Online plus

Volkswagen Transporter T6

2.88KPregleda

Terminator 6

Zanimljiva istorija najmasovnije proizvođenog dostavnog vozila iz Volkswagena je mogla da bude samo još jedna u nizu neostvarenih zamisli, da nije bilo Bena Pona, holandskog uvoznika automobila iz Volfsburga.


Model nastao na osnovama popularne Bube (T1) je zapravo bio vozilo za prenos delova, a vizionarska skica novog modela (T2) je nakon tri godine razvoja postala potpuno samostalan proizvod namenjen malim privrednicima.

Danas smo svedoci premijere šeste generacije modela koji je uveliko doprineo da se Volkswagen ustoliči na mestu globalnog proizvođača

Skok u sadašnjost
Danas smo svedoci premijere šeste generacije modela koji je uveliko doprineo da se Volkswagen ustoliči na mestu globalnog proizvođača. Za proteklih 65 godina kupcima širom sveta je isporučeno oko 12 miliona vozila, od kojih je samo poslednja generacija prodata u preko dva miliona primeraka, za 11 godina proizvodnje.

Volkswagen se tvrdoglavo pridržava određenih dizajnerskih postulata, koji bi se ukratko mogli podvesti pod „ako funkcioniše – ne diraj“. Klasični dizajn, koji se nije dovoljno distancirao od onog viđenog na prethodnoj verziji, je tek toliko promenjen da se može slobodno reći da je u pitanju običan „fejslift“.

T6 će kupcima biti ponuđen u dve dužine karoserije – 4.892 i 5.292 mm, uz dve dužine međuosovinskog rastojanja – 3.000 i 3.400 mm

Novi izgled prednjeg dela je u dobroj meri preslikan sa drugih modela Volkswagena, pri čemu se ipak primećuje nešto zaobljenije „lice“. Robusan i stamen izgled je zadržan i dopadljivo upakovan u kutijastu karoseriju na čijim krajevima se ponosno ističu VW amblemi. Prednji farovi i stop svetla su od sada dostupni sa kompletnom LED tehnologijom.

Teretna i putnička verzija prostranog višenamenskog vozila su, pored identične spoljašnjosti, praktično isti i u unutrašnjosti. Teretna verzija, u odnosu na putničku, srećom nije „osakaćena“ u pogledu kvaliteta materijala, kao što je to obično slučaj kod drugih proizvođača.

T6 će kupcima biti ponuđen u dve dužine karoserije – 4.892 i 5.292 mm, uz dve dužine međuosovinskog rastojanja – 3.000 i 3.400 mm. Potencijalnim kupcima će na raspolaganju biti i tri visine karoserije – 1.970 mm (1.950 mm Highline), 2.176 i 2.476 mm. Na kraju, Volkswagen za T6 nudi dve visine krova iznad putnika.

Lađa 
Prilikom razvoja novog modela velika pažnja je posvećenja udobnosti u vožnji. Comfort, Normal i Sport režimi vožnje, kontrolisani preko elektropodesivih amortizera, prilagođavaju ponašanje vozila u raznim situacijama na putu. Transporter, Multivan i Caravelle pored toga poseduju i opcioni „Front Assist“ sistem nadzora, koji funkcioniše preko radara smeštenog u prednjem delu vozila. Sistem prepoznaje kritično rastojanje do vozila ispred i automatski pomaže skraćenju zaustavnog puta putem audio i vizuelnih signala.„Adaptive Cruise Control“ senzor, kao dodatni kontrolor, meri udaljenost od vozila ispred i prosečne brzine. U kombinaciji sa DSG-om, ACC sistem može da uspori vozilo, ili na primer u gradskim gužvama da potpuno zaustavi kretanje. Važna komponenta sistema je City Emergency Braking, koji pruža pomoć pri brzinama ispod 30 km/h. Za sva vozila sa 4MOTION sistemom pogona, „Hill Descent Assist“ (pomoć pri spuštanju) je dostupan kao opcija.

Prilikom razvoja novog modela velika pažnja je posvećenja udobnosti u vožnji

Prilagodljivost enterijera je jedna od glavnih odlika svih Transportera, a kod poslednje generacije se otišlo korak dalje, naročito u pogledu prtljažnog prostora

Prilagodljivost enterijera je jedna od glavnih odlika svih Transportera, a kod poslednje generacije se otišlo korak dalje, naročito u pogledu prtljažnog prostora. Otvaranje i zatvaranje vrata prtljažnika je sada posebno lako. Osim ručnog upravljanja vratima, prvi nivo opreme iznad osnovne verzije obezbeđuje pomoć u vidu automatskog zatvaranja. Asistencija omogućava spuštanje zadnjih vrata sa mnogo manje napora, dok je zvuk zaključavanja brave znatno tiši. Još lakše fukcioniše nova, potpuno električna verzija, koja automatski otvara vrata preko drške, a zatvara povlačenjem trake ili na taster. Alternativno, vrata se mogu otvoriti pritiskom dugmeta na vratima vozača ili na daljinskom upravljaču integrisanom u ključ vozila.

Transporter T6 poseduje instrument tablu koja je stilski usklađena sa najnovijom generacijom VW modela, što u praksi znači integrisani multimedijalni sistem i 6,3-inčni ekran. Senzori oko ekrana detektuju kada vozač ili suvozač primaknu ruku ka njemu, nakon čega se prikaz na displeju menja i pojavljuje se meni za unos podataka. Podaci sa SD kartice ili USB-a se mogu brzo i jednostavno prelistati, a uz doplatu je moguće dobiti „Discover Media“ i „Discover Media Plus“ navigacione sisteme.

Nešto staro, nešto novo
Šesta generacija Transportera će biti pokretana velikom paletom Euro6 motora, u koju su uključeni 2,0 litarski četvorocilindarski benzinac, u verzijama sa 150 ks (110 kW) i 204 ks (150 kW), kao i dvolitarski TDI, dostupan u verzijama sa 84 ks (62 kW), 102 ks (75 kW), 150 ks (110 kW) i 204 ks (150 kW).

Radosna vest za sve zainteresovane za ovaj model je da će cene za pojedine verzije biti niže u odnosu na T5

65 godina postojanja Transportera Volkswagen obeležava ekskluzivnom i ograničenom serijom „Generation SIX“ vozila sa LED farovima, dekorativnim hrom paketom, 18 inčnim alu felnama, dvobojnom karoserijom i sedištima presvučenim alkantarom. Radosna vest za sve zainteresovane za ovaj model je da će cene za pojedine verzije biti niže u odnosu na T5, pa će tako teretni Transporter u Nemačkoj koštati 23.035 € (plus PDV), dok će putnički Multivan imati cenu od 29.952€ (plus PDV).

Geza Vince23

1 Komentar

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery