AktuelnoTESTOVIVesti

TEST: BYD Sealion 7 – morski lav na asfaltu

96Pregleda

 

 

Ozbiljan igrač koji ne želi da bude BMW, Mercedes ili Audi, već BYD

 

 

Ako ste mislili da je kineska auto-industrija jedno veliko kopiranje i trka ko će prvi da izbaci “neku limuzinu na struju”, vreme je da ažurirate softver u glavi.

 

 

BYD ili u prevodu -Build Your Dreams- (gradi svoje snove) više nije “onaj kineski proizvođač”, nego kompanija koja ne pravi samo automobile. Ona proizvodi ono najskuplje i najkomplikovanije u električnom automobilu: bateriju, elektroniku i pogon.

To nije šala. To je prednost u igri u kojoj većina Evropljana još traži gde da nađe punjač i naravno subvenciju.

 

 

 

Analiziramo ga bez mitologije, bez hajpa, bez presrasuda. On i mi i samo goli asfalt i realna dinamika.

 

 

Dizajn: samouveren, miran, čistih linija

 

Sealion 7 na prvi pogled ne pokušava da bude „agresivan“, „sportski“ ili „premium“ po svaku cenu. Deluje samouvereno i baš kao da zna šta radi i koliko vredi. Čiste linije, državničko držanje, bez nepotrebnih detalja koje glume mišiće.

 

 

Ono što posebno raduje: zadnji kraj je zategnut i uredan, bez ambicija da impresionira.

 

 

Enterijer: očekivano i već viđeno

 

 

Pozdravnu reč drži već čuveni ekran koji se rotira.

Pre nekoliko meseci, pravo čudo, a sada smo se već navikli na taj komfor, neprestano istražujući koja orijentacija više prija vozaču.

Miodrag tvrdi vertikalno, Lidija horizontalno… Kome verovati?

 

 

 

Spisku treba dodati panorama krov, luksuzna sedišta od veganske kože, dobru izolaciju i zaista koforna zadnja klupa na kojoj odrasli ljudi mogu da obitavaju i stotinama kilometara  bez traume.

 

 

 

Kvalitet materijala je na nivou koji bi pre tri-četiri godine bio rezervisan za brendove velike trojke plus Lexus. Bonus je 500-530 litara zapremine prtljažnika.

 

 

Možemo reći da je celokupan enterijer u BYD Sealion 7 složen s finom idejom, ne sa kalkulatorom.

 

 

Pogon: raskošan, možda i preterano!

 

U najsnažnijoj verziji Sealion 7 uz pomoć dva elektromotora koji zajednički dogovaraju 530 KS i 690NM pogon se prenosi na sve točkove.  Svaki motor ima svoji osovinu. Do stotke stiže za 4,8 sekundi. To danas više nije neka senzacija, ali način na koji ubrzava, to je zanimljivo.

 

 

 

Nema drame, nema trzaja, nema prenaglašavanja. Auto je stabilan, umeren i zapravo prilično lepo postavljen u brzim krivinama. Pogon na sve ročkove mi daje živost, ali ne i nevaspitanje.

 

 

U gradu plišano mekan. Na otvorenom putu samouveren. Na autoputu tih i ne baš štedljiv.

 

 

U gradskim uslovima bez problema se prosečna potrošnja zadržava na 17 kWh na stotinu pređenih kilometara. Na otvorenom putu ona je oko 20kWh dok na auto putu, u tempu na 130 km/h prosečno troši 22-25 kWh/100 km.

 

I tu onda priča stiže do baterije koja je i strateški adut BYD.

 

 

 

Ova takozvana „Blade baterija“ je BYD tehnologija. Ravna, čvrsta, izuzetno stabilna i dokazano otporna na termalne probleme. Ovaj automobil ima 91,3 kWh bateriju i realnu potrošnju koja omogućava oko 400 kilometara normalne vožnje, u proseku. Ako se pohita auto-putem, ne bi računali na više od 350 uz nužnu rezervu. 

 

 

 

Zahvaljujući snažnom sistemu DC punjenja koje raspolaže sa Max. 230 kW (160 kW stabilne snage).

 

 

Brzo punjenje 20–80% za dvadesetak minuta više nije san.

 

Naravno, ako imate na raspolaganju ovu snagu punjača. Dugo to još nećemo doživeti da vidimo na srpskim punjačima, ali, ako je uteha, tehnologija postoji.

 

Garažna AC priča punjenja je na prosečnih 11kW, koliko i jeste prihvatljiva snaga za jedno domaćinstvo.

 

 

Evropska škola

 

Najveće iznenađenje kod Sealiona je koliko je “evropski” po načinu vožnje. Nema te famozne kineske mekoće koja se raspadne na prvoj neravnini. Nema ni preterano radikalnog “EV momenta” koji vas zalepi za sedište bez ikakvog smisla.

 

 

Vozi se prirodno, klizi bez napora i ne pokušava da bude brži nego što mu to filozofija dozvoljava.

 

U da naglasimo sledeće: ako tražite “instant vozački adrenalin”, ovo nije automobil za vas. Ako tražite normalnost u EV svetu, ovo je tačan izbor.

 

 

Nema laži, nema prevare

 

Od 1. januara 2026. Kina uvodi strože izvozne kvote i zabranu lažnog oglašavanja za auto-industriju. Nema više fejk dometa, fejk snage, fejk marketinga. BYD u toj selekciji ne strahuje. Oni su bili ozbiljni i pre zabrana.

 

 

BYD sistemi asistencije u Sealion 7 rade pouzdano, bez preteranog nametanja, a softver je brz i stabilan. Ovo je automobil koji se ne igra sa podacima i ne obećava ono što ne može da ispuni , što je retkost u 2025.

 

 

BYD Sealion 7 je automobil koji je napravljen s logikom, ne s ambicijom da bude “viralni EV”:

  • Ne pokušava da bude Tesla
  • Ne pokušava da bude Audi
  • Ne pokušava da bude BMW

Trudi se da bude BYD. I to radi dobro.

 

 

Šta reći na kraju?

 

Ako ovako izgleda nova generacija kineskih električnih SUV modela, onda moramo da priznamo da se tržište menja brže nego što Evropa želi da prizna.

 

 

Cena? Nema dobro a jeftino: od 44.590 evra (testirani oko 52.000 evra). U današnjim merilima i suludom cenama premijum modela, retko dobar odnos uloženog i dobijenog.

 

 

 

Lidija i Miodrag Piroški

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery