AktuelnoMotoGP

Spektakl u Aragonu – Aleks Rins osmi pobednik u trci ove sezone

1.3KPregleda

Trka u Aragonu je Suzukiju donela pobedu Aleksa Rinsa i prvo mesto u generalnom plasmanu Đoana Mira

 

 

Na ovaj način, Rins je postao osmi različiti pobednik u dosadašnjem delu sezone. Španac je pobedu ostvario ispred sjajnog Aleksa Markeza i svog timskog kolege, Mira. S druge strane, Fabio Kvartararo je imao očajan dan, ne uspevši da uđe u poene.

 

Pred ovu trku, dva proizvođača nisu okusila pobedu tokom 2020. – Suzuki i Honda. Međutim, upravo su oni kontrolisali dešavanja u trci na Motorland Aragonu, s tim što su Rins i Mir u izvesnim trenucima bili na prve dve pozicije.

 

 

Međutim, dobili smo novog konkurenta za visoke pozicije, momka koji je prošle nedelje s 18. startnog mesta na vlažnom asfaltu Le Mana došao do podijuma. Ovoga puta je pružio još bolje izdanje, startovavši kao 11., da bi se u finišu trke s Rinsom borio za pobedu.

 

Ovo je svakako bio značajan dan za Suzuki, koji posle dve decenije ima čoveka koji je vodeći u generalnom plasmanu, četiri trke pre kraja šampionata.

 

 

Da li je ovakav epilog mogao da se predvidi? Ducati je značajno pao u formi, ne pokazavši neku posebnu konkurentnost u treninzima i kvalifikacijama, što je bilo prilično čudno s obzirom da ova staza odgovara italijanskom konstruktoru.  Međutim, s druge strane, Yamaha je izdominirala u kvalifikacijama, s Kvartararom na pol poziciji, iza kojeg su bili Vinjales i Morbideli, tako da se očekivalo da će i bez Rosija, koji je pozitivan na Kovid-19, voditi glavnu reč u Aragonu.

 

Morbideli je startovao sjajno, ali je pri ulasku u usku krivinu 1 otišao preširoko, što je omogućilo Vinjalesu da već u krivini 2 dođe do vođstva, ispred tandema SRT Yamahe.

 

 

Vinjales je održao obećanje da će biti agresivniji na startu. Poveo je karavan na samom početku i održavao prednost u odnosu na kolege iz satelitskog tima. Međutim, uskoro je postalo jasno da se više radilo o njihovim slabim performansama nego njegovom sopstvenom visokom ritmu, posebno kada je reč bila o Kvartararu. Francuz se mučio s preciznim prolascima temena krivina i držanjem idealne putanje, što je bilo njemu krajnje nesvojstveno.

 

Nije jasno da li je Kvartararo osećao posledice pada iz subote i zadobijene kontuzije kuka ili je imao muke s prednjom gumom. Bilo kako bilo, njegovo „šepanje“ je uskoro privuklo „predatore“, koji su se pripremali za napad, od kojih nije bio pošteđen ni Morbideli. Najpre ga je „počistio“ Rins, s impresivnom stabilnošću prilikom kočenja na pravcu pri ulasku u krivinu 1. Španac se najpre oslobodio Morbidelija, a zatim je pretekao i Kvartarara zasevši na drugo mesto.

 

Ubrzo nakon toga, drugi Suzuki s Đoanom Mirom, izveo je fenomenalan manevar, pretekavši obe Yamahe u finalnoj krivini, što je značilo da su dva GSX-RR-a držala drugo i treće mesto iza Vinjalesa.

 

 

Mada je vozač Monster Yamahe bio sasvim solidan na čelu, bilo je jasno da neće moći dugo da odoleva Rinsu. Španac ga je pretekao u sedmom krugu, da bi u 11. to isto učinio i Mir. U tim momentima je Suzuki držao dve vodeće pozicije, što se nije desilo od Hokenhajma 1982., kada je japanski tim ostvario dvostruku pobedu. Činilo se da će dotični uspeh biti ponovljen. Međutim, snove „suzukijevaca“ je pokvario razgoropađeni Aleks Markez na Repsol Hondi.

 

Mladi Španac je nakon sjajnog prošlonedeljnog rezultata, kada je bio drugi u Le Manu, rekao da će mu ipak mnogo značiti ako to bude mogao da ponovi na suvom. Želja mu se ispunila, jer je nedelju dana kasnije u Aragonu nizao rivale jednog za drugim i došao u poziciju da se bori za pobedu.

 

 

Kada se našao iza Suzukijevog tandema, Markez je strpljivo čekao svoj momenat. Šest krugova do kraja, elegantnim manevrom je pretekao Mira i upustio se u poteru za Rinsom. U tim trenucima očekivalo se da će se desiti neočekivano, odnosno da će Markez doći do svoje prve MotoGP pobede.

