Sve veći, sve teži, sve tromiji i sve skuplji! BMW??
Decenijama je važila izreka „debela Mečka“ kao sinonim luksuza, moći i osrednje dinamike velikih Mercedesa. Vremena se menjaju pa je i Mečka sve okretnija…
Nova generacija BMW modela iz najveće serije 7, uz zanimljiv dizajn skreće pažnju po još jednom pitanju a to je težina automobila.
Nekada startni i okretni BMW u svim kategorijama, sve je teži, veći i tromiji jer je porastao po svim osnovama.
BMW serije 7 premašio 3 tone ukupne težine
Primera radi, nova standardna „sedmica“ je po dimenzijama prerasla prošle generacije u produženoj long verziji uz težinu od 2.200 – 2.400 kilograma u zavisnosti od opremljenosti. Sa punim opterećenjem premašuje 3.000 kilograma, što je sve bliže „C“ kategoriji!
BMW je stigao na granicu težine od 3.5 tone maksimalno dozvoljene za vozače B kategorije
Električna varijanta BMW i7 bez vozača i prtljaga ima čak 2.640 kilograma dok pod punim dozvoljenim opterećenjem automobil ima neverovatnih 3250 kilograma!
Restilizovani X7 bez vozača ima gotovo 2.500 kg i preko 3 tone ukupne težine
Zvaničnici BMW se pravdaju da je ovo maksimalna težina preko koje se neće ići, bar kako tvrdi direktor projekata serije 7 Christoph Fagschlunger.
„Mislim da automobili u budućnosti neće biti još teži, a za to postoji niz razloga. Za nas kao kompaniju koja nudi putničke automobile još uvek je moguće da zadovoljimo sve zahteve u okviru zakonom propisanih restrikcija“, rekao je Fagschlunger za CarSales.
A ako se pitate ko je kriv za toliki rast mase, značajan je uticaj povećanih zahteva po pitanju luksuza i komfora. Tako Fagschlunger otkriva da je samo sedište vozača danas 40 kg teže nego što je bilo pre 20 godina.
Takođe, dir. projekta BMW 7 indirektno i priznaje da novi BMW modeli više nemaju sebi svojstvenu dinamiku
„Rast automobila će prirodno završiti jednog dana kad više neće stati u garažu ili neće moći da pri skretanju zadrži kolovoznu traku. A taj je dan jako blizu. Više komfora ne donosi više dodatnu masu. Tehnologija je sve pametnija. Vibracije u vožnji možete poništiti dodatnim masama, ali i aktivnim sistemom poništavanja buke“, rekao je Fagschlunger.
Štednja na svakom detalju ubijaja BMW „ličnost“ a cene modela otišle u nebesa
Ako se takođe iz svega zapitate zašto BMW još ne koristi u većoj meri nove značajno skuplje kompozitne materijale da bi olakšali automobile, već se još uvek drže teške klasike, odgovor je jednostavan: profit je sada na prvom mestu!
Performanse i poštovanje tradicije? Koga briga…
Miodrag Piroški