AktuelnoPredstavljamo

Subaru BRZ (2022.) – lestvica podignuta na viši nivo po svim pitanjima

3.99KPregleda

Jedini Subaru u ponudi sa zadnjim pogonom je evoluirao u moćniju i zabavniju mašinu

 

 

Da nije predstavljala takvo uživanje u vožnji kao što jeste, prva generacija Subarua BRZ bi mogla da se tretira kao „bogohuljenje“ japanske marke. U istim prodajnim salonima s porodičnim limuzinama, praktičnim hečbek modelima i krosoverima, ovaj 2+2 sportski kupe je s njima delio jedino bokser motor i prihvatljivu cenu. Ova filozofija se neće mnogo promeniti s drugom generacijom i tu nema šta da se prigovori.

 

 

Uz dodatnu snagu iz atmosferskog boksera povećane radne zapremine, kruće ogibljenje i izraženiji stajling, BRZ za 2022. poseduje sve što entuzijasti vole i kod kupea prve generacije, s tim što novajlija rešava brojne probleme bez da je kreirao nove. Izbalansiran, dobro ukomponovan, brz i živahan, novi „Subi“ je definicija zabave u vožnji.

 

Šarmer

 

Izoštrimo malo pogled na njega, i uvidećemo izvesne uticaje izvršene na revidirani stajling BRZ-a za 2022. Što se prednjeg dela tiče, „namršteni“ farovi podsećaju na finalnu generaciju Dodge SRT Vipera, dok „smešeća“ maska hladnjaka evocira na Mazdu MX-5. Subaru je ovde odradio dobar posao izbegavši ekspresiju lažne agresivnosti, koja je poslovično (previše) prisutna kod modernih vozila. BRZ izgleda više razdraganije i „srećnije“ od većine sportskih automobila.

 

 

Kada je u pitanju zadnji deo, stvari izgledaju oštrije i isklesanije, prvenstveno zahvaljujući širim kućištima zadnjih signalnih grupa i visokoj ivici poklopca prtljažnika. Kao i kod „anfasa“, organske forme dominiraju, a sva „ispupčenja“ su lepo ukomponovana s prtljažnikom i linijom kova, mada je izvesna „oštrina“ prisutna u uglovima odbojnika. U jednostavan donji deo odbojnika su smeštena dva masivna završetka izduvnih cevi, koja jasno sugerišu o sportskim intencijama ovog Subarua.

 

 

Pragmatičari će biti zadovoljni zbog saznanja da svaki ventilacioni otvor ili „škrga“ na BRZ-u ima svoju svrhu. Uglovi prednjeg odbojnika usmeravaju vazduh preko i oko točkova, dok veliki (i lepo oblikovani) ventilacioni otvori na krilima izvlače turbulentan vazduh iz motornog prostora i lukova točkova, i usmeravaju ga ka bočnim pragovima koji generišu vertikalni aerodinamički pritisak. Tu  je i minijaturno peraje, odmah iza zadnjih točkova, koje poboljšava strujanje vazduha sa „zadnjice“ BRZ-a, dok uzak zadnji spojler doprinosi boljem prijanjanju zadnjih točkova.

 

 

Unutar kabine, BRZ krasi linearniji, horizontalniji stajling, s novim inkorporiranim ekranom info-zabavnog sistema od 8,0 inča, „oplemenjen“ najnovijim Subaruovim Starling softverom. Ovo bi trebalo da bude veliko unapređenje u poređenju s odlazećim sistemom. Tu je takođe i 7,0-inčni digitalni klaster instrumentacije s brzinomerom i obrtomerom u cirkularnoj formi u centru, koja u slučaju aktiviranja „track“ režima svoje mesto ustupa linearnoj grafici, koja može brže da se očita brzim pogledom.

 

 

Svega je više sem mase

 

Subaru BRZ za 2022. pogoni atmosferski, četvorocilindarski bokser motor radne zapremine 2,4 litra. Proizvodi 231 ks i 250 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što znači da je novi motor 11 odsto snažniji uz 15 odsto viši maksimalni obrtni moment u odnosu na 2,0-litarsku jedinicu odlazećeg modela. Masa novajlije iznosi 1.315 kilograma, čemu doprinose, hauba, krov i obojnici od aluminijuma.

 

 

Mada je platforma praktično prenesena iz odlazećeg modela, Subaru je primenio sve naučene lekcije da bi novajliju učinio krućim i odzivnijim. Pojačana šasija i nosači sklopa podšasije, primera radi, unapredili su krutost prednje osovine za 60 odsto, što novom BRZ-u pruža oštrije prolaske kroz krivine i preciznije upravljanje. Ukupna krutost je unapređena za 50 odsto. Subaruu je uspelo da novom modelu podari nižu tačku težišta u odnosu na prethodnika, što dodatno poboljšava agilnost. Prednje ogibljenje MacPherson tipa i dvostruka poprečna ramena pozadi, čine sličnu postavku prisutnu kod odlazećeg kupea.

 

 

Moderni „ustupci“

 

Mada novi Subaru BRZ zadržava izvesnu dozu „old school“ šarma, ipak pravi nekoliko ustupaka modernim vremenima. Primera radi, EyeSight tehnologija aktivne bezbednosti je standardna na svim BRZ primercima opremljenim opcionim šestostepenim automatskim menjačem, mada nije jasno zašto kompanija ovu tehnologiju vozačke asistencije ne pruža i kod standardnog modela s manuelnim menjačem.

 

 

Trkačka staza

 

S obzirom na to da većina ljudi koji čine ciljnu grupu BRZ-a ignorišu tu malu  zamerku, za sada ćemo je ostaviti po strani. Na kraju krajeva, ovaj kupe s dvoje vrata je mnogo „srećniji“ na stazi nego u saobraćaju. Subaru je to i dokazao demonstriravši mogućnosti novog modela na kratkoj Thermal Club stazi u SAD, gde ga je predstavio srećnicima među pripadnicima sedme sile, koji su imali priliku da se provozaju u BRZ-u zajedno sa Skotom Spidom, bivšim vozačem formule 1, NASCAR-a i Global Rallycrossa, koji se sada takmiči za Subaru Motorsports USA.

 

 

U Spidovim veštim rukama, BRZ je prosto klizio stazom, demonstrirajući apsolutnu neutralnost u krivinama s unošenjem znatnog momentuma. „Prirast“ u obrtnom momentu je mogao jasno da se oseti, s tim što je Spid naglasio da novajlija mnogo bolje izlazi iz krivina nego aktuelni model. Ono što je takođe moglo da se oseti je kruća šasija, dok je zvuk iz izduva bio svojevrsna mešavina klasika poput Triumpha ili Austin-Healyja  s hrapavim režanjem WRX-a.

 

 

Rezime

 

Subaru kaže da će BRZ za 2022. stići u prodajne salone do sledeće jeseni, što znači da ćemo morati da pričekamo bar godinu dana pre nego što nam se eventualno pruži prilika da ga provozamo. S obzirom na tu činjenicu, ne treba da čudi što Subaru još uvek nije obelodanio cenovnik i oficijelne brojke koje se tiču performansi, potrošnje i slično. Ipak, ne treba očekivati da bude mnogo skuplji, mnogo brži i mnogo „žedniji“ od aktuelnog modela.

 

 

Ipak, naša procena je da bi do „stotke“ mogao da ubrzava za oko 6 sekundi, a ono što je mnogo važnije od maksimalne brzine su performanse vezane za upravljivost i vozne osobine, kojih sigurno neće nedostajati.

 

 

Vrele Gume

1 Komentar

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery