Mazda i Bose su počeli da sarađuju pre 30 godina na Mazdi RX-7 treće generacije
Godina 1991. označila je početak tehnološkog partnerstva koje do sada obuhvata tri decenije i brojne modele automobila. Otkad su Mazda i Bose pre trideset godina prvi put počeli zajedno da rade na trećoj generaciji Mazde RX-7, ove dve kompanije su nastavile da sarađuju na inovativnim vrhunskim rešenjima ozvučenja koja doprinose vrhunskom doživljaju vožnje.
Snaga zvuka i užitak u vožnji zajedno daju izvanredno i zanimljivo iskustvo. Ono putnicima omogućava da osete sve akustične detalje i emocionalni doživljaj koncerta uživo u vlastitom automobilu.
Mazda RX-7: Gde je sve počelo
Snažan bas i impresivan zvuk – to su zahtevi koje su sebi postavili audio inženjeri koji su radili na Mazdi RX-7 FD. U potrazi za izuzetnim audio performansama koje bi mogle da odgovaraju ovim premium standardima, tim koji je vodio Ryoji Oe naišao je na Boseov sistem Acoustic Wave Cannon. Sistem za reprodukciju basa koji se sastoji od cevi dugačke 3,6 metara sa snažnim niskotoncem pružio je upravo ono što je Mazda tražila. Dve kompanije su počele da rade integrišući tehnologiju zvučnika u automobil.
U početku se zadatak činio nepremostiv. Ipak, genijalan sistem preklopa i zavoja omogućio je inženjerima Bose-a i Mazde da upakuju dugu cev u zadnji deo automobila bez kompromisa sa prostorom ili kvalitetom zvuka. “Tehnologija Acoustic Waveguide i RX-7 stvarali su muziku bez napora”, priseća se Mike Rosen, glavni inženjer u Bose Automotive Systems, koji je bio uključen u projekat. Uspeh koji je započeo tekuću misiju donošenja vrhunskog zvuka u mnoge Mazdine modele.
Mazda MX-5: Krov dole, zvuk gore
Jedna od izazovnih prekretnica na ovom putu bio je Mazdin najpoznatiji model do sada, Mazda MX-5. Pružanje odličnog kvaliteta zvuka u kabrioletima kada je krov spušten bio je izazov za proizvođače automobila i dizajnere zvuka širom sveta, ali Mazda i Bose su došli do inovativnog rešenja.
EQ prekidač automatski prilagođava postavke zvuka kada je krov spušten, a UltraNearfield zvučnici ugrađeni direktno u naslone za glavu sedišta omogućuju impresivno iskustvo slušanja čak i kad je krov otvoren.
Boseova tehnologija AudioPilot za kompenzaciju šuma kontinuirano prati buku u okolini i automatski prilagođava reprodukciju zvuka svim promenjenim okolnostima. Na taj način vozač može da usmeri svoju pažnju na muziku i iskustvo vožnje bez potrebe za manuelnim podešavanjima.
Mazda MX-30: Pojačaj bas
Najnovija generacija Mazdinih automobila je doživela još jedan napredak u tridesetogodišnjoj saradnji. U gotovo svim modelima počevši od Mazde3 2019., niskotonci su premešteni iz prednjih vrata u bočne stranice ispred njih. Ovaj novi položaj ne samo da oslobađa prostor za veće pretince u vratima, već doprinosi i boljem zvučnom doživljaju. Energija basa reflektuje se od poda, pregradnog zida i bočnih stranica istovremeno. Ovakav učinak položaja u uglu stvara izuzetno snažnu i bogatu reprodukciju basa koja nije naporna i ne pokazuje sklonost zveckanju.
Dalje, bas kućišta u bočnim stranicama su dopunjena dodatnim subwooferom pozadi koji „podudara“ reprodukciju niskih frekvencija po celoj kabini. Nova konfiguracija, prikladno nazvana BassMatch, pokazuje svoj puni potencijal u potpuno električnoj Mazdi MX-30. Budući da nema zvuka motora, vozač i putnici mogu doživeti još više detalja i bogatije audio iskustvo nego ikad pre.
Od prvog projekta do ovog poslednjeg primera, saradnju između Mazde i Bose-a karakteriše ne samo inženjerska domišljatost, već i srodne duše dveju kompanija. Strast prema pomeranju granica mogućeg i zajedničko uverenje da premium rešenja zahtevaju hrabar, nekonvencionalan pristup. To je ujedno ono što će pokretati zajedničke projekte u godinama koje dolaze. Ljjudi sa strašću koji teže jedinstvenim rešenjima prema zajedničkom cilju. Savršenoj vezi između automobila, vozača i muzike.