 

Međutim, Aleks Rins je sačuvao dovoljno života u svojim gumama, demonstriravši sjajnu defanzivnu vožnju, dok je Markez dobio par „opomena“ od svog motocikla da ne treba da preteruje. Na kraju, plavi motocikl je prvi prešao liniju cilja. Ovo je bila treća pobeda Aleksa Rinsa u MotoGP karijeri, što ga čini osmim pobednikom u prvih deset ovosezonskih trka.

 

 

Pored Rinsove pobede, Suzuki može da slavi još jednu stvar, a radi se o činjenici da je Đoan Mir sada vodeći u generalnom plasmanu, četiri trke pre kraja, bez obzira na to što još uvek nije okusio ukus pobede u 2020. Kvartararo je na kraju bio tek 18., tako da sada zaostaje za vozačem Suzukija šest poena.

 

Vinjales je spasao čast Yamahe s četvrtim mestom, dok je peti bio odlični Takaki Nakagami, koji je u poslednjem krugu pretekao Morbidelija. Na ovaj način, Japanac je nastavio svoj sjajan skor našavši se među prvih deset u svakoj trci tokom ove sezone.

 

 

Nakon subotnje drame i kontroverze koju je imao s timskim kolegom, Danilom Petrućijem, Andrea Doviciozo je sigurno donekle odahnuo zbog lošeg izdanja Kvartarara. Mada je bio sedmi, Italijan je i dalje u konkurenciji za osvajanje titule. Iza njega se našao Kal Kračlou, koji je s trećeg pao na 11. mesto nakon kontakta u prvoj krivini s vozačom ispred, dok su Džek Miler i Žoan Zarko zaokružili prvih deset.

 

 

KTM se nije proslavio u Aragonu. Bred Binder je bio 11., ispred timskog kolege, Pola Espargara, dok se loša sezona za Apriliju nastavlja s 13. pozicijom Aleša Esparagara. Iker Lekuona i Danilo Petrući su kompletirali osvajače poena.

 

Vrele Gume

Pavle Barta

 

MotoGP Aragona 2020.

 

Poz. Poeni Br. Vozač Nac. Tim Motocikl km/h Vreme
1 25 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 167.1 41’54.391
2 20 73 Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 167.1 +0.263
3 16 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 167.0 +2.644
4 13 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 166.9 +2.880
5 11 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 166.8 +4.570
6 10 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 166.8 +4.756
7 9 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 166.6 +8.639
8 8 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 166.5 +8.913
9 7 43 Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 166.5 +9.390
10 6 5 Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 166.5 +9.617
11 5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 166.3 +13.200
12 4 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 166.2 +13.689
13 3 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 166.2 +14.598
14 2 27 Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM 166.1 +15.291
15 1 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 166.1 +15.941
16 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 165.9 +18.284
17 6 Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 165.8 +20.136
18 20 Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 165.7 +21.498
19 38 Bradley SMITH GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 165.5 +25.300
20 53 Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 165.5 +25.558
Bez plasmana
63 Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 162.0 21 krug

Vremenski uslovi:

| Staza: suva |   Temp. vazduha: 21º| Vlažnost vazduha: 34%|   Temp. staze: 31º

Rekordi:

Pol pozicija: Fabio QUARTARARO 1’47.076 170.6 Km/h
Najbrži krug trke: krug: 3 Alex RINS 1’48.404 168.6 Km/h
Rekordan krug u jednoj trci.: 2015. Jorge LORENZO 1’48.120 169.0 Km/h
Apsolutni rekord kruga: 2015. Marc MARQUEZ 1’46.635 171.4 Km/h

 

GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA

POZ VOZAČ POENI
1 Joan Mir 121
2 Fabio Quartararo 115
3 Maverick Vinales 109
4 Andrea Dovizioso 106
5 Takaaki Nakagami 92
6 Franco Morbidelli 87
7 Alex Rins 85
8 Jack Miller 82
9 Pol Espargaro 77
10 Miguel Oliveira 69
11 Brad Binder 67
12 Alex Marquez 67
13 Danilo Petrucci 65
14 Valentino Rossi 58
15 Johann Zarco 53
16 Francesco Bagnaia 42
17 Aleix Espargaro 27
18 Cal Crutchlow 21
19 Iker Lecuona 20
20 Bradley Smith 11
21 Stefan Bradl 8
22 Tito Rabat 8
23 Michele Pirro 4

 

GENERALNI POREDAK – KONSTRUKTORI

POZ KONSTRUKTOR POENI
1 Yamaha 183
2 Ducati 160
3 Suzuki 143
4 KTM 130
5 Honda 112
6 Aprilia 35

GENERALNI POREDAK – TIMOVI

POZ TIM POENI
1 Team Suzuki ECSTAR 206
2 Petronas Yamaha SRT 202
3 Ducati Team 171
4 Monster Energy Yamaha MotoGP 167
5 Red Bull KTM Factory Racing 144
6 Pramac Racing 128
7 LCR Honda IDEMITSU 92
8 Red Bull KTM Tech 3 89
9 Repsol Honda Team 75
10 Hublot Reale Avintia Racing 54
11 Aprilia Racing Team Gresini 38
12 LCR Honda Castrol 21
13 Reale Avintia Racing 7

Top Reviews

Video Widget

gallery