AktuelnoVesti

Subvencije za električne automobile – nemoralno razbacivanje novca građana

3.63KPregleda

Pet razloga zašto država ne treba da subvencioniše kupovinu električnih automobila

 

 

Dok se u Srbiji množe samozvani ekološki aktivisti i u suštinu elektromobilnosti neupućeni panelisti kojima je mahom cilj da prodaju još koji automobil više i u Excell tabelu upišu sebi bonus plus, naša pa i globalna realnost govori sasvim suprotno od onoga što smo mogli čuti sa ovakvih panela. 

 

 

Foto: Ekomobilnost

 

Budući da Vlada Republike Srbije, odnosno Ministarstvo za zaštitu životne sredine radi na strategiji razvoja paketa „zelene“ regulative, u prilogu kroz pet tačaka upućujemo i na činjenice zbog čega je direktno subvencionisanje kupovine električnih automobila besmisleno i kontraproduktivno uz predloge načina na koji država može suštinski i ekološki efikasno da se uključi u temu elektromobilnosti svih oblika.

 

Zašto (privremeno) NE SUBVENCIONISATI kupovinu električnih automobila u Srbiji: 

 

1. Nedostatak električne energije, koji se dopunjava desetostruko skupljom iz uvoza finansirano iz budžetskih davanja građana

2. Cena električne energije u Srbiji je ispod proizvodne cene čime se kupci električnih automobila već dovoljno stimulišu

3. Preko 70% električne energije se proizvodi iz prljavih neobnovljivih izvora (termo elektrane) od čega 50% iz TE Obrenovac

4. Cene električnih automobila su daleko iznad proizvodnih i na njima proizvođači ostvaruju ekstra profit

5. Električni automobili sa motorima iznad 100 kW snage nisu ekološka već luksuzna kategorija i treba da budu izuzeti iz bilo kojeg vida subvencionisanja i u budućnosti

 

 

Šta SUBVENCIONISATI po pojednostavljenom i skraćenom postupku: 

 

1. Ekološki održivi „paket“ u kojem se objedinjeno kupuje električni automobil do max. 150 kW ukupne snage i bilo koji oblik proizvodnje obnovljive el.električne energije minimalne snage 10kW (solari,…)

2. Značajno povećati iznos subvencija za električne bicikle (do sada nisu subvencionisani) i el.motocikle

3. Hibridna vozila svih kategorija

4. Lake hibride do ukupne zapremine motora od 1.500 ccm

 

Tako zaključuje i zakonodavcu predlaže struka koja se „Eco Friendly“ tematikom bavi decenijama! A i u praksi dokazuje danas kroz 20.000 pređenih testnih kilometara isključivo na solarni pogon za svega 90 dana.

 

 

 

 

Miodrag Piroški

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery