AktuelnoVesti

WRC EKO Acropolis Rally

1.88KPregleda

Hyundai 1-2-3

 

Thierry Neuville obezbedio je pobedu na ovogodišnjem WRC EKO Acropolis reliju predvodeći Hyundai i20 N u zimsku pobedu. Na pobedničkom postolju su zauzeli sve stepenike.  Ipak nije sve teklo tako glatko i lako. Timskom slavlju prethodio je dramatičan vikend iza nas. 

 

Pa zato krenimo redom o dešavanjima u subotu i nedelju.

 

Heroji su umorni 

 

Subota je donela najdužu i najtežu etapu: 147.98 kilometara ekstremnog brzinca zapadno od grada Lamije. Uvodna Pyrgos etapa traje 33.20km a prate je je nešto kraće ali nešta menje teške etape Perivoli (17.42km) i Tarzan (23.37km).

 

U prepodnevnim satima bili smo svedoci tatalne pretumbacije medju prvih deset.

Thierry Neuville u svom Hyundaiu i20N praktično se odlepio od čopora ostalih vozača. Startovo je sa ukupnim zaostatkom u odnosu na Sébastien Loeb-a,a li se popeo za dve pozicije probojem kroz Pyrgos.

 

Loeb – Alo šefe imamo mali

 

Sve je pošlo naopačke za Loeba i njegovu suvozačicu Isabelle Galmiche. Kaiš Alternatora je spao sa njihove M Sport Pume. Oni su pokušali da ga vrate na licu mesta ali uzalud. Subotnje nadmetanje za njih je bilo završeno. Timski kolega Pierre-Louis Loubet takodje je izgubio dragoceno vreme zbog nevolja sa pneumatikom.

 

U subotnjem brutalnom danu jedna trećina vozača iz vodećih timova nije uspela da savlada 147.98km šljunkovite rute u ataru Laimje.

 

Thierry Neuville u misiji munjeviti zornjak

 

Nakon Loebovog defekta ništa nije moglo da zaustavi Neuvillea. Malo elemenata drame najavio je alarm u njegovom vozilu koji je ukazivao na nisku voltažu akumulatora ali to nije moglo da zaustavi subotnji maratonski juriš.

Neuville je u nedeljno veliko finale ušao sa 27.9 sekudni prednosti u odnosu na timskog kolegu Ott Tänak –a.

 

Neuville ostavlja konkurenciju u oblaku prašine

 

Podijumska nedelja 

 

Tänak je uspeo da u velikoj meri nadoknadi svoje kašnjenje i delovao je rešen da uđu u žestoku utakmicu sa timskim kolegama. Ipak događaji vezani za druge takmičare naterali su ga da promeni strategiju.

 

Loubetove nevolje počele su sa penumatikom pa su eskalirale

 

Elfyn Evans za volanom Toyote GR Yaris – iskusio je problem sa turbo tehnologijom i izgubio je nenandoknadiva ti minuta.

 

Lappi ne pokušava da po svaku cenu bude najbolji, vozi na siguricu

 

Uz Loeba koj je ispao u subotu, praktično niko drugi nije predtavljao ozbilju konkurenciju za Hyundai tim.

 

 

 

Koliko god da su Thierry Neuville, Ott Tänak i Dani Sordo bili spremni za unautar timski okršaj, to je sprečeno.
Radio poruka iz centrale glasila je: Dovedite kola do cilja bez ikakvih egzibicija koje bi mogle da ugroze vozila. Sva tri takmičara nastavili su vožnju bezbedno i u istom rasporedu popeli se na podijum.

 

Lekcije koje smo naučili

 

 

Kompanija Eko Hellenic Petroleum održala je svima pokaznu vežbu iz lekcije “Kako nacionalna kompanija kreira vrhunski sportsko turistički event”.

 

Preko 60 hiljada gladalaca na otvaranju na olimpijskom stadionu premašilo rekorde i domaćih prvenstvenih fubalskih utakmica na kojima se u novije vreme okupi najviše 10.000 navijača.

 

 

Očigledno je i marketing savršeno odradio svoj deo posla. Publika gladna adrenalinskog spektakla je u tolikom boju pohrila u planine da uživo vidi WRC jurnjavu da je policija zatvarala prilaze pojedinim etapama , kako bi se broj gledalaca držao pod kontrolom.

 

 

Utisak kome se teško možemo odupreti glasi da trasa relija nodoljivo podseća na planinu Taru. A to već nagoveštava pitanja na koja bi naši zvaničnici trebali da imaju razvojni odgovor.

 

Ekskluzivno za Vrele Gume:

Miroslav Šosberger 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery