Naravno, to ne znači da će nestati.
Na mnogim tržištima, B segment je na ivici izumiranja, mada je u mnogim evropskim zemljama i dalje dominantni tip automobila. Međutim, mali krosoveri sve više preuzimau primat, čak i u urbanim sredinama. Ipak, s ukupnom prodajom od 2,25 miliona plasiranih primeraka u okviru B segmenta 2020., jasno je da još uvek ima mnogo zainteresovanih za male gradske automobile.
Ono što dodatno ne ide u prilog konvencionalnim vozilima je sve striktnija ekološka regulativa. Očekuje se da Euro 7 stupi na snagu negde od kraja 2025., što će predstavljati novi problem za modele pogonjene motorima s unutrašnjim sagorevanjem. To ujedno znači da će gradski „mališani“ biti skuplji, i to značajno.
Šef Renault grupe, Luka de Meo, nedavno je govorio o različitim temama vezanim za automobilsku industriju, od strategije koja akcenat stavlja na električne automobile, pa do situacije s B segmentom. Naime, budućnost malih automobila nije svetla, ukratko rečeno, jer su oni sve bliži tome da budu neprofitabilni. Ipak, stvari bi mogle da se promene nabolje.
„Postoji izvesna cena da se bilo koji motor s unutrašnjim sagorevanjem učini čistijim“, rekao je on. „Potreban vam je filter čađi koji sadrži platinu, rodijum i druge skupe stvari, kako za Clio od 15.000 evra, tako i Mercedes-Benz S klase od 120.000 evra. Doduše, kod Mercedesa je nešto veći, ali je mnogo jeftiniji u proporcionalnom smislu, tako da ne predstavlja neki veliki dodatni udar po kupce S klase. S kupcima automobila B segmenta je sasvim drugi slučaj.“
Bez da previše odlazi u detalje, de Meo je rekao da bi gradski modeli sa SUS motorima mogli da poskupe dvostruko od onog momenta kada Euro 7 stupi na snagu. Šta je rešenje? Šef Renaulta smatra da je odgovor u električnoj energiji.
„U međuvremenu, troškovi baterija padaju za oko 10 odsto godišnje po našim podacima. Malim električnim automobilima su potrebne manje baterije, tako da će njihova elektrifikacija biti srazmerno jeftinija u odnosu na neki porodični EV. Kako cene konvencionalnih automobila budu rasle, tako će padati cene ekvivalentnih električnih modela. Bližimo se momentu kada će se dve troškovne krive ukrstiti, što će označiti da će električni automobili postati održiviji u Evropi“, objasnio je on.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
Renoovi rukovodioci samo filozofiraju dok VW ćuti i štancuje sve, i male, i velike, i dizelaše, i benzince, i električne…
Što moj pokojni otac rekao: Lopovluku kraja nema…