Audi je i konačno predstavio svoj prvi potpuno električni SUV, model E-Tron. Reč je o prvom modelu iz flote električnih vozila koja se u budućnosti očekuju iz Ingloštata.
Naime, predstavnici nemačkog brenda kažu da je E-Tron „prvi potpuno elektični serijski model“, možda namerno zaboravljajući neuspešni R8 e-tron. U svakom slučaju, E-Tron će svakako biti prvo električno vozilo te kompanije koje će se masovno proizvoditi. E-Tron će biti direktan konkurent nedavno predstavljenom Mercedes-Benz EQC modelu, Jaguaru I-Pace i Teslinom Model X.
Model Audi E-Tron pokreću dva asinhrona elektromotora koja rade zajedno sa baterijom kapaciteta 95 kilovat-sati. Predstavnici kompanije još uvek nisu dali zvanične podatke o broju konjskih snaga i obrtnog momenta, ali je navedeno da ovaj model od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,5 sekundi te da postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Takođe, na osnovu ranijih informacija znamo da elektromotori razvijaju ukupno oko 400 konjsih snaga (300 kW).
Međutim, prilikom izrade ovog modela i njegovih elektromotora fokus nije bio usmeren isključivo na performanse. Naime, Audi je razvio inovativni sistem obnavljanja energije koji elektromotorima omogućava da povrate svoju energiju kada vozač prestane da pritiska papučicu za gas i kada se pritisne kočnica. U svakom slučaju, taj sistem je zaslužan za oko 30% od ukupne autonomije omogućene jednim punjenjem.
Kada već govorimo o autonomiji, odnosno dometu ovog električnog vozila, na osnovu ranijih izveštaja, procenjuje se da ovaj model može sa jednim punjenjem da pređe i do 400 kilometara.
Takođe, Audi je na ovom modelu instalirao i električni pogon na svim točkovima. Taj novi sistem omogućava optimalno trenje u svim uslovima. E-Tron ima čak sedam moda vožnje, od udobnih do efikasnih i sportskih. U zavisnosti od brzine kojom se vozilo kreće, vešanje se automatski prilagođava i do 76 mm. Na primer, prilikom dugih putovanja, vozilo se spušta bliže zemlji kako bi se smanjio otpor vazduha.
Baterija kapaciteta 95 kilovat-sati podržava DC brzo punjenje koje ide i do 150 kilovat-sati na javnim stanicama za punjenje. To ovoj bateriji omogućava da se do 80% napuni za samo 30 minuta.
Dosta o pogonu, sada da kažemo nešto i o vizuelnom izgledu modela Audi E—Tron. Naime, već smo imali prilično jasnu sliku o tome kako će on izgledati, posebno nakon Sajma automobila u Ženevi kada su objavljene i njegove prve, zvanične fotografije, ali sa kamuflažom.
Međutim, sada sa sigurnošću možemo preneti informacije o tome da je Audi E-Tron dugačak 4.900 mm, širok 1.930 mm i visok 1.666 mm. Prema tome, on je veći od modela Q5, ali i manji od modela Q7. Iz kompanije navode da se u tehnologijom krcatoj kabini ovog modela udobno mogu smestiti pet odraslih putnika.
Najveće interesovanje će verovatno izazvati novi „virtuelni retrovizori“ o kojima smo već nekoliko puta pisali. Reč je o tome da se na mestu gde obično idu bočni retrovizori nalaze kamere sa kojih se slika prenosi na ekrane smeštene u uglovima između prednjih vrata i centralne konzole.
Informacije o dostupnim verzijama i cenama za svaku od njih ćemo saopštiti čim ih budemo dobili.
Video prezentacija: CarWow