AktuelnoVesti

Test: BMW i4 eDrive

2.13KPregleda

Gutač kilometara i kilovata

 

 

U jeku korone, pre dve godine u Ženevi na virtuelnom Sajmu automobila, BMW je predstavio svoj prvi originalni električni automobil koji nosi sve odlike ove sportske marke.

 

 

Odmah je usledila i salva kritika, da je to zbog netipičnih “bubrega” najružniji BMW ikada.

 

 

 

Iako na to pitanje još uvek nemamo odgovor, evo Miroslava Šosbergera na Azurnoj obali u Nici da proveri neke detalje na prvoj dinamičnoj promociji i4.

 

On je tamo otišao sa posebnim zadatkom, manje da se divi i oduševljava nepotrebnim sportskim performansama u vreme energetske krize a više da istražuje, počev od realne potrošnje el.energije na 100 km preko opravdanosti ideje o snažnim sportskim električnim automobilima.

 

 

 

Za sada je uspeo da sazna sledeće:

 

Polazni model BMW i4 eDrive40 ima  pogonski sklop na zadnjoj osovini koji generiše 340 ks i maksimalni obrtni moment od 430 Nm.  Ubrzanje do 100 km na čas je  5.7 sekundi, a maksimalna brzina ograničena je na 190 km/h. Fabrika tvrdi a mi ćemo saznati da li je to bašt tako, domet u WLTP ciklusu je od 493  do 590 km.

 

 

Stvari su, očekivano,  mnogo zabavnije i energetski neefikasnije u izdanju BMW i4 M50:  544 Konjske snage sa pogonom na sve točkove, 795 Nm obrtnog momenta,  ubrzanje do stotke  za 3.9 sekundi  i 225 km na čas maksimalne brzine.

Dva ova motora  cede ne prejaku bateriju od 83,9 kWh (ista je i kod eDrive40).

 

 

Uskoro više, uz analizu da li Vlada Srbija treba da ograniči subvencije za električne automobile samo na one koji imaju realni eko faktor i snagu do 120 kw, sasvim dovoljnu za ekološko kretanje.

 

 

Iz Nice, Miroslav Šosberger

Top Reviews

Video Widget

gallery