AktuelnoOnline plusPR

Zašto motocikl na struju?

motor na struju
12.8KPregleda

Još jedanput donosimo spisak prednosti elektromobilnosti 

 

Razloga ima puno. Unapređenjem efikasnosti elektromotora i tehnologije punjenja baterija, električni skuteri i motori su širom sveta doživeli neverovatan porast popularnosti i ekspanziju među bajkerima. Oni ne samo da su postali konkurencija tradicionalnim dvotočkašima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, nego i  superiorna alternativa u većini slučajeva. Postoji više razloga zbog čega električni dvotočkaši sigurno preuzimaju primat u narednom periodu.

 

Kvalitet vožnje

Pri prvoj vožnji vozila na struju vozač shvati da nema buke koja je uobičajena kod motocikala, posebno mopeda. Elektromotor je gotovo nečujan. Odmah je primetno da nema ni vibracija koje potiču od rada SUS motora, te je neuporedivo udobnije i manje zamorno voziti ih!

 

motor na struju

 

Savršeni za gradsku vožnju

Većina vozila nije prikladna za gradsku vožnju zbog povećane potrošnje goriva. Međutim, motocikl na struju je stvorene za kretanje urbanim sredinama. U suštini, u gradskim uslovima vozila na struju troše manje energije nego na otvorenom putu. To je zato što savremeni dvotočkaši regenerativnim kočenjem pri gradskoj vožnji  pune bateriju, nadokađujući deo uložene energije, i omogućuju duže napajanje motora, a samim tim i veći broj kilometara koji se mogu preći.

 

Kao bonus, vožnja i parkiranje ovakvih vozila je mnogo lakše, pa ćete izbeći nesnosne gradske gužve i neprijatnosti.

 

Lagano

Skuter i motocikl na struju imaju mnogo manje delova od onih na fosilna goriva, pa su zato lakši, okretniji, i njima se lakše manevriše.

 

Trenutni obrtni momenat i snaga

Električni mopedi i motocikli imaju fantastičnu snagu i vrlo su brzi. Sa 100% trenutnim obrtnim momentom dobija se rapidno ubrzanje sa kojim se dvotočkaš sa SUS motorom ne može porediti. Isporuka ovog obrtnog momenta je uvek jednaka i konstantna, što znači da nema kašnjenja u reakciji na dodavanje “gasa”. Svu snagu motor isporučuje u svakom trenutku i pri bilo kojoj brzini kretanja.

 

 

Performanse

Predhodnih godina su električni dvotočkaši bili u senci svojih benzinskih imenjaka kada su u pitanju performanse. Tokom poslednje dekade tehnologija proizvodnje e dvotoškaša je napredovala neverovatnom brzinom, pogonjena rastom cene fosilnih goriva i brigom za očuvanje životne sredine.

 

E dvotočkaši iz ponude Citycoco električnih vozila mogu da se nose sa opterećenjem većim od 150 kg pri brzinama u rasponu od 45 km/h do 120 km/h, uz ugao uspona od 20 – 35 stepeni! Sa ovakvim opterećenjima većina mopeda i motocikala na benzinski pogon se teško nosi, što svedoči o snazi i obrtnom momentu elektromotora.

 

Električni mopedi i motocikli iz ponude CityCoco električnih vozila, uz ponuđene garancije, prevazilaze očekivanja i zadovoljavaju potrebe i najvećih skeptika. Na Vama je da izbarete model u skladu sa svojim potrebama!

 

 

Finansijska korist

Još su uvek raširene predrasude da dvotočkaš na struju košta više od klasičnog. Istina je da su električni skuteri i motocikli na struju čak i jeftiniji u odnosu na modele sa SUS motorom sa sličnim performansama. Pored toga, pri kupovini e dvotoškaša dobićete i državnu subvenciju u iznosu od 250 do 500 €, u zavisnosti od modela.

 

Dodatno, pri registraciji vlasnik električnog dvotoškaša je oslobođen poreza na upotrebu motornog vozila, tako da sve to nije zanemarljivo. Konačno, vlasnik električnog motocikla i mopeda može računati na uštede na duge staze, te će motocikl na struju sam sebe otplatiti u relativno kratkom vremenskom period.

 

Ušteda na gorivu

Uštede korišćenjem e dvotočkaša su značajne. Punjenje baterije košta višestruko manje od punjenja rezervoara. Računica je jednostavna: npr. model Pusa ima autonomiju do 100 kilometara sa punom baterijom. Cena struje u Srbiji, u najjeftinijoj tarifi, iznosi 1,79 din/kWh sa PDV. Mi u proračunu koristimo cenu iz najviše tarife, od 22,31 din/kWh sa PDV.

 

 

Za punjenje baterije napona 48V, kapaciteta 52Ah, koristeći punjač proizvođača, potrebno je 2,5 kWh električne energije, te trošak punjenja iznosi 55,78 din, odnosno pređeni kilometar 0,56 din! Trenutna cena benzina u Srbiji iznosi 153,26 din/l. Potrošnja najslabijeg mopeda je oko 4/100 km, pa se za oko 100 kilometara vožnje mora izdvojiti 613,04 din za gorivo, te pređeni kilometar košta 6,13 din.

 

I uz kalkulaciju najviše cene električne energije, vožnja na benzin je trenutno 11 puta skuplja u poređenju električnom mopedom. Odnosno upotreba električnog dvotočkaša je 11 puta ekonomičnija od vozila na benzin!

 

Jeftinije održavanje

Za razliku od standardnih motocikala kojima je potrebno servisiranje u odnosu na pređeni broj km (ili u određenim vremenskim intervalima), kod dvotočkaša na struju postoji samo jedan pokretnii deo, elektromotor, kojem ne treba održavanje i nije najskuplji deo vozila. Na električnom dvotočkašu nema ulja, svećica, filtera, lanaca, lančanika, klipova, karika, kvačila, itd. U većini slučajeva nema ni menjača ni kvačila. Samo jedan pokretni deo!

 

Za razliku od klasičnog dvotoškaša, kod onih na struju nema potrebe za redovnim čišćenjem i podmazivanjem pokretnih delova, niti rada i gubitka vremena koji uz to idu. Jedino održavanje kojim se mora baviti vlasnik je zamena potrošnih materijala kao i kod starndardnih mtotocikala, odnosno sijalica, guma, kočionih pločica, diskova i hidraulične tečnosti u kočionom sistemu. A to će sve duže trajati jer električni motor vrši veći deo posla pri kočenju. Jedini stvarni troškovi, pored punjenja  baterije, odnose se na standardni potrošni materijal, gume i kočnice. Da ne računamo “ruke” majstora.

 

 

Ekološke prednosti

Iako je na našim kolovozima dvotočkaša sa SUS motorom mnogo manje nego automobila, po zvaničnim istaživanjima širom sveta, oni proizvode 16% više štetnih gasova od četvorotoškaša. Razloga je u tome jer je dozvoljena emisija štetnih gasova SUS motora dvotočkaša poslednji put zakonski regulisana u svetu 2008. godine, kada nas je zadesila recesija.

 

Emisija gasova staklene bašte automobila tokom poslednjih 25 godina je bila strogo zakonski regulisana pa su četvorotočkaši postali mnogo “čišći”. Korišćenjem vozila na struju umesto klasičnog, vlasnik je od koristi ne samo sebi, već i životnoj sredini. E vozila osim doprinosa smanjenju emisije štetnih gasova, utiču i na smanjenje zagađenja okoline bukom. Komšije se sigurno neće ljutiti zbog buke kada jutrom krenete na posao!

 

AKCIJA!!!

Samo za Vrele Gume prijatelje, prva tri kupca CityCoco modela Pusa dobijaju popust u visini od 20%! Informacije na mejl redakcija@vrelegume.rs ili direktno kod prodavca City Coco Srbija, Bulevar despota Stefana 15, 11108 Beograd, +381603534000,  kontakt@citycoco.rs. 

 

4 Komentara

  1. @ jugoslav

    dobro si rekao, potrebno je da u periodu kada se ne koristi skuter, ostavi neko svetlo da troši bateriju, i da se povremeno dopunjava.

    Drug skoro kupio neki skuter kinez, oko 750eur, odlično za grad. Punjenje 4-6h, prelazi 50-60km. Jedno punjenje je 1kw struje, pa računajte.

    za ovaj ne treba ni dozvola, tako kažu

  2. Većina se može voziti sa AM, kao i sa običnom B kategorijom. Svakako proverite sa prodavcem za neki određeni model.

  3. Mogu li se takvi motocikli voziti sa kategorijom „AM“ za mopede ili se mora polagati A, A1 ili A2 kategorija?

  4. Pa baš se ne slažem sa ovim textom. Prvo kada prođe sezona,moped se ne vozi,baterija stoji,propada.
    Proizvodnja i reciklaža baterije,više zagađuje okolinu nego klasična vozila. S tim što se tačno ne zna šta će biti sa baterijama koje su propale-istrošile se.
    Kod nas većina struje iz termoelektrana,tako da indirektno ta vozila nisu čista .

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery