Predstavljamo

Predstavljen je električni hiper automobil, Lotus Evija!

Najsnažniji serijski automobil na svetu!

Lotus Evija
2.56KPregleda

Nakon nekoliko tizer fotografija, Lotus je konačno predstavio svoj novi, potpuno električni hiper automobil po imenu Evija!

Lotus Evija

Predstavnici britanskog proizvođača ovaj model opisuju kao „najsnažniji serijski automobil legalan za javne puteve na svetu“. Lotus Evija poseduje četiri elektromotora koji ukupno razvijaju 1.973 konjskih snaga (1.471 kW) i 1.700 Nm obrtnog momenta. Zahvaljujući tome, ovaj model iz mesta do 100 km/h ubrzava za manje od 3 sekundi. Takođe, Evija može da postigne maksimalnu brzinu od 320 km/h.

Elektromotori snagu crpe iz litijum-jonskih baterija koje su smeštene na sredini automobila. Zahvaljujući njima, ovaj električni hiper automobil sa jednim punjenjm može da pređe do 400 kilometara. Kupci će biti i više nego zadovoljni činjenicom da Lotus Evija poseduje „bateriju koja se najbrže puni“. Naime, ova baterija se u potpunosti može napuniti za samo devet minuta preko punjača od 800 kW. Međutim, to je još uvek nemoguće jer još uvek ne postoje punjači tog kapaciteta.

Trenutno najbrži punjač ima kapacitet od 350 kW. Zahvaljujući tom punjaču, Lotus Evija se do 80% može napuniti za 12 minuta, a do 100% za 18 minuta.

Za impresivne performanse modela Evija je delom zaslužna i jednodelna šasija od ugljenikovih vlakana. Britanski proizvođač po prvi put u istoriji koristi ovakvu šasiju, koja je teška svega 129 kilograma. Prema tome, ukupna težina automobila je svega 1.680 kilograma.

Lotus Evija

Dobrim vestima tu nije kraj. Naime, predstavnici britanskog proizvođača navode da je Evija dizajnirana da pruži „savršen spoj ekstremnih performansi na putu i na stazama“. Zbog toga je automobil opremljen sportskim vešanjem sa adaptivnim amortizerima na obe osovine. Tu su i mag-felne veličine 20 i 21 cola od legure magnezijuma. Na njih su montirani Pirelli Trofeo R pneumatici. Tu je i AP Racing kočioni sistem sa karbon-keramičkim diskovima.

Iako električna vozila nisu idealna za stazu (još uvek), Lotus je model Evija opremio sa četiri hladnjaka koji drže baterije na optimalnoj temperaturi. Kao rezultat, Evija se može voziti „do daske“, najmanje sedam minuta u Track režimu vožnje.

Odvažan novi dizajnerski pravac kompanije Lotus

Kada je reč o dizajnu, Evija nije kao ostali automobili iz game britanskog proizvođača. Naime, Evija predstavlja novi dizajnerski pravac ove kompanije. Prednjim delom dominira „bi-plane“ spliter, veliki branik i uski farovi. Farove su zajedno kreirale kompanije Osram i Lotus, a oni imaju laserska svetla.

Idući ka zadnjem delu vidimo veliko vetrobransko staklo i karoseriju od ugljenikovih vlakana sa sjajnom aerodinamikom. Bočnih retrovizora nema. Oni su zamenjeni kamerama koje automatski izlaze iz karoserije kada je vozilo otključano. Slike sa kamera, uključujući i onu na krovu, se prikazuju na tri različita ekrana u kabini.

Nije nikako čudo da je Evija opremljena aktivnom aerodinamikom. Lotus se odlučio ua aktivni zadnji spojler. Tu je i masivni difuzor i LED svetlosne jedinice na zadnjem delu. Tu je i skrivena utičnica za punjač i osvetljeni Lotus logo koji služi kao „rikverc“ svetlo.

Enterijer

Kabina je izrađena u futurističkom stilu. Ističu se detalji od vidljivih ugljenikovih vlakana. Tu je i digitalna instrument tabla i volan presvučen alkantarom. Na volanu su smeštene kontrole za sve od žmigavca do selektora režima vožnje.

Na sredini se ističe centralna konzola na kojoj su smeštene mnoge kontrole. Tim kontrolama se pristupa preko dugmadi koja su šestougaonog oblika.Čitava kabina je presvučena alkantarom. Kao i drugi luksuzni automobili, Evija obećava „neprikosnoven nivo personalizacije“.

Proizvodnja će biti ograničena na svega 130 primeraka. Da bi se rezervisao jedan model potreban je depozit od 250.000 funti. Prvi primerci će biti dostavljeni sledeće godine, a svaki primerka koštaće 1.9 miliona evra!

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery