Subaru je potvrdio narednu generaciju WRX STI modela, a neki detalji su prilično „sočni“
Novajija će naravno performanse i naprednu tehnologiju podići na viši nivo u odnosu na sve svoje pretke. To smo otprilike i mogli da pretpostavimo, ali je lepo što je došlo i do zvanične potvrde.
Ono što znamo je da je u igri novi motor, što otprilike potvrđuje glasine o 2,4-litarskom turbobokseru, koji trenutno počiva ispod haube Ascenta, Outbacka i Legacyja, koji se prodaju na severnoameričkom tržištu. „Šuška“ se o 405 ks i 500 Nm, što bi STI stavilo rame uz rame s Toyotinom GR Suprom i budućim Nissanom 400Z.
Novi motor bi trebalo da bude ujedno ekološki „nežniji“ u poređenju s aktuelnim 2,0-litarskim agregatom od 300 konja i 407 Nm.
Očekuje se da verzije istog motora ali s manjom izlaznom snagom pogone niže pozicionirani WRX, mada bi Subaru možda mogao da „modifikuje“ bivši STI agregat za potrebe WRX-a.
Što se tiče menjača, šestostepena manuelna jedinica će nastaviti da „bije bitke“, bar u Japanu, ali Car Sensor, publikacija iz „Zemlje izlazećeg sunca“ kaže da postojeći CVT može da barata sa do 400 Nm. Šta će Subaru da uradi po tom pitanju, ostaje nam da vidimo. Možda će ovde u pomoć uskočiti Toyota sa svojim automaticima, kao što je „osmobrzinac“ iz Lexusa LX 570.
Takođe se očekuje da WRX i WRX STI dobiju stajling zasnovan na Viziv Performance i Performance STI konceptima, što su sjajne vesti.
Impreza i XV će takođe dobiti nove motore, s tim što će 1,5-litarski turbo zameniti aktuelni atmosferski bokser iste radne zapremine. Ne treba očekivati veći prirast na planu snage, ali ono u čemu će budući vozači uživati je viši obrtni moment dostupan na nižim obrtajima, što u isto vreme pogoduje smanjenju emisije štetnih gasova. U međuvremeno, novi Levorg dobija 1,8-litarski turbomotor, dok će Impreza dobiti e-Boxer pogonski sklop.
Vrele Gume