AktuelnoEco GreenVesti

Tesla Model S Plaid s misijom da sruši rekord kruga na Nirburgringu

1.54KPregleda

Tesla ima opasno „oružje“ u rukama u vidu Modela S Plaid. Kompanija iz Palo Alta ne samo da prodaje više elektromobila od etabliranih proizvođača, već je lansirala drugi najuzbudljiviji baterijski model na svetu, posle Rimac Nevere. Ipak, treba imati u vidu i ogromnu razliku u ceni između ova dva modela, uz konstataciju da se s jedne strane radi u hiperautomobilu a u drugom o regularnoj limuzini s četvoro vrata.

 

Pre dve godine, pretproizvodni Model S Plaid je prešao krug na Nirburgringu za 7 minuta, 13 sekundi, s Tomasom Mučom za volanom. Radi se o nezvaničnom rekordu, pored kojeg Porsche Taycan Turbo S izgleda sporo. Premijum električna limuzina iz Frimonta se neće tu zaustaviti, jer Ilon Mask namerava da ponizi nemačkog pulena s vremenom ispod sedam minuta na „Zelenom paklu“.

 

 

U podkastu s Džoom Roganom, „tehnokralj“ Tesle je rekao da bi uz dodatna unapređenja Model S Plaid mogao da ide ispod sedam minuta na Nirburgringu. To je fascinantan rezultat za automobil koji služi za prevoz petoro odraslih putnika, ali gledajući širu sliku, tako nešto nije nemoguće, jer Model S Plaid kombinuje motor bez vektorisanja obrtnog momenta s dva elektromotora sa sistemom vektorisanja obrtnog momenta, za ukupno 1.020 ks, uz ogroman obrtni moment.

 

Pored superiornog ubrzanja i maksimalne brzine, Plaid koji zamenjuje Performance verziju, može biti opremljen „lepljivim“ Michelinovim gumama i opcionim naplacima od 21 cola umesto standardnih razmere 19 cola. Priča se o paketu za stazu, koji uključuje Zero-G točkove sa širinom guma 285 i 305, što je slična postavka koju je posedovao prototip koji je Tesla testirao na stazi Laguna Seka.

 

 

Bez obzira na sitne detalje, čini se da će Ilon Mask održati reč kada je reč o krugu ispod sedam minuta, jer u crveno obojeni model leti za Nirburgring. Dotično vozilo je spaženo od strane „karparacija“ s 21-inčnim Arachnid naplacima, lišenim brendinga i centralnih kapica, s visokoperformantnim kočnim čeljustima i zaštitnim kavezom.

 

Očigledno je da se ne radi o „standardnom“ primerku, jer ovaj automobil ima jedan primaran cilj, a to je da postane najbrži sedan na Nirburgringu. Trenutno taj naslov drži Jaguar XE SV Project 8.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery