AktuelnoTESTOVI

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 (115 KS)

13.6KPregleda

Tinejdžerska gradska igračka

Svaki novi model koji na tržište stiže iz Volkswagena, izaziva uvek uzbuđenje i visoka očekivanja.

Nakon Golfa osme generacije, najmlađi VW u obliku krosovera došao nam je potpuni novajlija .

VW T-Cross nema ni malo lak zadatak. Posebno je otežan ukoliko ga posmatramo kroz prizmu realnog ocenjivanja baznog automobilskog karaktera umesto pokretnog influenserskog „gedžeta“ kako ga VW tržišno postavlja.

Karoserija/dizajn

VW T-Cross je postavljen na fabričku univerzalnu MQB A0 platformu koju uspešno koristi VW Polo, a upoznali smo je i u Seat Arona modelu.

Već iz samog oblika 4,11 metara duge karoserije, jasno je da ona nudi pre svega praktičnost.

Prva žrtva praktičnosti je uvek i za svagda naravno dopadljivost. Njegova kašetasta građa, sa tek po kojim zanimljivim detaljem malo koga istinski oduševljava.

Srećom, vanserijski dopadljiva tirkizno plava boja vadi stvari 300%, i izaziva ipak solidan broj pozitivnih komentara na polju opšti utisak. Originalniji je od nazad nego od napred.

Agregat

Ispod haube je naš stari poznanik, trocilindarski jednolitarski benzinac od 115 KS i 200 Nm obrtnog momenta. Uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem. Kombinacija ova dva faktora su i najbolja tehnička karakteristika T-Cross modela.

Živahan agregat ubrzava do stotke za 9,7 sekundi i pokazao se kao odličan gradski sparing partner. Pogon se prenosi isključivo na prednje točkove, dok opcija 4-motion nije u planu.

Na otvorenom putu je bučan i suštinski nedorastao za velika dela i ovu oko 1.300 tešku i kabastu karoseriju.

Prosečna potrošnja koja je bliža granici od 8 litara je vrlo neprijatno iznenađenje posebno ukoliko je poredimo sa kataloških 5,7 lit/100 km.

Zbog visokog profila opasno je nestabilan na jačim bočnim vetrovima i pri većim brzinama kretanja.

Nešto tvrđe ogibljenje je izuzetno osetljivo na poprečne neravnine koje ga izbaciju iz putanje, naročito u krivinama, pa treba biti vrlo oprezan, pogotovo ako je u rukama manje iskusnog vozača.

Enterijer

Untrašnjost nosi standardnu VW genetiku poslednje generacije u kojoj je uvek na širokoj sceni diskutabilan kvalitet materijala. Volkswagen T-Cross modelu se kod enterijera ne može mnogo prigovoriti, i sve je na nivou očekivanja.

Sedi se udobno, dovoljno je prostora na zadnjoj klupi uz sasvim prijatno velik prtljažnik koji meri 455 litara zapremine. Kabini se prilazi lako i izvanredno je pregledna, što je velika prednost u gradskim uslovima vožnje.

T-Cross donosi i brojne sisteme za pomoć pri vožnji koji su ranije bili rezervisani za modele više kategorije. Oni su dragoceni u slučaju sudara i nude izuzetnu zaštitu putnika ali i smanjuju rizik od sudara.

Zaključak

Naviknuti na visoke standarde Volkswagena, T-Cross bih mirne savesti mogao nazvati vrlo neozbiljnim modelom koji nije na putanji uspeha jednog od najvećih svetskih proizvođača automobila.

Očigledno, konstruisan je sa jednom namerom, koketiranja sa mlađom publikom koja traži nešto drugačije. T-Cross je upravo to, nešto drugačije što ne ispunjava izvorna automobilska očekivanja.

Međutim ukoliko ga merimo po broju USB priključaka, funkcijom bežičnog punjenja telefona i konekcijom sa digitalnim oblakom, onda je VW T-Cross zadatak ispunio u potpunosti.

Cena od 17.500 evra u testiranoj verziji sa 115 KS je solidan argument i kontra teža navedenim nedostacima.

PLUS: preglednost, komfor kabine, prtljažnik, lak pristup sedištima, agregat, dinamika vožnje, konekcije
MINUS: upravljivost, stabilnost, udobnost, potrošnja

Tehnički podaci

Detaljno u video TV i YT izdanju

 

Tekst: Miodrag Piroški
Foto: Lara Piroški

8 Komentara

  1. @PNEUMASTER
    Потпуни погодак!С-крос је неупоредиво бољи избор.Једини проблем са њим би био у случају продаје,ту би више изгубио на њему него на овом извиканом Фолксвагеновом клепеталу!

  2. Košulja je hit, od sada da ona uvek bude u skladu sa bojom auta.
    Odličan test Piroški

  3. Zanimljiv je to auto šteta što su promašili suštinu. Pre bih za te pare uzeo Suzuki Cross

  4. Auto je i ružan i koliko vidim pun mana. VW ozbiljno rizikuje ovakvim faulovima

    1. piroski je osobit i duhovi momak,svaka cast ali…mora imati novinarske hrabrosti,ne mogu vjerovati da ne uocava ocigledne mane na autima da ne kazem gluposti. elektronika,digitalne table. zaboravljamo vozacke vjestine, prave automobile , pregledne i vozne. avantura ne pocinje kicastim svetlecim lampicama. hibridi,pih. sve za americko evropskog naivnog kupca,snoba. kuku majko kuda ide ovaj svijet. alo piroski u pamet se dozovi. mercedes ,audi a tek toyota pa sada i golf. juris u prevaru bogate evro mase.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery