Manuelni menjač je vrsta u izumiranju.
Kako se spremamo za ulazak u električnu eru, epitaf se piše i za manuelne sisteme transmisije. Neki proizvođači nameravaju da već sada napuste sklop s papučicom kvačila u okviru tradicionalnog pogonskog sistema, pre nego što se u potpunosti prebace na električnu gamu. Izgleda da je i Volkswagen potpisao „smrtnu presudu“ manuelnom menjaču, sudeći po izveštaju Auto Motor und Sporta.
Nakon dizelgejta koji je papreno koštao nemačku kompaniju, pred električnom budućnošću koja takođe neće biti nimalo jeftina, Volkswagen je zainteresovan za redukovanje troškova u većoj meri nego ikada ranije. DSG ima prednost u odnosu na ručne jedinice, a postepena eliminacija treće papučice počinje 2023.
Naredna generacija VW-ovih modela će se i dalje oslanjati na benzinske i dizel motore, ali će neki, poput novog Tiguana koji pristiže 2023. moći da se naruče isključivo s automatskim menjačem. Isto važi za revidirani Passat koji na scenu stupa iste godine, po svemu sudeći dostupan isključivo u karavanskoj karoserijskoj konfiguraciji.
Nemačka publikacija smatra da će manuelna transmisija biti stvar prošlosti do kraja dekade. Uostalom, do tada bi i cela Volkswagenova ponuda mogla da bude čisto električna.
Mada se to ne spominje u izveštaju Auto Motor und Sporta, ovaj VW-ov potez će sigurno uticati i na sestrinske modele pod krovom koncerna, sa Škodinim, Seatovim i Audijevim oznakama. Premijum marka iz Ingolštata se već obavezala da će počev od 2026. u ponudi imati isključivo elektromobile.
Vrele Gume