AktuelnoVesti

Zabranjena radio reklama BMW-a jer je „turiranje neodgovorno“

1.92KPregleda

Da li to znači da britanski vozači ne smeju da ubrzavaju?!

 

Ukoliko primenimo staru krilaticu da je i najgora reklama bolja nego da uopšte nema reklame, BMW je nedavno nadmašio očekivanja s radio klipom u Velikoj Britaniji. Ovde se čak i ne radi o lošem reklamiranju, jer je audio klip sasvim bezazlen i simpatičan. Ipak, uspeo je da uzburka neke duhove koji su zatražili njegovu zabranu.

 

Šta je to tako strašno i neodgovorno što je BMW pokušao da poruči nedužnim slušaocima? Nažalost, nemamo kopiju dotične radio reklame, ali britanski Express pruža opis: „Mogli bismo da iskoristimo velike reči kao što su upečatljiv, mišićav ili zanosan, da bismo opisali njegov izgled. Ili bismo mogli da iskoristimo primamljivu kombinaciju živopisnih reči da dočaramo o kakvom se osećaju radi. Međutim, sve što želite da čujete je ovo.“

 

Zatim se čuje zvuk „turirajućeg“ motora, što je pogodilo neke ili nekog čistunca. Sudeći po izveštaju, jedan jedini prigovor je poslat telu koje se bavi pravilima o reklamiranju (ASA), tvrdeći da je audio klip neodgovoran. Što je još smešnije, ASA je prihvatila prigovor.

 

Ne znamo da li je bilo dodatnih žalbi, ali sudeći po Expressu, ASA smatra da je radio reklama u kojoj se čuje zvuk motora u visokim obrtajima, protivna pravilima?!

 

BMW je pokušao da se „odbrani“ rekavši da je zvuk snimljen dok je automobil stajao u mestu, i traje oko jedne sekunde. Ipak, ASA-ina pravila po pitanju automobilskih reklama navodno zabranjuju bilo kakve sugestije vezane za performanse, dinamičnu vožnju ili bilo kakav opis koji automobil determiniše kao „uzbudljiv“.

 

Svi smo bili u automehaničarskim radionicama, u kojima majstori „turiraju“ motore. Uzbudljivo? Nimalo.

 

Međutim, budući da se ovde radi o reklami za M diviziju, čija se egzistencija suštinski vrti oko kreiranja uzbudljivih automobila, ne vidimo način da se BMW reklamira u tako „uštogljenom“ ambijentu a da to nekome „ne zasmeta“.

 

Ova krajnje dubiozna odluka ASA-e, da postupi po navodnoj žalbi jedne jedine osobe, učinila je ovu jednostavnu reklamu globalno poznatom. U BMW-u sigurno nemaju ništa protiv ovog poteza, štaviše verovatno se zadovoljno smeškaju.

 

Vrele Gume

 

Top Reviews

Video Widget

gallery