Online plus

Novi Clio iz Novog Mesta

Reportaža

Renault Clio Novo Mesto
800Pregleda

Peta generacija modela Renault Clio pred kraj 2019. godinu ulazi u žestoku tržišnu utakmicu sa konkurentima poput nove Corse ili Peugeota 208. To što je Renoov model na tržistu skoro punih 30 godina (1990.) zapravo je tradicija čiji je cilj da sačuva lojalnu bazu kupaca i privuče nove. Možda zato po stilu i tehnologiji „potkrada“ model iz višeg segmenta – Megane. 

Renault Clio Novo Mesto

Kao nekad

Fabrika u Novom Mestu u Sloveniji ima takođe tradiciju. Od 1972. ovde se proizvode modeli kompanije Renault. Naš domaćin u prizvodnom pogonu je najbolji slovenački reli vozač, Matej Grudnik, inače zaposlen u Revozu. Kroz fabriku nas je vodio i Tomaž Blatnik, šef karoserijske radionice.

On kaže da je optimizovan odnos površina koje su tačkasto ili linijski zavarene, te da se pojedine površine lepe lepkom. Kaže, već sada nova arhitektura karoserije spremna je za ugradnju hibridnog sistema.

U Novom Mestu su projekat pete genracije modela Clio počeli još 2017. godine kada je prva grupa radnika iz Novog Mesta otišla u Francusku i vežbala sklapanje predprodukcionih modela.

Šta treba da se zna:

Clio pete generacije, iako neupućenom posmatraču može da liči na model odlazeće četvrte, zapravo je  kako kažu 100% novi automobil. Postavljen je na modularnu CMF-B platformu. Iako deluje kao da vija dimenzije i formu Megana, novi Clio je zapravo za 12 mm kraći od odlazeće generacije. Nova arhitektura doprinosi spretnosti u urbanim uslovima, pa je tako krug okretanja sveden sa 10,8 na 10,5 metara. Novina su adaptivna duga i kratka svetla i kamera koja pokriva 360 stepeni.

Domaćini ne propuštanju ni jednu prezentaciju da istaknu da je zapremina prtjažnika povećana na 391 litar. 

Motorizacija

Ako su eletrični motori budućnost, onda su definitvni trocilindarski benzinci – bliska budućnost. 

Renault u Clio uvodi potpuno novi SCe motor sa 75 kS. Uz petostepeni menjač sa 95 Nm obrtnog momenta kao stvoren je za ekonomičnu urbanu vožnju.

Renault Clio Novo Mesto

Ipak u jednolitrskoj ponudi najveća novost je izdanje TCe 100. Ovaj turbo agregat, sa svojih 160 Nm obrtnog momenta treba da u potpunosti promeni percepciju doživljaja malolitražnih motora. Za sada je dostupan samo sa petostepenim menuelnim menjačem , ali u najavi je X-TRONIC automatik najnovije genracije.  

Nakon uspeha na Capturu, Meganu, Scenicu i Kadjaru, ispod haube modela Clio stiže četvorocilindarski 1.3-litarski TCE agregat (zamena za TCe 120). Očekivano 130 ks i 240 Nm iz tandema koji čine motori i izvanredni sedmostepeni EDC automatski menjač. 

Dizel motori nisu proterani, ali Reanult ih vidi kao štedljivu opciju za flotnu prodaju. Oznake AdBlue DCi 85 i 115  govore o njihovoj snazi. Za ove modele predviđen je šestostepeni manuelni menjač. 

Povišica u ekranima

Sedam inčni ekran  čini ono što se nekad zvalo instrument tabla, a omogućuje personaliazciju, recimo u stilu klasičnih okruglih instumenta.  Što se tiče centralanog multimedijalnog displeja, sa njim Renault nastavlja tradiciju vertikalne organizacije i eto, stiglo se i do dijagonale od 9.3 inča. Taj ekran se zove “EasyLink 4G”. Pretraga sa ovog ekrana ići će preko Google-a i sa manje klikova će se dobiti tražena informacija… Eto nam objašnjenja zašto se zove “EasyLink”.

Tu su još i Bose ozvučenje, MultiSense (3 načina vožnje, osam pratećih boja ambijentlnog osvetljenja) i automtska parkirna kočnica.  Što se tiče materijala, povećan je procenat površina mekih na dodir. Na tom planu Renault, kao i Mazda deklarativno, vija premijum enterijere. 

Renault Clio Novo Mesto

Svetla budućnost

Clio treba da bude predvodnik Renaultove strategije “Vožnja budućnosti (2017 -2022)”.  Tokom ove petoletke treba da se u pronudu uvede 12 električnih modela, a među prvima biće hibridno izdanje Clia. 

Konektivnost će se takođe povećati u ovom periodu. U završnoj 2022-goj godini Renault očekuje da će na tržištu imati 15 modela sa tehnologijom autonomne vožnje. 

U slučaju Clija, peta genracija poseduje sistem autonomne vožnje drugog nivoa. Iako je prisustvo ruku vozača na volanu obavezno Clio sa sigurnošću prati trake na putu. Takođe se sam zaustvlja u koloni i sam kreće pod uslovom da stajanje nije bilo duže od tri sekunde. 

Verujte nam, ne želimo ovo poslednje da ispobamo u saobraćajnom  kolapsu recimo na Horgošu. 

Renault Clio Novo Mesto

Za kraj još par informacija. Renault Clio pete generacije će se na našem tržištu prodavati sa početnom cenom od 11.990 evra. Modeli sa dizel agregatima će imati početnu cenu od 15.240 evra, a postoji i popust “staro za novo” u iznosu od 400 evra.

Iz Novo Mesta za  “Vrele gume”: Lara Piroški I Miroslav Šosberger

Ostavite komentar