AktuelnoVesti

Spajanje FCA i PSA će biti finalizovano 16. januara

1.7KPregleda

Fiat Chrysler Automobiles i PSA grupa, saopštili su da su investitori odborili spajanje dve kompanije vredno 52 milijarde dolara u entitet zvani „Stellantis“, koji će započeti s radom za dve nedelje

 

S godišnjom proizvodnjom od oko osam miliona vozila širom sveta i prihodima većim od 165 milijardi evra, očekuje se da Stellantis odigra ključnu ulogu u okviru tranzicije automobilske industrije ka eri elektrifikacije.

 

Stellantis će imati 14 marki pod svojim krovom, od Fiata, Maseratija, Alfe Romeo, preko Jeepa, Dodgea i Rama, pa do Peugeota, Citroena, Opela i DS-a. Već po tradiciji, francuski konglomerat je više fokusiran na Evropu.

 

FCA i PSA su saopštili da očekuju kompletiranje ujedinjenja 16. januara, što je ranije u odnosu na ranije najavljivane termine, jer je namera da se sve završi u prvom kvartalu ove godine. Akcije Stellantisa će ući na berze u Milanu i Parizu 18. januara, a u Njujorku dan kasnije.

 

Na dva odvojena, vanredna sastanka akcionara, održanih putem interneta u ponedeljak, investitori u obe grupe su podržali ujedinjenje s 99 odsto glasova „za“.

 

„Spremni smo za ovo spajanje“, izjavio je šef PSA, Karlos Tavarez.

 

Portugalac, koji će biti novopečeni CEO Stellantisa, rekao je da je ugovor prošao sva regulatorna ispitivanja. Njegov zadatak je da poboljša pozicije u Kini, gde i FCA i PSA stoje na „klimavim nogama“, da racionalizuje troškove i obrati pažnju na ogroman višak kapaciteta. Naravno, fokus na ekološki podobne automobile se podrazumeva.

 

Predsednik FCA, Džon Elkan, budući predsednik Stellantisa, rekao je da će novi koncern „igrati vodeću ulogu, jer u narednoj dekadi dolazi do redefinisanja prevoza.“

 

Izvršni šef FCA, Majk Menli, kaže da će 40 odsto očekivanih sinergija iz spajanja, projektovanih na više od pet milijardi evra, doći u okviru podele platformi i pogonskih sklopova i optimizovanja investicija u razvoj i istraživanje. Menli će biti na čelu severnoameričkih poslova Stellantisa.

 

Menli je takođe rekao će 35 odsto sinergija biti motivisano uštedama na nabavkama, dok bi dodatnih sedam odsto došlo iz ušteda iz sektora prodaje i amortizacije. Očekuje se da ostatak bude na račun optimizacije drugih funkcija, uključujući logistiku, lanac snabdevanja i postprodajni sektor.

 

FCA je u odvojenoj izjavi saopštio da će akcionarima isplatiti planiranih 2,9 milijardi evra specijalnih dividenti čim to bude moguće nakon finalizacije spajanja.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery