U premijum/luksuznom segmentu, tektonski poremećaji izazvani elektrifikacijom su izraženiji nego na „mejnstrim“ tržištu, jer se u toj kategoriji vozila proces elektrifikacije odigrava brže.
BMW je u SAD 2021. bio najprodavanija premijum marka, i to treću godinu zaredom, s 336.644 prodata vozila. To je sjajan rezultat, ali ono što je indikativno je da se na drugom mestu našao Tesla s 313.400 plasiranih jedinica.
Na globalnom planu, američki proizvođač električnih automobila je prodao 936.172 automobila, što je napredak od čak 87,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Lista najprodavanijih premijum marki u SAD:
- BMW 336.644
- Tesla 313.400
- Lexus 304.475
- Mercedes-Benz 276.102
- Audi 196.038
Zbog veoma visoke potražnje i skorog starta proizvodnje u Teksasu, očekuje se da će Tesla nastaviti svoj rast i prestići BMW tokom 2022.
Ukupno gledajući, oko 2,2 miliona premijum/luksuznih vozila je prodato 2021. na referentnom američkom tržištu, što je oko 14,7 odsto od ukupne prodaje, što znači da je udeo Tesle u tom segmentu već sada oko 14 odsto.
Neko će možda reći da Tesla nije istinska premijum marka, jer postoje razlike u odnosu na tradicionalne proizvođače. Međutim, automobilska industrija s razlogom Teslu ubraja u tu kategoriju, jer je činjenica da ova marka nudi mnogo više od tradicionalnih „mejnstrim“ brendova, a po nekim pitanjima više i od „nemačke“ trojke, Lexusa itd.
Vrele Gume