970_250_eko
AktuelnoTESTOVI

TEST: Peugeot 208 II GT-Line 1.2 PureTech (100 Hp)

5.58KPregleda

Mali motor, veliko srce i još veće ambicije

Ako postoji model automobila koji je istovremeno obeležio istoriju ali i doživeo potpunu transformaciju tokom vremena, onda je to sigurno Peugeot serije 2. U sećanju mi je još onaj Peugeot 204 iz 1965. koji se vozio baš u doba detinjastva nas iz šezdeset i neke.

Svi mi tadašnji klinci, puštali smo „sline“ na vozačko staklo retkih Mercedesa i BMW automobila u neutoljivoj želji da vidimo „koliko je gravirano“. Nekako sa strane smo posmatrali gospodu koja pobožno pristupaju svom Peugeotu 204, koji je po svemu bio čudan nesvakidašnji.

U Peugeotu 204 nismo ni primećivali komandnu tablu, već sedišta i tako neobičan stil celog automobila.

Sa godinama sam shvatio, znak Peugeot se čita „ekstravagancija“.

Kako je bilo onda, tako je i danas sa prilagođavanjem vremenu i ukusima, ali ukusima onih koji imaju ukusa.

Karoserija/dizajn

Skoro sigurno bih mogao reći da je nova generacija Peugeota 208 jedan od najupadljivijih automobila koji sam vozio poslednjih godina

Da li zbog boje ili samog dizajna ili i zbog jednog i zbog drugog ni sam nisam siguran?! Znam samo, prosto ga je neprijatno voziti koliko peku pogledi prolaznika, vozača, putnika u autobusima,…

Lično, doživljavam ga zanimljivim, ali sa par prekobrojnih kombinacija koje ga malo, vrlo malo vuku prema modernom kiču.

OK, korigovaću stav!

Peugeot 208 je „automobilska moderna“ .

Treba naglasiti zanimljiv svetlosni potpis i napred i nazad, LED dnevna svetla i impozantnu „njušku“ koja ga odvaja od ostalih automobilskih smrtnika.

Agregat/pogon

Pod uticajem ekoloških tortura, PSA grupacija je kolovođa trenda upotrebe malih motora i guranja dizela u istoriju. Snižavanje zapremina benzinskih agregata se srećom zaustavilo na 999 ccm, dok je našem testiranom na raspolaganju veći blok od 1.2 litre i 100 ks i 205 Nm u tri cilindra.

 

Već smo se vremenom i navikli na njihov zvuk, njihov rad ali i veselost koju pokazuju zahvaljujući moćnoj turbo tehnologiji. Imajući u vidu da 208 nije težak automobil (oko 1.100 kg) reklo bi se da mu je ovakav agregat upravo idealan.

 

Lak, startan i zanimljiv za vožnju. U gradskim uslovima troši nešto iznad očekivanja (8 litara) dok zahvaljujući izvanrednom odnosu brzina (6 manuelnih) na otvorenom putu troši oko 4-4,5 litara. Naš prosek potrošnje na testu je ostao na granici od 7 litara. U gradu traži mnogo rada na ručici menjača, dok su na otvorenom putu dve najviše brzine zapravo krstareće.

Upravljivost bi mogla i morala biti preciznija i direktnija, ali vozači koji nemaju prevelike adrenalinske ambicije to neće ni primetiti.

Suštinski, ovaj 208 nudi vrlo prijatno ukomponovan sistem agregata i pogona.

Enterijer

Puno hteli, puno započeli… Zapravo, ništa posebno novo za sve one koji su se već sreli sa novom generacijom Peugeota.

Organizacija Peugeota 208 je klonirana iz Peugeota 508, koja nije baš prijateljski naklonjena tradicionalnim vozačkim „vrednostima“.

Nova je i trodimenzionalna digitalna komandna tabla, koja nudi bezbroj kombinacija prikazivanja parametara.

Međutim, ako izuzmemo brzinomer i obrtomer, svi ostali elementi su vrlo sitni i teško čitljivi za sve vozače kojima dioptrija odstupa od +/-0.5.

Prednja sedišta su udobna, nude dobru potporu za telo i mogu se nazvati udobnim čak i za duže vožnje. Međutim vrlo su nisko pozicionirana i prilično teška za ulazak.

Unutrašnjost je manje prozračna od očekivanog. Sa svih strana napadaju elementi enterijera, debeli nasloni sedišta, pozamašni centralni greben. Moglo bi biti konfornije.

Zadnja klupa je u standardu klase, uglavnom za kratke relacije ili dečija sedišta. Prtljažnik od 260 litara takođe ne odstupa od toga.

Karakter

Peugeot 208 1.2 (100) je prilično prgav ali istovremeno i pitom automobil. Zapravo, savršeno se uklapa u raspoloženje vozača. Da je upravljanje preciznije, lako bih mu dao odličnu ocenu za dinamiku vožnje.

 

Inače u krivinama je baš zabavan i neutralan u granicama kulturne vožnje. Ogibljenje je čvrsto ali i udobno, sasvim adekvatno našim putevima.

Zaključak

Peugeot 208 nije ponudio neku novu dimenziju koja se od njega mogla očekivati.

Zadržao se ipak u proverenim okvirima opšte dopadljivosti, nadprosečnog kvaliteta, nužnog tržišnog uspeha i svakodnevne upotrebljivosti.

Cena novog 208 kod nas startuje od 12.900 evra, dok je za testirani potrebno izbrojati oko 18.000 evra.

 

Hmmmm, čujem vas da kažete „to je ipak značajno više od nekih najjeftijih modela C segmenta“!

Priznajem njegova cena baš i nije dobra preporuka? Ali ni dresura lava nije baš za svakoga!

PLUS: Dizajn, kvalitet materijala, agregat, udobnost, menjač, sedišta, korektna dinamika vožnje

MINUS: skučena unutrašnjost, komplikovan infotejment, potrošnja

TEHNIČKI PODACI (LINK)

Foto: Lara Piroški
Testirao: Miodrag Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery