Šta to paket baterija u električnom Meganeu čini drugačijim u odnosu na konkurenciju?
Renault je skinuo veo sa serijske verzije potpuno novog električnog Meganea, koji predstavlja dramatičan iskorak u odnosu na sve ono što nas je asociralo na popularni francuski model iz C segmenta.
Novi MeganE E-Tech Electric ni na koji način nije rodbinski povezan s bilo kojim Meganeom iz prošlosti (ili bilo kojim drugim Renaultom, kad smo već kod toga). Platforma je veoma slična onoj na kojoj počiva Nissan Ariya, mada se način eksploatacije razlikuje.
Bez ikakve sumnje, radi se o hrabrom potezu francuskog proizvođača, koji tradicionalan naziv koristi za potpuno novi elektromobil, ali koji u isto vreme sugeriše da kompanija ima puno poverenje u ovaj projekat.
Baš kao i Nissan Ariya, i električni Megane je zasnovan na CMF-EV arhitekturi Renault-Nissan alijanse, ali za razliku od japanskog modela, biće dostupan isključivo s prednjim pogonom. Ono što se takođe razlikuje je paket baterija, koji dolazi od drugog proizvođača i raspolaže različitom tehnologijom i hemijom.
MeganE koristi dva baterijska paketa, od 40 i 60 kWh, a oba proizvodi LG Chem. Umesto uobičajene litijum-jonske hemije, Renault i LG su se odlučili za mangan-kobalt oksidne jedinice, što argumentuju prednostima koje ova opcija donosi.
Renault kaže da bateriju u MeganEu odlikuje 20 odsto bolja energetska gustina po litru (600 Wh/l, što je iznad industrijskog proseka) u poređenju s baterijom koja se nalazi u popularnom Zoeu, dok je ujedno 40 odsto manjih gabarita. Zapravo, Renault ističe da je najmanja na tržištu, visine tek 110 milimetara.
Francuzi su takođe uspeli da redukuju količinu kobalta, kao i da upotrebe više nikla, a sistem toplotnog menadžmenta baterije je takođe kompaktniji. MeganE poseduje novu toplotnu pumpu koja poboljšava koeficijent performansi baterija za 30 odsto, a reč je o sistemu koji na inteligentan način upravlja gubitkom toplote i preusmerava je u kokpit.
Manja od dve baterije, ona od 40 kWh (autonomija od 300 kilometara po WLTP-u), sastoji se od osam modula od kojih svaki poseduje 24 ćelije, raspoređene u jednom sloju. Veća baterija od 60 kWh (autonomija do 470 kilometara), raspolaže s 12 modula gde svaki sadrži 24 ćelije, a Renault će ponuditi osmogodišnju garanciju po kojoj će paket baterija biti besplatno zamenjen ukoliko kapacitet padne ispod 70 odsto pre isteka garancije.
Vrele Gume