AktuelnoEco GreenVesti

Vodonik je od ključnog značaja za budućnost transportnog saobraćaja u Kanadi

1.41KPregleda

Drumski saobraćaj, esencijalan za protok ljudi i roba, često predstavlja prepreku za ostvarivanje ekoloških ciljeva u zemljama velike geografske površine, kao što je na primer Kanada

 

Između 1990. i 2018., emisija štetnih gasova iz saobraćaja je u ovoj zemlji porasla za 55 odsto, od čega se veliki deo odnosi na kamione, kako teretnjake tako i manje modele. Sa dugo očekivanim lansiranjem nacionalne vodonične strategije (16. decembra), savezna vlada je poslala poruku da će vodonik biti ključan kao solucija za transportni saobraćaj. Ova strategija ima za cilj da zemlju pozicionira na mesto globalnog lidera u proizvodnji, izvozu i korišćenju čistog vodonika i povezanih tehnologija. Da bi podržala ove ciljeve, vlada je investirala 1,5 milijardi dolara u fond za goriva s niskim sadržajem ugljenika, uključujući i vodonik.

 

Za razliku od baterijskih automobila, vozila pogonjena gorivnim ćelijama je lako i brzo napuniti, raspolažu širom autonomijom, a uz to emituju samo vodenu paru. Međutim, ono što ona zahtevaju je razvijena infrastruktura stanica za punjenje, što nije slučaj s baterijski pogonjenim vozilima, koja možemo napuniti i kod kuće.

 

Dobijanje vodonika dodatno komplikuje nacionalni plan. Većina vodonika trenutno se proizvodi od fosilnih goriva. Kako ova tehnologija napreduje, elektrolizeri napajani obnovljivom energijom će doprineti porastu proizvodnje. U idealnom scenariju, geotermalna energija u Alberti, vetar i sunce u prerijskim oblastima ili hidroenergetski potencijali u Ontariju i Kvebeku, poslužili bi za proizvodnju vodonika, koji bi se između ostalog isporučivao i putem cevovoda tamo gde je potrebno. S dovoljno razvijenom infrasrukturom koja podržava takav sistem, vodonik bi potencijalno mogao da se koristi za grejanje domova ili energetskoj industriji.

 

„U pokrajinama kao što je Ontario, gde mi zapravo frekventno plaćamo Amerikancima da uzimaju višak električne energije iz mreže preko noći, mogli bismo da proizvodimo vodonik, a taj vodonik bi zatim bio iskorišćen za potpaljivanje naših peći“, rekao je Stiven Biti, potpredsednik i generalni sekretar Toyota Canada Inc. Po Bitiju, vodonik, koji je inače deo globalne strategije Toyote, mogao bi da bude održiv ekonomski sektor za Kanadu, kao i stub za čist drumski saobraćaj.

 

U isto vreme, javno preduzeće „Hydro-Quebec“ je objavilo planove za izgradnju jednog od najmoćnihih svetskih elektrolizera u cilju proizvodnje zelenog vodonika.

 

Vrele Gume

Izvor: Dekarbonizacija Motora No.1

Top Reviews

Video Widget

gallery