora je definitivno jedan od najjačih aduta Superba. Treća generacija čak postavlja nove standarde u tom smislu. To pre svega treba da se zahvali upotrebi nove MQB arhitekture koja je donela veće međuosovinsko rastojanje, a samim tim i benefite vezane za enterijer.

Rezultat se ogleda u tome što vozač i suvozač mogu da uživanju u 39 mm više prostora u pojasu laktova i glave. Zadnja klupa nudi gotovo „kraljevski“ komfor. Prostor za noge od 157 mm je gotovo dvostruko izdašniji od najbližeg konkurenta, a prostor u pojasu glava je takođe vodeći u segmentu. Kapacitet prtljažnika je takođe rekordan u D segmentu sa 625 l, i 30 l je veće zapremine u odnosu na drugu generaciju.

Sa čitavim nizom potpuno novih solucija u domenu komfora, nova Škodina perjanica ispunjava najviše standarde. Nova Škoda Superb je prvi model marke koji u ponudu stavlja sistem dinamičke konrole šasije (DCC) uključujući i selektor režima vožnje. Potpuno nov je klima uređaj, sa po prvi put trozonskom funkcijom, koja obezbeđuje optimalno održavanje temperature.

Nova Škoda Superb je dostupna sa opcionim električnim panoramskim krovom, koji donosi novo poimanje ambijenta kabinskog prostora. Za hladnije dane, tu je pomoćno grejanje, grejanje sedišta, grejanje vetrobrana i brizgaljki za pranje vetrobrana. Senzor kiše i svetla automatski uključuje i isključuje brisače odnosno osvetljenje u odnosu na vremenske i dnevne uslove.

U skladu sa vladajućim trendovima, i Superb se može pohvaliti asistencijom pri parkiranju, odnosno sistemom automatskog parkiranja. Škodina perjanica takođe po prvi put poseduje zadnju kameru. Konvencionalna ručna kočnica je zamenjena električnim rešenjem.

Neizbežna konektivnost
Moderna tehnologija digitalne povezanosti je dobila jedan novi kvalitet – novi Superb se može pohvaliti novom generacijom info-zabavnog sistema koji automatski spaja pametne mobilne telefone putem SmartLinka. U SmartLink su uključeni MirrorLinkTM, Apple CarPlay i Android Auto, što obezbeđuje lak pristup mnogim korisnim aplikacijama telefona preko displeja automobila visoke rezolucije, osetljivog na dodir. Pored toga, SmartGate funkcija obezbeđuje pristupanje podacima vozila putem pametnog telefona i odgovarajućih aplikacija. Internet visoke brzine je takođe od Superba napravio pravi „hotspot“ na točkovima.

Nova Škoda Media Command aplikacija omogućava info-zabavnom sistemu da bude kontrolisan daljinski sa zadnjih sedišta. Putnici na zadnjoj klupi imaju pristup funkcijama preko tableta ili pametnog mobilnog telefona.

Audio uređaj krase 12 Canton zvučnika sa 610 W izlazne snage.

USB priključak i Bluetooth konekcija se podrazumevaju.

Vrhunska efikasnost
Motori predviđeni za novi Superb donose čak do 30 odsto nižu potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. Škoda Superb GreenLine troši samo 3,7 l/100 km goriva i emituje 95 g ugljen-dioksida po kilometru. Pored inovativne tehnologije vezane za motore, masa automobila je smanjena za do 75 kg, što uz unapređenu aerodinamiku dodatno smanjuje brojke vezane za potrošnju goriva.

Dakle, uz unapređenu štedljivost, performanse su poboljšane za do 20 odsto, što je u kombinaciji sa smanjenim otporom vazduha i redukovanom masom dovelo do značajno bolje vozne dinamike.

Kada je reč o agregatima, tu su moderne jedinice sa direktnim ubrizgavanjem goriva i turbo punjačima, pet TSI benzinaca i tri TDI „common-rail“ dizela. Svi agregati su u skladu sa Evro 6 standardima, i dolaze sa start/stop tehnologijom i rekuperacijom kočione energije kao standardnim opcijama. Benzinski motori su u rasponu od 92 kW (125 ks) do 206 kW (280 ks). Snaga dizel se kreće od 88 kW (120 ks) do 140 kW (190 ks).

Izuzev osnovog benzinca, sve pogonske jedinice su dostupne sa transmisijom s dvostrukom spojnicom. Četiri motora (1.4 TSI/110 kW, 2.0 TSI/206 kW, 2.0 TDI/110 kW i 2.0 TDI/140 kW), dostupni su sa pogonom na sve točkove, baziranom na Haldex 5 spojnici.

Beskompromisna bezbednost
Nova Škoda Superb se ističe nivoom bezbednosti višim nego ikada. ESC, elektronska kontrola stabilnosti je standardna. U zemljama Evropske unije, sledeće komponente su standardne: asistencija pri kočenju, elektronski monitoring pritiska u pneumaticima, sedam vazdušnih jastuka, pet zaštitnih pojaseva sa tri tačke vezivanja i automatskim zatezanjem i bezbednosni nasloni za glavu. Zadnji bočni vazdušni jastuci su dostupni kao opcija. XDS+, unapređena funkcija elektronske blokade diferencijala je takođe standardna. Limiter brzine je standardan od Ambition paketa opreme.

Kao opcije su dostupni i inovativni sistemi asistencije poput adaptivnog tempomata koji vozilo drži na bezbednoj udaljenosti u odnosu na vozilo ispred. Sa unapređenom „Crew Protect“ asistencijom, vozač i putnici se unapred pripremaju za dolazeći sudar. Tu su i neizbežni sistemi poput upozorenja neželjenog izlaska iz vozne trake, detekcije „mrtvog ugla“, asistencije prilikom gužve u saobraćaju itd.

Ono što će u svakom slučaju biti više nego interesantno je uporediti novi Superb sa novim VW Passatom.

Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery