Debitovao VW Arteon u varijantama Shooting Brake, Plug-in Hybrid i naravno R
Volkswagen je napokon i zvanično predstavio osveženi Arteon, kao i potpuno novu Arteon Shooting Brake verziju.
Lako prepoznatljiv i već dovoljno karakterističan Arteon ima blago modifikovanu prednju stranu (koliko smo puta ovo čuli i videli u poslednje vreme) sa novom svetlosnom trakom koja vizuelno povezuje farove. Ostale promene su ograničene na istaknutiju hromiranu rešetku i sportske otvore za vazduh. Tu su i nova zadnja svetla, dodatna hromirana obloga i više sportski izduvni sistem koji poseduje još jedan novi difuzor.
Najveća promena je dakle dodavanje potpuno nove Arteon Shooting Brake, odnosno karavan varijante. To je sportski praktični karavan koji može biti natovaren prtljagom zapremine i do 1.632 litara, kada su zadnja sedišta preklopljena. To je nekih 75 litara više od standardnog Arteon modela. Odnos zapremina „regularnih“ prtljažnika je mnogo ujednačeniji (565l – 560l).
Unutar osveženog Arteona primetan je revidirani kokpit sa „još većim osećajem ekskluzivnosti“, kako navode u VW. Promene su skromne, ali uključuju novi upravljač i ažuriranu središnju konzolu sa displejima na dodir čak i za sistem automatske kontrole klime. Restilizovani su i otvori za vazduh, a tu je novi MIB3 infotejment sistem. Ostali sadržaji enterijera uključuju ambijentalno osvetljenje u čak 30 boja, bežični punjač za pametne telefone i nadograđen premijum audio sistem od 700 vati.
Kada je reč o tehnologiji, Arteon dobija opciju sistema Travel Assist, koji omogućuje „delimično automatizovanu vožnju“ pri brzini do 210 km/h. Pored toga, kamera za gledanje unazad dobija novu funkciju za prikaz proširene slike na displeju, sa 90 stepeni na 170 stepeni.
Ispod haube nalazi se, između ostalog, i potpuno novi plug-in hibridni pogonski sklop koji obećava. U kombinaciji sa 1,4 benzinskim agregatom PHEV Arteon će isporučivati ukupnu snagu od 218 kS, uz autonomni električni domet od 56 km.
Za one koji traže više snage predstavljen je i Arteon R sa 320 konja, koji odlikuje agresivniji stil kao i sistem pogona na sve točkove pomoću VW R-Performance Torkqe Vectoring tehnologije. U Volkswagen tvrde da on promenljivo raspoređuje obrtni moment „između osovina, ali i između zadnjih točkova, u zavisnosti od situacije u vožnji“. Zanimljivo da Plug-In Hybrid i R varijante za početak neće biti na američkom tržištu.
Ostatak ponude čine turbo 2.0-litarski četvorocilindrični agregat snage 272 kS, sa 349 Nm obrtnog momenta, slabiji benzinac sa 190 kS, kao i dizelaši sa 150 i 200 konjskih snaga. Pogon na prednje točkove dolazi standardno, a motor je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem. Pogon na sve točkove je opcija u SEL R-Line, a standardni u SEL Premium R-Line-u varijanti.
Početak prodaje, cene, kao i više detalja osveženog VW Arteona biće naknadno objavljeni.