Nakon duge tizer kampanje kompanije Škoda, premijerno je predstavljen novi model po imenu Scala. Reč je o automobilu koji predstavlja suštinsko otkrivanje ambicija češkog proizvođača
Naime, Škoda Scala nije samo indirektna zamena za mode Rapid Spaceback, već je ujedno i prvi pravi pokušaj češkog proizvođača da se probije u i te kako konkurentnom C segmentu.
Dimenzije i dizajn
Škoda Scala je automobil koji ima dimenzije skoro kao Volkswagen Golf. Naime, Scala je dugačka 4.362 mm i široka 1.793 mm. Međutim, međuosovinsko rastojanje na modelu Scala iznosi 2.649 mm, što znači da je ono veće nego kod modela Golf, a Scala je u isto vreme i viša od modela svoje matične kompanije (1.471 mm). Prema tome, možemo reći da je enterijer modela Scala gotovo prostran kao i kod modela Octavia, a tu je izuzetno veliki prtljažnik koji ima kapacitet od 467 litara sa zadnjim sedištima na mestu, i 1.410 litara kada su zadnja sedišta oborena.
Kao prvi model kompanije Škoda koji je baziran na MQB A0 platformi VW grupacije, Scala predstavlja i sledeći korak u dizajnerskom pravcu češkog proizvođača. Naime, ovaj dizajnerski pravac će se primenjivati i na buduće modele.
Škoda Skala je predstavljena početkom ove godine u vidu koncepta Vision RS, a moramo priznati da vizuelno izgleda kao kombinacija tradicionalnog hečbek modela sa petoro vrata i karavana, nešto kao Audi A3 Sportback.
Od vizuelnih detalja izdvajamo trouglaste LED farove (dostupni kao standard), poprilično velike staklene površine i veliki zadnji vetrobran koji se „utapa“ u ostatak karoserije i sa LED svetlosnim jedinicama.
Enterijer i tehnologija
Enterijer je potpuno osvežen zahvaljujući komandnoj tabli na kojoj dominira ekran osetljiv na dodir (koji nije integrisan u centralnu konzolu već je postavljen kao tablet) čije dimenzije variraju od 6,5 do 9,2 inča, u zavisnosti od verzije i paketa opreme modela. Tu je i „Virtual Cockpit“ ekran veličine 10,2 inča koji ima treću generaciju MIB modularne infotejnment matrice.
Naime, softver infotejnment sistema može biti ažuriran preko interneta koji je u modelu Scala uvek dostupan zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici sa LTE konekcijom, a sistem Skoda Connect vlasnicima automobila omogućava da svoj automobil otključavaju i zaključavaju putem mobilnog telefona. Kabina je opremljena materijalima mekanim na dodir, a tu je i LED ambijentalno osvetljenje (koje je dostupno u samo dve boje).
Mehanizacija i agregati
Kada bude lanisrana na tržište, Scala će se prodavati sa pet varijanti agregata sa trubo punjačem čija izlazna snaga varira od 89 do 148 konjskih snaga. Kupcima će biti dostupna tri benzinska agregata, a to su: uvodni trocilindarski TSI agregat zapremine 1 litar koji razvija 94 konjskih snaga, zatim trocilindarski TSI agregat zapremine 1 litar koji razvija 113 konjskih snaga i najsnažniji četvorocilindarski TSI agregat radne zapremine 1,5 litara koji razvija 148 konjskih snaga.
U ponudi će biti i četvorocilindarski TDI agregat zapremine 1,6 litara koji razvija 113 KS i 250 Nm obrtnog momenta, a tu je i jednolitarska G-Tec pogonska jedinica koja razvija 89 KS, a koju pokreže prirodni gas (CNG). Od menjača će biti dostupni petostepeni i šestostepeni manuelni i sedmostepeni automatski. Kao opcija će biti dostupna „Sport Chassis Control“ sa Normal i Sport modom vožnje.
Sistemi za asistenciju vozaču
Kada je reč o bezbednosti, Scala će kao i svi moderni automobili biti opremljena raznim sistemima za asistenciju vozaču kao što su sistem za održavanje vozila u jednoj traci na putu i adaptivni tempomat i asistencija prilikom parkiranja.
Zaključak
Nova Scala će se u salonima širom Evrope pojaviti tokom prve polovine 2019. godine, a ako je verovati komentarima i kritikama koje je ovaj model dobio, verujemo da će postići veliki uspeh. Na kraju krajeva, ipak govorimo o Škodi koja je poznata po tome što pruža odličan kvalitet za relativno malu svotu novca.
Autor: Saša Stanković
[…] o ovom modelu možete pročitati ovde, a ako je suditi po interesovanju za njega, on će biti bestseller. Škoda je predstavila i svoja […]
Mogli su drugo ime odabrati…
P.S. Fin je novi izgled, malo samo dok se navikne 🙂 A ja danima klikćem neće ništa da mi otvori.. 😀